Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 14:19

Emyl pisze:
06 gru 2020, 13:10
13N wytramwajał się na łukach wukadki? Dziwne :O
To by i tak nie wyszło, bo w latach 60. chyba nie było już pętli wukadki pod PKP Włochy. Jak sięgam pamięcią, tor kończył się na Popularnej przy lodach, były zwrotnice i oblot składu.
Bywałem tam okazjonalnie, może jakiś rdzenny mieszkaniec tych okolic przybliży historię EKD i WKD we Włochach. Wagony typu K jeździły na pewno, ale one były dwukierunkowe.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 14:50

No ale jak WKD kierowano do tunelu średnicowego, to na Pradze wagony K jeszcze jeździły - więc zawsze mogłyby na tę trasę wrócić do czasu pozyskania dwukierunkowych swtodwójek czy co tam w programie produkcji Konstalu było wówczas. Nie sądzę, by szerokość obręczy była kwestią nie do przeskoczenia, choć nie wątpię, że mogła być uzyta jako wygodna wymówka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 15:18

Mamy jazzy, gdyby tak Instalatorów i Popularną.......To bardziej do futurologii.
miłośnik 13N

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 15:21

Glonojad pisze:
06 gru 2020, 14:50
No ale jak WKD kierowano do tunelu średnicowego, to na Pradze wagony K jeszcze jeździły - więc zawsze mogłyby na tę trasę wrócić do czasu pozyskania dwukierunkowych swtodwójek czy co tam w programie produkcji Konstalu było wówczas. Nie sądzę, by szerokość obręczy była kwestią nie do przeskoczenia, choć nie wątpię, że mogła być uzyta jako wygodna wymówka.
Jakoś w tym czasie zlikwidowano odnogę do Włoch.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 gru 2020, 16:09

Wracając do czterdziestolatka - zrobiłem dziś tam kółeczko i za każdym razem stały tramwaje. Może dzisiejsze wymiany były za krótkie, ale też stało się i od strony Koszykowej, i od the styrankiewic. Światło od rotundy zdawało się też zaświecać później niż dla samochodów.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 gru 2020, 16:41

Żeby nie było, że tram stoi przed przejściem, a następnie przed rondem czeka na wzbudzenie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 18:51

Zasadniczo chodzi stałoczasówka (żadnych wzbudzeń na rondzie nie ma, stary program jest nie do wykorzystania bo się zmieniła organizacja - to se ne vrati), czyli jadąc na północ jak odstoi na Koszykowej, to na Centralu nie powinien, a jadąc na południe odwrotnie. Jeśli jest inaczej, to jest źle. To się oczywiście w ciągu paru tygodni zmeini, umowa za rogiem, wykonawca już w blokach startowych - będzie wiązka do GUSu.

Światła się oczywiście zapalają kiedy indziej niż dja samochodów, bo inne są czasy ewakauacji i dojazdów, to akurat o niczym jeszcze nie świadczy- liczy się, czy tramwaj dostanie świato, gdy go potrzebuje, a nie czy wcześniej bądź później niż samochody. Ale jak się stoi na dojeździe od the Styrankiewic, to źle jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 gru 2020, 18:55

Jarek kiedyś coś mówił o akomodacji - rozumiem, że niekoniecznie na weekend, ale coś takiego będzie w jakimś wariancie? Rozumiem, że wtedy się rozjedzie Koszykowa, jeśli z kolei ona jest na stałoczasówce, ale może ogólnie dla płynności?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 19:05

Akomodacja ma być tam włączona, ale nie oczekuję, że na Centralnym odpali drugie zielone czy coś - podstawowe zręby koordynacji raczej będą stałe.

Koszykowa się będzie rozjeżdżać przez kilka tygodni, bo jest na 120s jak Nowowiejska i GUS.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 06 gru 2020, 20:05

Czy światełka dla relacji północ - południe świecą się na tyle długo by 2 składy mogły przejechać? Ostatnio jadąc od Koszykowej świeciło się na tyle krótko, że drugi tramwaj praktycznie zawsze dostawał poziome, nawet jeśli pierwszy ruszał odpowiednio wcześnie i szybko. Chociaż niektórym motorowym nie przeszkadzało to aby przejechać ale cóż, każdy pracuje na własny rachunek 😉
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2020, 20:06

Ten problem był funkcją starego programu, teraz go nie będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 07 gru 2020, 1:06

Tramwaje nic nie wzbudzają na Czterdziestolatku. Tamto rozwiązanie odeszło do lamusa.

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 08 gru 2020, 9:30

Panowie,
Przez kilka ostatnich lat zemsta inż. Galasa na Deotymy wisiała wyłączona. Od mniej więcej marca br znów działa i wkwia wszystkich.
Czy stoi za tym jakiś głębszy zamysł? :)

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 gru 2020, 9:53

Wczoraj wieczorem kierowca samochodu stwierdził, że jest ładna zawrotka przy Nowogrodzkiej/Chałubińskiego i koniecznie chciał wjechać pod mój skład. Czy na jezdniach Chałubińskiego jest oznakowanie informujące, że jest to tylko i wyłącznie pdp i ddr?
miłośnik 13N

Konied Makevski
Posty: 159
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 08 gru 2020, 10:10

Stary Pingwin pisze:Wczoraj wieczorem kierowca samochodu stwierdził, że jest ładna zawrotka przy Nowogrodzkiej/Chałubińskiego i koniecznie chciał wjechać pod mój skład. Czy na jezdniach Chałubińskiego jest oznakowanie informujące, że jest to tylko i wyłącznie pdp i ddr?
Na Chałubińskiego w stronę płd. jest znak pionowy z organizacją pasów i zakazem skrętu w lewo z wyłączeniem rowerzystów.

ODPOWIEDZ