Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 07 cze 2019, 11:02

Solaris U10 pisze:
07 cze 2019, 6:22
Być może została przyznana na ostatniej Radzie Warszawy. Przebudowa dotyczy zasadniczo skrsyzowania z ul. Stefana Batorego, doposażenie Rakowieckiej jest niejako przy okazji celem umożliwienia wprowadzenia priorytetu.
Tutaj trzeba mieć "gotowe" pod priorytet światła przy Batorego/Waryńskiego (aby nie wpuszczać/wypuszczać ruchu samochodowego z Goworka na północ i dalej odwrotnie), Pl. UL, Goworka i Rakowieckiej. Inaczej to nie zadziała. Sama Rakowiecka to już wisienka na torcie.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 07 cze 2019, 13:20

Ale już jakiś czas było dobrze.... Zdarzało się przejechać przez wszystkie światła za jednym razem.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 07 cze 2019, 13:53

Często jeżdżę na tej trasie (10), ale nigdy nie udało się całości. Czasami jedne światła, ale nigdy wszystko... Skądinąd jaki cyrk będzie z koordynacją tego z tramwajem wilanowskim to wolę nawet nie myśleć...

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 cze 2019, 17:36

Tam potrafią być takie cyrki, że tramwaj rusza z Rakowieckiej po odstaniu czerwonego i wdeptuje w czerwone przed Goworka.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 17 cze 2019, 11:44

W rejonie układu skrzyżowań ul. Puławskiej z Rakowiecką i Goworka wszystko będzie idealnie skoordynowane. Przebieg torowiska na ul. Rakowieckiej oraz lokalizacje przystanków zostały tak dobrane, by zapewnić optymalną koordynację dla 6 strumieni tramwajowych i dla pojazdów. Teoretycznie da się to jeszcze zepsuć, jak wszystko, ale jestem dobrej myśli. :wink:

Póki co ruszył priorytet bez detekcji fizycznej na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich / Wrocławska (przy Maku).

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 cze 2019, 23:11

Informujcie wcześniej o wprowadzaniu priorytetów bo na takiej Wrocławskiej motorniczy pogodzony z utratą światła jest nagle zaskakiwany ponownym pionowym :D

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 18 cze 2019, 8:19

Jarek pisze:
17 cze 2019, 11:44
W rejonie układu skrzyżowań ul. Puławskiej z Rakowiecką i Goworka wszystko będzie idealnie skoordynowane. Przebieg torowiska na ul. Rakowieckiej oraz lokalizacje przystanków zostały tak dobrane, by zapewnić optymalną koordynację dla 6 strumieni tramwajowych i dla pojazdów. Teoretycznie da się to jeszcze zepsuć, jak wszystko, ale jestem dobrej myśli. :wink:

Póki co ruszył priorytet bez detekcji fizycznej na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich / Wrocławska (przy Maku).
6 strumieni? Dwa na wprost Marszałkowską, dwa Goworka/Rakowiecka i dwa Goworka/Marszałkowska? Możesz opisać jak będzie to wyglądało w koordynacji z ruchem samochodowym? Detekcja fizyczna jak rozumiem?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2019, 9:14

drobert pisze:Informujcie wcześniej o wprowadzaniu priorytetów bo na takiej Wrocławskiej motorniczy pogodzony z utratą światła jest nagle zaskakiwany ponownym pionowym :D
Jak działa priorytet bez detekcji fizycznej?
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 18 cze 2019, 9:58

Wczoraj coś się popsuło na północnym przejściu przy Metrze Ratusz, jakby brak wzbudzania i praca w trybie stałoczasowym.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 cze 2019, 10:25

W ubiegłym tygodniu piesi mieli cały czas zielone, przyjechał nadzór i puszczał tramwaje. Naprawili, ale do stanu, jaki był rok temu-45 sekund dla pieszych i 10 dla tramwaju.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 18 cze 2019, 12:17

Łukasz pisze:
18 cze 2019, 9:14
drobert pisze:Informujcie wcześniej o wprowadzaniu priorytetów bo na takiej Wrocławskiej motorniczy pogodzony z utratą światła jest nagle zaskakiwany ponownym pionowym :D
Jak działa priorytet bez detekcji fizycznej?
Może być np. tak jak na Czapelskiej, gdzie jak tu już Jarek mówił, działa poprzez lokalizację tramwaju.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 19 cze 2019, 19:39

Piotrek_2274 pisze:
18 cze 2019, 9:58
Wczoraj coś się popsuło na północnym przejściu przy Metrze Ratusz, jakby brak wzbudzania i praca w trybie stałoczasowym.
Stary Pingwin pisze:
18 cze 2019, 10:25
W ubiegłym tygodniu piesi mieli cały czas zielone, przyjechał nadzór i puszczał tramwaje. Naprawili, ale do stanu, jaki był rok temu-45 sekund dla pieszych i 10 dla tramwaju.
Te światła to według mnie powinni całkowicie zlikwidować, bo tylko opóźniają tramwaje. Chyba nigdy nie widziałem, żeby to wzbudzanie działało tak, jak powinno.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 19 cze 2019, 20:58

Na Bankowym to samo, tramwaj ma pionowe a i tak trzeba uważać bo towarzystwo łazi jak chce i nic sobie ze świateł nie robi. Te światła w praktyce bezpieczeństwa nie podnoszą a szkoda tylko czasu traconego przez tramwaje.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 22 cze 2019, 23:07

W końcu nie od dziś wiadomo że najlepszy priorytet to brak sygnalizacji, ale do mało kogo to dociera ;)

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 22 cze 2019, 23:16

Jakbyś żył z sygnalizacji to pewnie też byś uważał, że światła są wszędzie potrzebne.

ODPOWIEDZ