Bezprzewodowo go potrącili?Szeregowy_Równoległy pisze:Potrącenie pieszego, który uciekł.
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
ŁK
Czy można domniemywać, że skoro sam się oddalił, to nie był ranny i policja niepotrzebna?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jak się oddalał, to nie był jeszcze potrącony. Dopiero potem go potrącili.KwZ pisze:Czy można domniemywać, że skoro sam się oddalił, to nie był ranny i policja niepotrzebna?
ŁK
No to "uciekł", a nie "sam się oddalił".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Uciekł już po potrąceniu. Wystarczajaco doprecyzowałem?
Kazubów kierunek Czumy. Jadę jak znak przykazał, 60km/h. I dostaje kocie oczy w takim momencie, że nie mam już co myśleć o hamowaniu. Przeleciałem na poziomym, czyli do ukarania. Priorytet jego mać. Szkoda, że nie dla tramwaju.
Powstańców/Hery, kierunek Radiowa. Wjeżdżam na przystanek, otwieram, zamykam drzwi, mam ruszać i kocie oczy. Strata niewielka, jakieś 10 sekund. Dokładnie tyle zabrakło żeby przy Radiowej zdążyć wymusić dodatkowa fazę. Znowu: odcinek objęty priorytetem dla skręcających w lewo samochodów. Bo na pewno nie dla tramwaju.
Kazubów kierunek Czumy. Jadę jak znak przykazał, 60km/h. I dostaje kocie oczy w takim momencie, że nie mam już co myśleć o hamowaniu. Przeleciałem na poziomym, czyli do ukarania. Priorytet jego mać. Szkoda, że nie dla tramwaju.
Powstańców/Hery, kierunek Radiowa. Wjeżdżam na przystanek, otwieram, zamykam drzwi, mam ruszać i kocie oczy. Strata niewielka, jakieś 10 sekund. Dokładnie tyle zabrakło żeby przy Radiowej zdążyć wymusić dodatkowa fazę. Znowu: odcinek objęty priorytetem dla skręcających w lewo samochodów. Bo na pewno nie dla tramwaju.
Priorytet priorytetem, ale chyba długość oczu powinna być dostosowana do dopuszczalnej prędkości?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
Powtórne światło po lewoskrętach dla aut przy kazubów wynosi dokładnie 5 sekund. Wytrenowane przez ostatnie 3 dni.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Kocie oczy (podobnie jak żółte światło) mają zawsze dla siebie 3 sekundy.Priorytet priorytetem, ale chyba długość oczu powinna być dostosowana do dopuszczalnej prędkości?
To szkoda, że nie zauważono / uwzględniono, że tramwaj nie hamuje tak gwałtownie jak samochód. Bo, jak mniemam, normalna działalność sygnalizacji nie powinna wymuszać hamowania awaryjnego.gfedorynski pisze: Kocie oczy (podobnie jak żółte światło) mają zawsze dla siebie 3 sekundy.
Tramwajami się nikt nie przejmuje i stąd takie kwiatki jak konieczność hamowania rozpędzonego wagonu w 3 sekundy. Tego uczą w szkole podstawowej na fizyce ale dla osób, które decydują o sygnalizacji to było zbyt dawno by pamiętać. A co do Kazubów to w przypadku 11 tego dodatkowego światła mogło by nie być bo przy Dywizjonu 303 wystarczy jedna osoba na przystanku by światło uciekło. Niby tu dodatkowe też się zapala ale to nie wystarczy by zdążyć na Radiowej.
Fizykę to u mnie ze 3 osoby w szkołach rozumiały.
Jak się nauczyłem bilansu cieplnego, to prof trzy razy mi zadawał pnastępne zadania i sprawdzał na wszelkie sposoby skąd ja to umiem.
Jak się nauczyłem bilansu cieplnego, to prof trzy razy mi zadawał pnastępne zadania i sprawdzał na wszelkie sposoby skąd ja to umiem.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Zakładasz, że przepisy tworzą praktycy lub przynajmniej inżynierowie. Jeżeli w rozporządzeniu będzie zapis o trzech sekundach na sztywno , to projektant może sobie co najwyżej szkliwo zetrzeć.drobert pisze:Tramwajami się nikt nie przejmuje i stąd takie kwiatki jak konieczność hamowania rozpędzonego wagonu w 3 sekundy. Tego uczą w szkole podstawowej na fizyce ale dla osób, które decydują o sygnalizacji to było zbyt dawno by pamiętać. A co do Kazubów to w przypadku 11 tego dodatkowego światła mogło by nie być bo przy Dywizjonu 303 wystarczy jedna osoba na przystanku by światło uciekło. Niby tu dodatkowe też się zapala ale to nie wystarczy by zdążyć na Radiowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Wiem, że rozporządzenia na sztywno zakłada trzy sekundy. Ciekawe czy ustawodawca zastanowił się nad tym jaką drogę hamowania ma tramwaj. A czy przed oczami można dodać sygnał pionowy migowy? W rozporządzeniu jest on wyszczególniony w sygnałach dla tramwajów ale nie doczytałem czy można go stosować w sytuacji kiedy mamy dwie kropki. W Krakowie zwróciłem uwagę, że pionowe migało ale nie pamiętam czy potem były kropki czy od razu poziome.
Kraków nie ma kropek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Oczywiście, że urzędnicy ministerstwa powinni się znać na praktyce, bądź przynajmniej mieć o niej wyobrażenie. Brak przyzwoitej edukacji fizycznej w społeczeństwie (a nie tylko u inżynierów) nie pomaga.Zakładasz, że przepisy tworzą praktycy lub przynajmniej inżynierowie. Jeżeli w rozporządzeniu będzie zapis o trzech sekundach na sztywno , to projektant może sobie co najwyżej szkliwo zetrzeć.
Czy migowe stosuje się zamiast kropek i może mieć różną długość? Czy można by wprowadzić migowe na tym jednym skrzyżowaniu (ciągu) z priorytetem, czy też za duże byłoby ryzyko, że jakiś motorniczy, przyzwyczajony do kocich oczu, migania by nie zauważył.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!