Strona 299 z 392

Priorytety dla tramwajów

: 13 gru 2019, 11:44
autor: Stary Pingwin
Pas rozbiegowy jest jednocześnie zatoką przystankową.

Priorytety dla tramwajów

: 13 gru 2019, 12:55
autor: Glonojad
Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.

Priorytety dla tramwajów

: 13 gru 2019, 13:22
autor: KwZ
Piotrek_2274 pisze:
13 gru 2019, 11:23
Na tym skrzyżowaniu to jeszcze by się przydał patrol Policji wlepiający mandaty kierowcom blokującym ruch - notorycznie zatrzymują się przed Marynarską zamiast kontynuować jazdę pasem rozbiegowym.
Z drugiej strony, jeśli kierowca boi się, że nie wjedzie na ten pas do włączeń i zahaczy o sąsiedni pas zwykły, na którym pędzą auta, i że spowoduje kolizję, to czeka na dziurę. To jest całkiem logiczne.

Priorytety dla tramwajów

: 13 gru 2019, 14:22
autor: Bastian
Glonojad pisze:
13 gru 2019, 12:55
Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.
Tym, że oprócz tego masz też zielone ogólne, kiedy taki tramwaj mógłby cię nie obchodzić. Tu masz tylko strzałkę. Zmniejsza to przepustowość tego wylotu, bo albo stoisz, bo tramwaj jedzie, albo stoisz, bo nie wiesz, że to on stoi. Różnica może subtelna, ale jest.

Priorytety dla tramwajów

: 13 gru 2019, 23:04
autor: Jarek
Gdyby od razu uruchomiono sterowanie akomodacyjne, te problemy byłyby bardzo złagodzone. Nie jestem dobrej myśli. Spodziewam się dużych problemów z wdrożeniem i ostatecznie zmiany sterownika na taki, który będzie programowany przez doświadczony i profesjonalny personel.

Priorytety dla tramwajów

: 14 gru 2019, 19:13
autor: Glonojad
Bastian pisze:
13 gru 2019, 14:22
Glonojad pisze:
13 gru 2019, 12:55
Lepszą nazwą jest pas włączeń.
@Bastian I czym się to różni od skretu w prawo na zielonej strzalce na zwykłym skrzyzowaniu? Też musisz obserwować kierunek główny.
Tym, że oprócz tego masz też zielone ogólne, kiedy taki tramwaj mógłby cię nie obchodzić. Tu masz tylko strzałkę. Zmniejsza to przepustowość tego wylotu, bo albo stoisz, bo tramwaj jedzie, albo stoisz, bo nie wiesz, że to on stoi. Różnica może subtelna, ale jest.
No ale przecież widać, że tramwaj stoi. Jak ktoś nie jest w stanie ocenić, czy 30-metrowy, 40-tonowy pojazd stoi, czy jest w ruchu, to powinien jechać taksówką. Wyobraźmy sobie, że światła tam nie zadziałały - w takiej sytuacji też trzeba ustąpić pierwszeństwa tramwajowi. Czym się te sytuacje różnią?

Poza tym powtarzam - nie ma możliwości, żeby zielona strzałka poprowadziła pod koła tramwaju. To nie jest kolizja dozwolona. Może jednak kierowcy, którzy mają wątpliwości, niech sięgną do przepisów? Dla wszystkich będzie lepiej.

Priorytety dla tramwajów

: 14 gru 2019, 19:46
autor: KwZ
Stać stoi - ale czy ruszy? Przecież ma pierwszeństwo.

Priorytety dla tramwajów

: 14 gru 2019, 21:48
autor: Dantte
Wiele lat działały skrzyżowania/ronda/place (i nadal działają) z przystankiem przed wjazdem na nie. I były/są bez świateł. I ludzie sobie dawali radę.
Czasem mam wrażenie, że brak świateł byłby bezpieczniejszy.

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 10:28
autor: Stary Pingwin
Miszczowie kierownicy są mniej ogarnięci ,niż kiedyś.

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 19:48
autor: Glonojad
Gwoli sprawiedliwości, motorniczowie niektórzy też.

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 20:55
autor: Jarek
Tramwaje autonomiczne rozwiążą ten problem.

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 21:16
autor: px33
To chyba jednak mimo wszystko dość odległa przyszłość, przynajmniej na trasach "miejskich".

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 21:32
autor: Glonojad
Wręcz przeciwnie - sądzę, że szybsza, niż pojazdy indywidualne, a są już na świecie miasta, gdzie takie jeżdżą. Tramwaj autonomiczny zresztą też.

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 21:56
autor: mkm101
Glonojad pisze:
15 gru 2019, 21:32
Wręcz przeciwnie - sądzę, że szybsza, niż pojazdy indywidualne, a są już na świecie miasta, gdzie takie jeżdżą. Tramwaj autonomiczny zresztą też.
Obawiam się że taki tramwaj zrobi wielogodzinne zatrzymanie nie potrafiąc wjechać na Rondo Czterdziestolatka w godzinach popołudniowego szczytu

Priorytety dla tramwajów

: 15 gru 2019, 21:59
autor: Yelonker
mkm101 pisze:
15 gru 2019, 21:56
Obawiam się że taki tramwaj zrobi wielogodzinne zatrzymanie nie potrafiąc wjechać na Rondo Czterdziestolatka w godzinach popołudniowego szczytu
Pojazd autonomiczny nie ma wgranego komponentu empatii, to kierowcy będą mieli problem.