Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 gru 2018, 18:00

Motorniczy sygnalizuje sterownikowi zwrotnicy oidp jakimś systemem opartym o elektromagnesy. Nie można byłoby ustawić czujki odpowiednio wcześnie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2018, 19:14

drobert pisze:A tak z ciekawości, skąd sterownik miałby wiedzieć, że ten stojący na drugiego też chce skręcić by dać odpowiednio długie światło?
W idealnym świecie to wszystko jest sterowane przez centralny komputer. W mniej idealnym - przez czujniki radiowe. W jeszcze mniej idealnym - przez elektryczne lub mangę tyczne.

Ale jak by tego nie robić, jeśli dasz duży priorytet, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką fazę włączać 2 razy na minutę.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2018, 20:22

drobert pisze:
18 gru 2018, 17:46
A tak z ciekawości, skąd sterownik miałby wiedzieć, że ten stojący na drugiego też chce skręcić by dać odpowiednio długie światło?
Na dziś najbezpieczniej byłoby dać drugi detektor zwrotnicy, wykorzystywany tylko przez sterownik sygnalizacji. Tym niemniej generalnie rzecz biorąc, jeśli sterownik zna stan zwrotnicy i wie, że jest tramwaj, to wie, dokąd "chce" on jechać. W zależności od założeń algorytmu może zatem fazę przedłużać i/lub wzbudzać więcej niż raz w cyklu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 18 gru 2018, 21:26

To chyba, że tak bo w obecnym rozwiązaniu to tylko sterownik zna kierunek pierwszego tramwaju. Dobrze jak byśmy doszli do rozwiązań zaproponowanych przez Łukasza ale i drugi detektor byłby dobrym rozwiązaniem by przyspieszyć tramwaje.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 gru 2018, 16:36

Piszemy tu o skomplikowanych układach priorytetowania ruchu tramwajowego, tymczasem na pl. Bankowym na przejściu dla pieszych tramwaj czeka na światło dłużej niż zwykle. Czy to ma związek z przygotowaniami do imprezy sylwestrową obok? Jeśli tak to dlaczego ta zmiana jest wprowadzona tak wcześnie i czemu to ma służyć?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 gru 2018, 0:50

Zaś na Placu Zawiszy wieczorową porą 1 skręca w Towarową, a 9 za nią kwitnie do następnego cyklu. Dla Grójeckiej jeszcze długo jest zielone, skręt dla samochodów ma czerwone, a 9 kwitnie. Wieczorem, gdy rozkłady są skrócone i każda minuta cenną jest.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 gru 2018, 11:52

Z kolei jak jest odwrotnie, najpierw 7/9 a potem 1, to 1 dostaje pałkę, a 7/9 krechę - mimo że mogłyby pojechać bezkolizyjnie do następnego sygnalizatora na środku ronda.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 22 gru 2018, 21:12

Tak samo jak jedzie się z Towarowej to z pionowym w lewo mógłby się zapalać też w prawo bo w tym przypadku też można bezkolizyjnie wjechać na skrzyżowanie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 gru 2018, 21:51

A nie jest kolizyjne ze skrętem z Grójeckiej w Towarową właśnie? Poza tym 7/9 może stanąć na środku, 22/24 oidp nie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 gru 2018, 22:14

Tylko 22/24 na północ zawsze musi iść na raz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 gru 2018, 23:38

Na Stawkach da się skręcać bez problemu 60 razy na godzinę.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 gru 2018, 8:22

Przed i po zielonym na wprost?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 23 gru 2018, 12:42

pawcio pisze:
22 gru 2018, 22:14
Tylko 22/24 na północ zawsze musi iść na raz.
Co w szczycie równa się ruszaniu na żółte samochodowe i rozganianiu ich wszystkich długimi i dzwonkiem, ze względu na zbyt krótki czas ewakuacji dla nich albo za długie wpuszczanie ich na środek.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 gru 2018, 12:55

Sprawdzić, czy po prostu nie wjeżdżają na późnym żółtym.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 23 gru 2018, 15:38

KwZ pisze:
22 gru 2018, 21:51
A nie jest kolizyjne ze skrętem z Grójeckiej w Towarową właśnie? Poza tym 7/9 może stanąć na środku, 22/24 oidp nie.
Nie jest kolizyjne bo jeśli jedziesz w stronę Ochoty to czy skręcasz w lewo czy w prawo to samochody i tak mają czerwone. Zresztą niektórzy motorowi skręcają w prawo na pionowym w lewo bo na zjeździe z ronda pionowe się zapala więc na raz można całe skrzyżowanie przejechać.

ODPOWIEDZ