Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 cze 2021, 9:16

Ale tutaj jest stałoczasówka bo nie raz widziałem, że było dodatkowe pionowe dla tramwaju którego nie ma ;)

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 cze 2021, 9:36

No nie powiedziałbym że to stałoczasówka.
Piotrek_2274 pisze:
03 cze 2021, 9:07
Odnoszę wrażenie, że na Metrze Świętokrzyska tramwaj jadący od strony Centrum przestał sobie wzbudzać dodatkową fazę na przejazd przed skręcającymi samochodami. Gdy tramwaj stoi od północy, wszystko jest w porządku.
Jeśli się podjeżdża w momencie kiedy światło dla pieszych już miga to się nie wzbudza. W innych przypadkach pojawia się dodatkowe zezwalające.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 03 cze 2021, 9:57

Świętokrzyska działa jak należy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2021, 19:06

Na Świętokrzyskiej jest niezły algorytm, ale deficyt detekcji. Do dołożenia jeszcze w tym roku mam nadzieję.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 03 cze 2021, 20:39

A jak się sprawdza detekcja z gpsów?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2021, 6:59

Bardzo dobrze, pod warunkiem, że jest wykorzystywana zgodnie ze swoimi możliwościami. Nie nadaje się na przykład do wymeldowania pojazdu po przejeździe za linie zatrzymania - zbyt duże opóźnienie, by efektywnie sterować sygnalizacją (np. przestać wydłużać fazę przeciąganą dla pojazdu priorytetowego lub skończyć fazę ekstra).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 cze 2021, 9:25

<głupie pytanie> Jak to możliwe, że w DS tramwaje na Okopowej (kier. S) mogą przejechać z Żytniej do Kercelaka za jednym zamachem, a w DP obowiązkowo po ruszeniu z Żytniej stoją przed Lesznem?
(sprawdzone wiele razy na przestrzeni kilku miesięcy)</głupie pytanie>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2021, 9:31

Bardzo prawdopodobne. Tam działa tylko koordynacja stałoczasowa, która jest inaczej ustawiana w różnych planach sterowania. Bardzo widać to jak się jedzie rowerem - czasem "na raz' idzie przejechać od Leszna do Chłodnej włącznie, czasem trudno od Solidarności do Chłodnej dojechać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 cze 2021, 9:38

Kiedy Powstańców Śląskich od Conrada do pętli Nowe Bemowo? Na razie rządzi tam św. przepustowość samochodowa.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2021, 9:55

Pętla to większy temat, trzeba sygnalizatorów podokładać. Resztę chciałbym w tym roku ruszyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 04 cze 2021, 10:43

person pisze:
04 cze 2021, 9:25
<głupie pytanie> Jak to możliwe, że w DS tramwaje na Okopowej (kier. S) mogą przejechać z Żytniej do Kercelaka za jednym zamachem, a w DP obowiązkowo po ruszeniu z Żytniej stoją przed Lesznem?
(sprawdzone wiele razy na przestrzeni kilku miesięcy)</głupie pytanie>
W DP jak się dobrze wyprzedzi cykl, to można przejechać na raz. Nie przeszkadzało to oczywiście zabrać minuty przelotu, gdy 90% wagonów ma cykl ekstra na Kercelaku, stojąc na Lesznie.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 cze 2021, 11:54

Jak już jesteśmy przy Kercelaku, to czemu rowery i piesi nie mogą mieć zielonego razem z tramwajami? Żaden tramwaj z Okopowej w stronę Starego miasta nie skręca.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 04 cze 2021, 11:55

Zwłaszcza te objazdowe 17 i 33 :D

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 cze 2021, 12:27

Na Kercelaku jest pełen program, czy rzeźbienie w g* było? Tam już są lewoskręty wydzielone dla samochodów? Jakoś omijam to miejsce…
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2021, 12:39

Szykowana jest jakaś poprawka, ale póki co działa wciąż ten sam program co lata temu, czyli zakładający że z każdego wlotu tramwaj może skręcić w fazie tramwajowej w dowolny wylot. Stąd piesi i rowerzyści nie mają możliwości przejścia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ