To chyba tylko wtedy gdy ktoś blokuje przejazd bo tam nie ma podstaw aby jakikolwiek tramwaj jakiejkolwiek linii odstawał i gubił czas.
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).
Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.Leitner98 pisze:Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).
Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
ŁK
-
- Posty: 2114
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Na pl. Konstytucji tez sie załącza oddzielne dla szyn. Mimo ze nic nie jedzie to te 10 sekund ludzi dręczy i biegną na czerwonym mimo że ruszają auta...
Tylko że najwiecej stoję właśnie między Batorego i Rakowiecką i to jest jak najbardziej wina priorytetu. Czasem nie mogę w ogóle ruszyć z przystanku a jeszcze muszę się przebić na lewo.Łukasz pisze: ↑03 sty 2023, 18:24Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.Leitner98 pisze:
Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).
Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tam to by się w ogóle przydało wpuścić autobusy "w tory", przynajmniej między Rakowiecką a Batorego, lub przynajmniej zapewnić im płynny przejazd w kierunku Mokotowa dzięki jakiejś śluzie z bezkolizyjnym także dla 167 przejazdem przez skrzyżowaniem. Inna kwestia jest taka, że i tak skrzyżowanie zaraz będzie przebudowywane, a uruchomieniu tramwaju w pełnej relacji z Woli przez Ochotę na Dolny Mokotów 167 raczej nie przetrwa.Molo pisze: ↑03 sty 2023, 19:32Tylko że najwiecej stoję właśnie między Batorego i Rakowiecką i to jest jak najbardziej wina priorytetu. Czasem nie mogę w ogóle ruszyć z przystanku a jeszcze muszę się przebić na lewo.Łukasz pisze: ↑03 sty 2023, 18:24
Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.
Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Nie wiem czy tak "zaraz" będzie przebudowywane. Mam dziwne wrażenie, że tramwaj do Wilanowa będzie w efekcie robiony w opcji minimum, czyli po cichu wylecą Rakowiecka i Stegny. Niemniej może zostanę pozytywnie zaskoczony.
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Nawet na tym skróconym zezwalającym dla trama przy Kulskiego, ludność potrafi wkroczyć pod ruszający tramwaj i światełko znika.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest kłamstwo, nie ma żadnej fazy tramwajowej na tym skrzyżowaniu, które nie obsługiwałaby innej relacji. Co więcej, gdy obsługiwane są te relacje, a tramwaju nie ma, to i tak zapalane jest światło dla tramwaju bo jest za darmo.
Brak wydzielonej fazy dla lewoskrętu od Mokotowa - faza tramwajowa jest bezkolizyjna.
Jeśi fazować, to bez sensu wstawiać je na tory - bo wtedy masz dwa przeploty zamiast jednego. Zrobić buspas na przedłużeniu zatoczki i śluzę na końcu.Autobus Czerwon pisze: ↑03 sty 2023, 19:54Tam to by się w ogóle przydało wpuścić autobusy "w tory", przynajmniej między Rakowiecką a Batorego, lub przynajmniej zapewnić im płynny przejazd w kierunku Mokotowa dzięki jakiejś śluzie z bezkolizyjnym także dla 167 przejazdem przez skrzyżowaniem. Inna kwestia jest taka, że i tak skrzyżowanie zaraz będzie przebudowywane, a uruchomieniu tramwaju w pełnej relacji z Woli przez Ochotę na Dolny Mokotów 167 raczej nie przetrwa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mój błąd zielone ma niepodległości w stronę centrum. Nie mogę zrozumieć czemu przeciwległy kierunek ma czerwone ,gdy nie ma żadnego tramwaju. Było kiedyś dobrze pionowe dla tramwajów było przy okazji zielonych dla Rakowieckiej z dwóch stron. Nigdy tam korków tramwajowych nie było.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie szkodzi, że nie było korków tramwajowych, były straty czasu pasażerów. Tramwaj jest ważniejszy niż autobus, bo przewozi więcej pasażerów. I tyle. Nie odniosę się do konkretnej sytuacji bez informacji, kiedy zaszła bo tylko wtedy będę wiedział, dlaczego tak a nie inaczej zadzialał w tym momencie sterownik.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Marynin włącza czerwone dla samochodów na mikrosekunde i za chwile znów zielone. Tramwaju nie było. Poniedziałek, 16:44-5.
ŁK
Najprościej byłoby przerzucić tory na zewnątrz, bliżej Kieleckiej. Tylko chyba plan na to skrzyżowanie jest inny.Molo pisze:Mój błąd zielone ma niepodległości w stronę centrum. Nie mogę zrozumieć czemu przeciwległy kierunek ma czerwone ,gdy nie ma żadnego tramwaju. Było kiedyś dobrze pionowe dla tramwajów było przy okazji zielonych dla Rakowieckiej z dwóch stron. Nigdy tam korków tramwajowych nie było.
Zielone do centrum jest niepolityczne.
ŁK
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Wyłączenie priorytetu przy Kulskiego skutkuje dwoma problemami. Tramwaj jadący od SZPITALA nie zdąża i kwitnie ponad 90 sekund- najpierw lewoskręt od strony szpitala, następnie piesi i lewoskręt od miasta, na końcu tramwaj. Od strony kościoła trochę lepiej, przyjeżdża tram, robi wymianę pasażerską, zamyka drzwi i w tym momencie jakaś ....... wbiega na przejście, mimo czerwonego, a mi kończy się zielone. Wczoraj na 4 kursy w kierunku Służewca , cztery razy ktoś, kto MUSIAŁ przejechać ze mną jeden przystanek, blokował w ten sposób odjazd. W ciągu dnia, gdzie 17 odbijają się od 4, na danym przystanku.Glonojad pisze: ↑04 sty 2023, 17:28Nie szkodzi, że nie było korków tramwajowych, były straty czasu pasażerów. Tramwaj jest ważniejszy niż autobus, bo przewozi więcej pasażerów. I tyle. Nie odniosę się do konkretnej sytuacji bez informacji, kiedy zaszła bo tylko wtedy będę wiedział, dlaczego tak a nie inaczej zadzialał w tym momencie sterownik.
miłośnik 13N
Potwierdzam.
(podbijam, bo chyba nikt nie zauważył)
Od siebie też dodam, że tramwaje regularnie (nie zawsze, ale dosyć regularnie) stają na Światowida... na wyjeździe z SP344. Absurdalne, bo zdarza się to nawet wieczorami, gdy brama jest zamknięta, a żaden pieszy nie przechodzi...