Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 wrz 2020, 17:02

Ale Ty, Jarku, chyba jeździłeś wtedy 24 na tym odcinku, nic Ci się nie kołacze?

No i czy dało się jakoś dużo szybciej jeździć... torowiska były gorsze... ale drzwi się chyba szybciej zamykały i otwierały :)
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 wrz 2020, 17:23

Ale akurat na 24 ostatnim nowym przystankiem była Majakowskiego po otwarciu Prymasa (i też nie jestem tego pewien).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 19 wrz 2020, 17:58

ZP Majakowskiego był zawieszony przez około rok podczas budowy Prymasa. Nie pamiętam dlaczego, w niczym chyba nie przeszkadzał?
Światła na Młynarska/Żytnia pojawiły się ok. 2005, a wydzielenie toru na Młynarskiej to 2009.
Był jeszcze kawałek niewydzielonego torowiska na Obozowej pod wiaduktem kolejowym (PKP Koło). Nie pamiętam, kiedy zostało to poprawione.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 21 wrz 2020, 12:10

Najeździłem się 12/24 za czasów licealnych i to zawsze była bardzo ciężka droga. Stanie w korku na Młynarskiej (spóźnienie do szkoły!), na Kercelaku, na pl. Zawiszy. Wolałem przesiadać się na Feminie, a z 24 uciekałem na pl. Zawiszy do 130/523. Nie wierzę w tamte stare czasy przejazdu.

Drzwi faktycznie zamykają się wolniej, ale to są różnice 3-4 sekund. Minuta po 15-20 przystankach. Nie tłumaczy aż takich różnic.

Co do linii 33, niebawem będzie priorytet od Dworca Centralnego do GUS. Piękna wiązka koordynacyjna i przejazd w 4 minuty z obsługą przystanków włącznie. Linia 10 nie będzie często blokowała, bo będzie obsługiwana 2x cykl.

Niebawem będą też nowe programy przy Batorego i Rakowieckiej. Co jak co, ale linia 33 odczuje radykalną poprawę, choć jeszcze nie na Broniewskiego.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2020, 12:33

Broniewskiego psują przystanki na 1,5 składu(Włościańska, Park Olszyna i częściowo Piaski) w kierunku miasta. Swoje dokłada maksymalnie nieprzyjazna sygnalizacja przy Parku i Włościańskiej. Przed wjazdem na Park Olszyna od strony Piasków potrafi zestadzić się kilka składów, ostatni rusza z przystanku na minus 5 i znowu stoi przed Włościańską.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 21 wrz 2020, 13:17

To wszystko jest wbrew pozorom łatwe do poprawienia. Stanie na Broniewskiego powinno być dopuszczalne tylko przy Trasie AK i małe spowolnienie przy ks. Popiełuszki. Niestety nie da się zrobić wszystkiego na raz. Zostało jeszcze jakieś 70 sygnalizacji do przeprojektowania.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 wrz 2020, 13:23

Stary Pingwin pisze:
21 wrz 2020, 12:33
Broniewskiego psują przystanki na 1,5 składu(Włościańska, Park Olszyna i częściowo Piaski) w kierunku miasta. Swoje dokłada maksymalnie nieprzyjazna sygnalizacja przy Parku i Włościańskiej. Przed wjazdem na Park Olszyna od strony Piasków potrafi zestadzić się kilka składów, ostatni rusza z przystanku na minus 5 i znowu stoi przed Włościańską.
Tylko przy Olszynie (w str. centrum) jest za krótki peron i właśnie dlatego tramwaje się tam zestadzają. Najgorzej jest po 8, gdy kolejka tramwajów potrafi liczyć po 5-6 i więcej składów. Dramat i żart z pasażerów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2020, 17:18

Eeee, akurat za krótki peron powinien powodować wypuszczanie tramwajów pojedynczo, po jednym w cyklu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 wrz 2020, 17:23

Czy przy Batorego poprawi się coś komuś oprócz tramwajów :>
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2020, 19:49

Ja tam jadąc rowerem nie narzekam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 21 wrz 2020, 21:40

Nie wiem, jak będzie na Batorego, bo tego nie projektowałem. Pewnie będzie fajnie.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 wrz 2020, 8:59

person, przy Włościańskiej i Piaskach trzeba umieć, żeby zmieściły się dwa składy. Zresztą, skąd przy Włościańskiej dwa składy, jak Olszyna puszcza jeden?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 22 wrz 2020, 9:06

O ile przy Piaskach nie stanowi to większego problemu to przy Włościańskiej 2 Swingi się nie zmieszczą, chyba, że zablokujesz przejście dla pieszych. Dwie stopiątki z kolei już dadzą radę bez większych utrudnień.
ObrazekObrazek

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 wrz 2020, 9:33

EEE, trzeba wyciągnąć ryj pierwszego wagonu za sygnalizator i drugi się mieści, to trzeba umieć. Jak pisałem, Park Olszyna nie puści dwóch składów w kierunku Włościańskiej, chyba że ten pierwszy się nie spieszy (bo za wcześnie wyjechał z Piasków) i odstaje.
Swoim torem, tak zasolonego układu drogowo-tramwajowo-przystankowo-sygnalizacyjnego, jak na tym odcinku Broniewskiego, to daleko trzeba szukać.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 wrz 2020, 9:50

Ten układ powstał kiedy słowa "priorytet" nawet na poczcie nie znali :) Jak jest jedno otwarcie na cykl, to tak to działa.... Cieszyć się jeśli światła wpuszczą wóz odpowiednio wcześniej tak, aby obsłużyć przystanek i odjechać a nie kwitnąć cały cykl niczym Żytnia/Leszno/Kercelak gdzie 2 tygodnie temu stałem na każdych z nich.

ODPOWIEDZ