Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2017, 15:34

Szeregowy_Równoległy pisze:Potrącenie pieszego, który uciekł.
Bezprzewodowo go potrącili?
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 paź 2017, 20:21

Czy można domniemywać, że skoro sam się oddalił, to nie był ranny i policja niepotrzebna?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2017, 21:29

KwZ pisze:Czy można domniemywać, że skoro sam się oddalił, to nie był ranny i policja niepotrzebna?
Jak się oddalał, to nie był jeszcze potrącony. Dopiero potem go potrącili.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 paź 2017, 21:50

No to "uciekł", a nie "sam się oddalił".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 paź 2017, 22:04

Uciekł już po potrąceniu. Wystarczajaco doprecyzowałem?
Kazubów kierunek Czumy. Jadę jak znak przykazał, 60km/h. I dostaje kocie oczy w takim momencie, że nie mam już co myśleć o hamowaniu. Przeleciałem na poziomym, czyli do ukarania. Priorytet jego mać. Szkoda, że nie dla tramwaju.
Powstańców/Hery, kierunek Radiowa. Wjeżdżam na przystanek, otwieram, zamykam drzwi, mam ruszać i kocie oczy. Strata niewielka, jakieś 10 sekund. Dokładnie tyle zabrakło żeby przy Radiowej zdążyć wymusić dodatkowa fazę. Znowu: odcinek objęty priorytetem dla skręcających w lewo samochodów. Bo na pewno nie dla tramwaju.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2017, 22:11

Priorytet priorytetem, ale chyba długość oczu powinna być dostosowana do dopuszczalnej prędkości?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 04 paź 2017, 12:37

Powtórne światło po lewoskrętach dla aut przy kazubów wynosi dokładnie 5 sekund. Wytrenowane przez ostatnie 3 dni.

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 04 paź 2017, 13:10

Priorytet priorytetem, ale chyba długość oczu powinna być dostosowana do dopuszczalnej prędkości?
Kocie oczy (podobnie jak żółte światło) mają zawsze dla siebie 3 sekundy.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 04 paź 2017, 19:20

gfedorynski pisze: Kocie oczy (podobnie jak żółte światło) mają zawsze dla siebie 3 sekundy.
To szkoda, że nie zauważono / uwzględniono, że tramwaj nie hamuje tak gwałtownie jak samochód. Bo, jak mniemam, normalna działalność sygnalizacji nie powinna wymuszać hamowania awaryjnego.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 paź 2017, 22:08

Tramwajami się nikt nie przejmuje i stąd takie kwiatki jak konieczność hamowania rozpędzonego wagonu w 3 sekundy. Tego uczą w szkole podstawowej na fizyce ale dla osób, które decydują o sygnalizacji to było zbyt dawno by pamiętać. A co do Kazubów to w przypadku 11 tego dodatkowego światła mogło by nie być bo przy Dywizjonu 303 wystarczy jedna osoba na przystanku by światło uciekło. Niby tu dodatkowe też się zapala ale to nie wystarczy by zdążyć na Radiowej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1619
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 04 paź 2017, 22:35

Fizykę to u mnie ze 3 osoby w szkołach rozumiały.
Jak się nauczyłem bilansu cieplnego, to prof trzy razy mi zadawał pnastępne zadania i sprawdzał na wszelkie sposoby skąd ja to umiem.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25325
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 paź 2017, 23:10

drobert pisze:Tramwajami się nikt nie przejmuje i stąd takie kwiatki jak konieczność hamowania rozpędzonego wagonu w 3 sekundy. Tego uczą w szkole podstawowej na fizyce ale dla osób, które decydują o sygnalizacji to było zbyt dawno by pamiętać. A co do Kazubów to w przypadku 11 tego dodatkowego światła mogło by nie być bo przy Dywizjonu 303 wystarczy jedna osoba na przystanku by światło uciekło. Niby tu dodatkowe też się zapala ale to nie wystarczy by zdążyć na Radiowej.
Zakładasz, że przepisy tworzą praktycy lub przynajmniej inżynierowie. Jeżeli w rozporządzeniu będzie zapis o trzech sekundach na sztywno , to projektant może sobie co najwyżej szkliwo zetrzeć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 04 paź 2017, 23:21

Wiem, że rozporządzenia na sztywno zakłada trzy sekundy. Ciekawe czy ustawodawca zastanowił się nad tym jaką drogę hamowania ma tramwaj. A czy przed oczami można dodać sygnał pionowy migowy? W rozporządzeniu jest on wyszczególniony w sygnałach dla tramwajów ale nie doczytałem czy można go stosować w sytuacji kiedy mamy dwie kropki. W Krakowie zwróciłem uwagę, że pionowe migało ale nie pamiętam czy potem były kropki czy od razu poziome.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25325
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 paź 2017, 23:56

Kraków nie ma kropek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 paź 2017, 10:18

Zakładasz, że przepisy tworzą praktycy lub przynajmniej inżynierowie. Jeżeli w rozporządzeniu będzie zapis o trzech sekundach na sztywno , to projektant może sobie co najwyżej szkliwo zetrzeć.
Oczywiście, że urzędnicy ministerstwa powinni się znać na praktyce, bądź przynajmniej mieć o niej wyobrażenie. Brak przyzwoitej edukacji fizycznej w społeczeństwie (a nie tylko u inżynierów) nie pomaga.

Czy migowe stosuje się zamiast kropek i może mieć różną długość? Czy można by wprowadzić migowe na tym jednym skrzyżowaniu (ciągu) z priorytetem, czy też za duże byłoby ryzyko, że jakiś motorniczy, przyzwyczajony do kocich oczu, migania by nie zauważył.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ