Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7477
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Re: Priorytety dla tramwajów

Post autor: person » 26 lip 2022, 9:43

Nie ma lepszego wątku, więc będzie tutaj.
Niejaki Puls Gdańska opublikował kolejny raport o prędkościach komunikacyjnych tramwajów:
https://pulsgdanska.pl/raporttramwajowy ... 1mmpgiDWok

Warszawa (jako sieć) w środku stawki, ale nasza linia 2 na pierwszym miejscu.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10250
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lip 2022, 21:14

Puls Gdańska pisze:W niektórych rejonach sieci tramwajowej [Warszawy] występują przystanki na żądanie.
Czy jest jakiś przystanek na żądanie poza przystankiem 2 w węźle Młociny?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4561
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 lip 2022, 21:34

Nie ma innych.
Obrazek

ashir
Posty: 26960
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lip 2022, 22:00

Kiedyś był też Metro Marymont (za pętlą) dla 6. ;) A ten dla 2 to w praktyce nie jest stały? Zdarzyło się wam, żeby motorniczy się nie zatrzymał?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 168
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 26 lip 2022, 23:26

Zdarzyło mi się kilka lat temu, nie było wtedy nikogo na peronie przystankowym.
Pozycje pojazdów ZTM Warszawa
Precz z segregacją sanitarną!

mb112
Posty: 637
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 27 lip 2022, 9:29

Powinno być więcej. Koleje Dolnośląskie mają niektóre przystanki NŻ, a w tramwajach się nie da ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2022, 9:35

Jeśli przystanek tramwajowy jest na żądanie, to go nie powinno być po prostu, takie jest moje zdanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24258
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lip 2022, 10:46

Są takie, które mogą mieć sens. Taka linia na FSO nawet gdyby miała o połowę mniej przystanków w wyniku ich komasacji, to i tak mogłaby mieć wszystkie przystanki na żądanie, bo ruch tam generalnie nie jest najwyższy, ale dostępność komunikacyjną pozostawić trzeba.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 3240
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lip 2022, 11:16

Najpierw to ja bym w ogóle zreformował instytucję przystanków nż i dopiero wtedy zrobił ich więcej - także na tramwajach. Moim zdaniem powinno być tak jak na zachodzie - samo oczekiwanie pasażera na przystanku powinno być już żądaniem zatrzymania. Pozwala to uniknąć wielu nieporozumień i jest po prostu wygodniejsze i czytelniejsze dla wszystkich stron. Sygnalizacja za pomocą przycisku w pojeździe jest oczywiście ok i ciężko tu wymyślić koło od nowa. Pozostaje jedynie problem że chyba nadal stopiątki nie mają sygnalizacji żądania otwarcia drzwi na pulpicie motorniczego, choć w innych systemach poradzono sobie z tym problemem za pomocą wykorzystania przycisku awaryjnego, choć nie jest to moim zdaniem pożądana likwidacja problemu przy wprowadzaniu nowego rozwiązania.

Yelonker
Posty: 732
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 lip 2022, 12:38

Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.

Krzysztof_J
Posty: 244
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 27 lip 2022, 13:00

Yelonker pisze:
27 lip 2022, 12:38
Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.
Jeśli chodzi np. o UKSW, Pożarową, Krakowiaków, czy Instytut Lotnictwa, to są one przy skrzyżowaniach, więc robienie ich nż mogłoby się minąć z celem, gdyż czasem tramwaj musiałby stanąć na światłach.

A z kolei w przypadku przystanków typu Lipowczana, które są poza skrzyżowaniami, ale mają przejścia ze światłami, należałoby zlikwidować światła na pasach przez torowisko (przy okazji rozwiązując problem priorytetu).

Za to znalazłoby się jeszcze co najmniej kilka innych, np. Toruńska, Inowłodzka, Faradaya.

Yelonker
Posty: 732
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 lip 2022, 13:09

Krzysztof_J pisze:
27 lip 2022, 13:00
Yelonker pisze:
27 lip 2022, 12:38
Tak naprawdę to przystanków, które naprawdę powinny być na żądanie, nie ma w Warszawie aż tak wiele. Do głowy przychodzą mi Archimedesa, Batalionu Platerówek, Biblioteka Narodowa Budzińskiej-Tylickiej, Czapelska, Cmentarz Włoski, Dyrekcja FSO, Fort Blizne, Golędzinów, Grzymalitów, Instytut Lotnictwa, Kino Komedia, Kickiego, Krakowiaków, KS Polonia, Kwatery Głównej, Lipowczana, Lubelska, Marynin, Niedźwiedzia, Nocznickiego, Ogrody Działkowe Bemowo, Osiedle Zielony Staw, Park Kaskada, Park Traugutta, Pimot, Połczyńska-Parking P+R, Popiela, Pożarowa, Siodlarska, Śliwice, UKSW, Wybrzeże Helskie, Wojnicka, Zajezdnia Praga i Zajezdnia Żoliborz. No, może jeszcze Ratuszowa, jakby ją w pełni przywrócić w obu kierunkach. Łącznie jest ich dosyć sporo, jednak są one porozrzucane w wielu różnych miejscach, na których byłoby ich po kilka na linię. Jeśli natomiast jest techniczna możliwość wprowadzić takie rozwiązanie, to może warto spróbować.
Jeśli chodzi np. o UKSW, Pożarową, Krakowiaków, czy Instytut Lotnictwa, to są one przy skrzyżowaniach, więc robienie ich nż mogłoby się minąć z celem, gdyż czasem tramwaj musiałby stanąć na światłach.

A z kolei w przypadku przystanków typu Lipowczana, które są poza skrzyżowaniami, ale mają przejścia ze światłami, należałoby zlikwidować światła na pasach przez torowisko (przy okazji rozwiązując problem priorytetu).

Za to znalazłoby się jeszcze co najmniej kilka innych, np. Toruńska, Inowłodzka, Faradaya.
Racja, zapomniałem o ulicy Annopol. Natomiast priorytety są po to, żeby w większości przypadków nie stać dwa razy, a zważywszy na tendencję, żeby nowe przystanki umieszczać za skrzyżowaniami, a nie przed nimi, to zrobienie ich nż zminimalizowałoby zjawisko podwójnych zatrzymań w sytuacji, w których już ten tramwaj swoje by na światłach odstał.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2022, 19:42

Przy priorytecie to przystanek na żądanie na wlocie jest w ogóle mocno problematyczny, bo trzeba jednocześnie zapewnić przejazd bez zatrzymania oraz z atrzymaniem i obsługą.

Plus tramwaje wyprzedzać się nie mogą, więc poszaleć z rozkładami jazdy przystanki NŻ nie pozwolą - a wygenerują problemy na następnym skrzyżowaniu, jak tramwaj będzie zrzucał fazy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2022, 19:43

pawcio pisze:
27 lip 2022, 10:46
Są takie, które mogą mieć sens. Taka linia na FSO nawet gdyby miała o połowę mniej przystanków w wyniku ich komasacji, to i tak mogłaby mieć wszystkie przystanki na żądanie, bo ruch tam generalnie nie jest najwyższy, ale dostępność komunikacyjną pozostawić trzeba.
Od dostępności komunikacyjnej może być solówka co 20 minut, a nie 30-metrowy tramwaj co 4.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 9179
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lip 2022, 19:52

Przecież ile to FSO? Rok? Dwa? Kilka? Centra Handlowe już powstają, zaraz będą bloki, jest uczelnia, są baseny.
ŁK

ODPOWIEDZ