Priorytety dla tramwajów
: 02 cze 2019, 23:15
1. GUS – wprowadzona dwukierunkowa koordynacja protramwajowa. Pojazdy ucierpiały, to bodaj pierwszy taki przypadek, że restrykcje dla ruchu indywidualnego są aż tak wyraźne. Nikt tego nie robił celowo, po prostu odcinek jest wyjątkowo niewdzięczny. Do Centrum tramwaje 17 i 33 mają minutę krócej, na Mokotów – prawie o pół minuty. W pierwsze dni urządzenia miały raz awarię, co mogło dać problemy.
2. Na Wolskiej i Połczyńskiej wszystkie priorytety działają, jak powinny. Nic tam nie zmieniano.
3. Do pracy trzeba mieć dyplom uczelni technicznej i być miłą i koleżeńską osobą, całej reszty nauczę w rok.
4. Tak, liczniki to zło.
5. Na al. Wilanowskiej rozwalono jedyny detektor na skrzyżowaniu, ale wszystko będzie dobrze.
6. Na Odlewniczej zatwierdzony został jeszcze lepszy algorytm niż wcześniej. Ruch tramwajów będzie zupełnie bezkolizyjny, do tego od strony Żerania Wschodniego algorytm będzie zapobiegał wystąpieniu zjawiska dylematu (tj. zgaszenia sygnału zezwalającego w problematycznym momencie, kiedy tramwaj ma mniej niż 10s do skrzyżowania). Na tempo wdrażania zmian w sygnalizacji przez wykonawcę metra spuśćmy zasłonę milczenia.
7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
8. Nowe projekty na al. Reymonta, Conrada i Piastów są gotowe. Na pierwszym skrzyżowaniu priorytet wysoki (8s średniej straty), na pozostałych poniżej 2s. Za pętlę biorę się jutro.
9. Na przejeździe skośnym przy pętli Koło nigdy nie było żadnych detektorów, ani sygnalizacji wzbudzanej.
2. Na Wolskiej i Połczyńskiej wszystkie priorytety działają, jak powinny. Nic tam nie zmieniano.
3. Do pracy trzeba mieć dyplom uczelni technicznej i być miłą i koleżeńską osobą, całej reszty nauczę w rok.
4. Tak, liczniki to zło.
5. Na al. Wilanowskiej rozwalono jedyny detektor na skrzyżowaniu, ale wszystko będzie dobrze.
6. Na Odlewniczej zatwierdzony został jeszcze lepszy algorytm niż wcześniej. Ruch tramwajów będzie zupełnie bezkolizyjny, do tego od strony Żerania Wschodniego algorytm będzie zapobiegał wystąpieniu zjawiska dylematu (tj. zgaszenia sygnału zezwalającego w problematycznym momencie, kiedy tramwaj ma mniej niż 10s do skrzyżowania). Na tempo wdrażania zmian w sygnalizacji przez wykonawcę metra spuśćmy zasłonę milczenia.
7. Niestety „10” ma źle przy Nowowiejskiej. Pomoże dopiero zrobienie podwójnego zielonego w cyklu, co jest w tym miejscu bardzo łatwe technicznie do wykonania. Będzie dobrze.
8. Nowe projekty na al. Reymonta, Conrada i Piastów są gotowe. Na pierwszym skrzyżowaniu priorytet wysoki (8s średniej straty), na pozostałych poniżej 2s. Za pętlę biorę się jutro.
9. Na przejeździe skośnym przy pętli Koło nigdy nie było żadnych detektorów, ani sygnalizacji wzbudzanej.