Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 sty 2023, 16:42

Molo pisze:
03 sty 2023, 15:56
Jeszcze dodatkowo 33 w kierunku Piasek potrafi odczekiwać przed światłami blokując skrzyżowanie na dłuższy czas.
To chyba tylko wtedy gdy ktoś blokuje przejazd bo tam nie ma podstaw aby jakikolwiek tramwaj jakiejkolwiek linii odstawał i gubił czas.
ObrazekObrazek

Leitner98
Posty: 87
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 03 sty 2023, 16:59

Molo pisze:
03 sty 2023, 15:56
(...) Kiedyś odcinek GUS-Wisniowa przejeżdżałem w6-8 min teraz zdaża mi się jechac ponad 20 min i tez mam rozkład. Na takim 174 przez to jedno miejsce nie jesteśmy w stanie nadrobić opóźnienia nawet po 20.
Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2023, 18:24

Leitner98 pisze:
Molo pisze:
03 sty 2023, 15:56
(...) Kiedyś odcinek GUS-Wisniowa przejeżdżałem w6-8 min teraz zdaża mi się jechac ponad 20 min i tez mam rozkład. Na takim 174 przez to jedno miejsce nie jesteśmy w stanie nadrobić opóźnienia nawet po 20.
Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).
Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.

Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
ŁK

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 03 sty 2023, 19:10

Na pl. Konstytucji tez sie załącza oddzielne dla szyn. Mimo ze nic nie jedzie to te 10 sekund ludzi dręczy i biegną na czerwonym mimo że ruszają auta...

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 03 sty 2023, 19:32

Łukasz pisze:
03 sty 2023, 18:24
Leitner98 pisze:
Mam wrażenie, że warunki znacząco pogorszyły się po zwężeniu odcinka al. Niepodległości na potrzeby naziemnego dojścia na przystanki tramwajowe. Absolutnie nie twierdzę, że w związku z tym nie powinny powstać, ale fakt faktem opóźnienia autobusów znacząco tam wzrosły (w tym i 167, którego jestem częstym pasażerem).
Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.

Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
Tylko że najwiecej stoję właśnie między Batorego i Rakowiecką i to jest jak najbardziej wina priorytetu. Czasem nie mogę w ogóle ruszyć z przystanku a jeszcze muszę się przebić na lewo.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2023, 19:54

Molo pisze:
03 sty 2023, 19:32
Łukasz pisze:
03 sty 2023, 18:24

Też mi się wydaje, że to raczej to zwężenie, bo korki były zanim włączyli priorytet, a potem doszły jeszcze Puławska i brak strzałki w prawo w Batorego (strzałka to już od pandemii w sumie). Trzeba się też przyzwyczaić, że docelowo będzie tam kilka relacji więcej (tramwajowych). Dodatkowo całość ogranicza skrzyżowanie z Batorego.

Poza tym jeszcze jedna rzecz: stałoczasówka swieci niezależnie od tego, czy tramwaj jest, czy nie.
Tylko że najwiecej stoję właśnie między Batorego i Rakowiecką i to jest jak najbardziej wina priorytetu. Czasem nie mogę w ogóle ruszyć z przystanku a jeszcze muszę się przebić na lewo.
Tam to by się w ogóle przydało wpuścić autobusy "w tory", przynajmniej między Rakowiecką a Batorego, lub przynajmniej zapewnić im płynny przejazd w kierunku Mokotowa dzięki jakiejś śluzie z bezkolizyjnym także dla 167 przejazdem przez skrzyżowaniem. Inna kwestia jest taka, że i tak skrzyżowanie zaraz będzie przebudowywane, a uruchomieniu tramwaju w pełnej relacji z Woli przez Ochotę na Dolny Mokotów 167 raczej nie przetrwa.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 03 sty 2023, 20:53

Nie wiem czy tak "zaraz" będzie przebudowywane. Mam dziwne wrażenie, że tramwaj do Wilanowa będzie w efekcie robiony w opcji minimum, czyli po cichu wylecą Rakowiecka i Stegny. Niemniej może zostanę pozytywnie zaskoczony.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sty 2023, 20:55

Flash8222 pisze:
03 sty 2023, 10:31
No i priorytet spadł z rowerka przy Kulskiego oraz szpitalu na Wołoskiej, bo mieszkańcy skarżyli się... BTW, czy na Wiatracznej jest dodatkowa faza dla 3 i 6?
Nawet na tym skróconym zezwalającym dla trama przy Kulskiego, ludność potrafi wkroczyć pod ruszający tramwaj i światełko znika.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2023, 16:39

Molo pisze:
03 sty 2023, 13:27
Najbardziej irytujące jest gdy nie jedzie żaden tramwaj a ma światło „zielone” a wszyscy inni stoją.
To jest kłamstwo, nie ma żadnej fazy tramwajowej na tym skrzyżowaniu, które nie obsługiwałaby innej relacji. Co więcej, gdy obsługiwane są te relacje, a tramwaju nie ma, to i tak zapalane jest światło dla tramwaju bo jest za darmo.
Robert 514 pisze:
03 sty 2023, 19:10
Na pl. Konstytucji tez sie załącza oddzielne dla szyn.
Brak wydzielonej fazy dla lewoskrętu od Mokotowa - faza tramwajowa jest bezkolizyjna.
Autobus Czerwon pisze:
03 sty 2023, 19:54
Molo pisze:
03 sty 2023, 19:32

Tylko że najwiecej stoję właśnie między Batorego i Rakowiecką i to jest jak najbardziej wina priorytetu. Czasem nie mogę w ogóle ruszyć z przystanku a jeszcze muszę się przebić na lewo.
Tam to by się w ogóle przydało wpuścić autobusy "w tory", przynajmniej między Rakowiecką a Batorego, lub przynajmniej zapewnić im płynny przejazd w kierunku Mokotowa dzięki jakiejś śluzie z bezkolizyjnym także dla 167 przejazdem przez skrzyżowaniem. Inna kwestia jest taka, że i tak skrzyżowanie zaraz będzie przebudowywane, a uruchomieniu tramwaju w pełnej relacji z Woli przez Ochotę na Dolny Mokotów 167 raczej nie przetrwa.
Jeśi fazować, to bez sensu wstawiać je na tory - bo wtedy masz dwa przeploty zamiast jednego. Zrobić buspas na przedłużeniu zatoczki i śluzę na końcu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 04 sty 2023, 16:49

Glonojad pisze:
04 sty 2023, 16:39
Molo pisze:
03 sty 2023, 13:27
Najbardziej irytujące jest gdy nie jedzie żaden tramwaj a ma światło „zielone” a wszyscy inni stoją.
To jest kłamstwo, nie ma żadnej fazy tramwajowej na tym skrzyżowaniu, które nie obsługiwałaby innej relacji. Co więcej, gdy obsługiwane są te relacje, a tramwaju nie ma, to i tak zapalane jest światło dla tramwaju bo jest za darmo.
Mój błąd zielone ma niepodległości w stronę centrum. Nie mogę zrozumieć czemu przeciwległy kierunek ma czerwone ,gdy nie ma żadnego tramwaju. Było kiedyś dobrze pionowe dla tramwajów było przy okazji zielonych dla Rakowieckiej z dwóch stron. Nigdy tam korków tramwajowych nie było.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sty 2023, 17:28

Nie szkodzi, że nie było korków tramwajowych, były straty czasu pasażerów. Tramwaj jest ważniejszy niż autobus, bo przewozi więcej pasażerów. I tyle. Nie odniosę się do konkretnej sytuacji bez informacji, kiedy zaszła bo tylko wtedy będę wiedział, dlaczego tak a nie inaczej zadzialał w tym momencie sterownik.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2023, 13:12

Marynin włącza czerwone dla samochodów na mikrosekunde i za chwile znów zielone. Tramwaju nie było. Poniedziałek, 16:44-5.
ŁK

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2023, 13:15

Molo pisze:
Glonojad pisze:
04 sty 2023, 16:39
To jest kłamstwo, nie ma żadnej fazy tramwajowej na tym skrzyżowaniu, które nie obsługiwałaby innej relacji. Co więcej, gdy obsługiwane są te relacje, a tramwaju nie ma, to i tak zapalane jest światło dla tramwaju bo jest za darmo.
Mój błąd zielone ma niepodległości w stronę centrum. Nie mogę zrozumieć czemu przeciwległy kierunek ma czerwone ,gdy nie ma żadnego tramwaju. Było kiedyś dobrze pionowe dla tramwajów było przy okazji zielonych dla Rakowieckiej z dwóch stron. Nigdy tam korków tramwajowych nie było.
Najprościej byłoby przerzucić tory na zewnątrz, bliżej Kieleckiej. Tylko chyba plan na to skrzyżowanie jest inny.

Zielone do centrum jest niepolityczne.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 sty 2023, 19:55

Glonojad pisze:
04 sty 2023, 17:28
Nie szkodzi, że nie było korków tramwajowych, były straty czasu pasażerów. Tramwaj jest ważniejszy niż autobus, bo przewozi więcej pasażerów. I tyle. Nie odniosę się do konkretnej sytuacji bez informacji, kiedy zaszła bo tylko wtedy będę wiedział, dlaczego tak a nie inaczej zadzialał w tym momencie sterownik.
Wyłączenie priorytetu przy Kulskiego skutkuje dwoma problemami. Tramwaj jadący od SZPITALA nie zdąża i kwitnie ponad 90 sekund- najpierw lewoskręt od strony szpitala, następnie piesi i lewoskręt od miasta, na końcu tramwaj. Od strony kościoła trochę lepiej, przyjeżdża tram, robi wymianę pasażerską, zamyka drzwi i w tym momencie jakaś ....... wbiega na przejście, mimo czerwonego, a mi kończy się zielone. Wczoraj na 4 kursy w kierunku Służewca , cztery razy ktoś, kto MUSIAŁ przejechać ze mną jeden przystanek, blokował w ten sposób odjazd. W ciągu dnia, gdzie 17 odbijają się od 4, na danym przystanku.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2023, 11:25

Kelly pisze:
03 sty 2023, 11:08
Na AWF nie działa priorytet.
Potwierdzam.
(podbijam, bo chyba nikt nie zauważył)

Od siebie też dodam, że tramwaje regularnie (nie zawsze, ale dosyć regularnie) stają na Światowida... na wyjeździe z SP344. Absurdalne, bo zdarza się to nawet wieczorami, gdy brama jest zamknięta, a żaden pieszy nie przechodzi...

ODPOWIEDZ