Strona 319 z 393

Priorytety dla tramwajów

: 19 wrz 2020, 17:02
autor: Łukasz
Ale Ty, Jarku, chyba jeździłeś wtedy 24 na tym odcinku, nic Ci się nie kołacze?

No i czy dało się jakoś dużo szybciej jeździć... torowiska były gorsze... ale drzwi się chyba szybciej zamykały i otwierały :)

Priorytety dla tramwajów

: 19 wrz 2020, 17:23
autor: Glonojad
Ale akurat na 24 ostatnim nowym przystankiem była Majakowskiego po otwarciu Prymasa (i też nie jestem tego pewien).

Priorytety dla tramwajów

: 19 wrz 2020, 17:58
autor: bentes
ZP Majakowskiego był zawieszony przez około rok podczas budowy Prymasa. Nie pamiętam dlaczego, w niczym chyba nie przeszkadzał?
Światła na Młynarska/Żytnia pojawiły się ok. 2005, a wydzielenie toru na Młynarskiej to 2009.
Był jeszcze kawałek niewydzielonego torowiska na Obozowej pod wiaduktem kolejowym (PKP Koło). Nie pamiętam, kiedy zostało to poprawione.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 12:10
autor: Jarek
Najeździłem się 12/24 za czasów licealnych i to zawsze była bardzo ciężka droga. Stanie w korku na Młynarskiej (spóźnienie do szkoły!), na Kercelaku, na pl. Zawiszy. Wolałem przesiadać się na Feminie, a z 24 uciekałem na pl. Zawiszy do 130/523. Nie wierzę w tamte stare czasy przejazdu.

Drzwi faktycznie zamykają się wolniej, ale to są różnice 3-4 sekund. Minuta po 15-20 przystankach. Nie tłumaczy aż takich różnic.

Co do linii 33, niebawem będzie priorytet od Dworca Centralnego do GUS. Piękna wiązka koordynacyjna i przejazd w 4 minuty z obsługą przystanków włącznie. Linia 10 nie będzie często blokowała, bo będzie obsługiwana 2x cykl.

Niebawem będą też nowe programy przy Batorego i Rakowieckiej. Co jak co, ale linia 33 odczuje radykalną poprawę, choć jeszcze nie na Broniewskiego.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 12:33
autor: Stary Pingwin
Broniewskiego psują przystanki na 1,5 składu(Włościańska, Park Olszyna i częściowo Piaski) w kierunku miasta. Swoje dokłada maksymalnie nieprzyjazna sygnalizacja przy Parku i Włościańskiej. Przed wjazdem na Park Olszyna od strony Piasków potrafi zestadzić się kilka składów, ostatni rusza z przystanku na minus 5 i znowu stoi przed Włościańską.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 13:17
autor: Jarek
To wszystko jest wbrew pozorom łatwe do poprawienia. Stanie na Broniewskiego powinno być dopuszczalne tylko przy Trasie AK i małe spowolnienie przy ks. Popiełuszki. Niestety nie da się zrobić wszystkiego na raz. Zostało jeszcze jakieś 70 sygnalizacji do przeprojektowania.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 13:23
autor: person
Stary Pingwin pisze:
21 wrz 2020, 12:33
Broniewskiego psują przystanki na 1,5 składu(Włościańska, Park Olszyna i częściowo Piaski) w kierunku miasta. Swoje dokłada maksymalnie nieprzyjazna sygnalizacja przy Parku i Włościańskiej. Przed wjazdem na Park Olszyna od strony Piasków potrafi zestadzić się kilka składów, ostatni rusza z przystanku na minus 5 i znowu stoi przed Włościańską.
Tylko przy Olszynie (w str. centrum) jest za krótki peron i właśnie dlatego tramwaje się tam zestadzają. Najgorzej jest po 8, gdy kolejka tramwajów potrafi liczyć po 5-6 i więcej składów. Dramat i żart z pasażerów.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 17:18
autor: Glonojad
Eeee, akurat za krótki peron powinien powodować wypuszczanie tramwajów pojedynczo, po jednym w cyklu...

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 17:23
autor: Łukasz
Czy przy Batorego poprawi się coś komuś oprócz tramwajów :>

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 19:49
autor: Glonojad
Ja tam jadąc rowerem nie narzekam.

Priorytety dla tramwajów

: 21 wrz 2020, 21:40
autor: Jarek
Nie wiem, jak będzie na Batorego, bo tego nie projektowałem. Pewnie będzie fajnie.

Priorytety dla tramwajów

: 22 wrz 2020, 8:59
autor: Stary Pingwin
person, przy Włościańskiej i Piaskach trzeba umieć, żeby zmieściły się dwa składy. Zresztą, skąd przy Włościańskiej dwa składy, jak Olszyna puszcza jeden?

Priorytety dla tramwajów

: 22 wrz 2020, 9:06
autor: Bywalec
O ile przy Piaskach nie stanowi to większego problemu to przy Włościańskiej 2 Swingi się nie zmieszczą, chyba, że zablokujesz przejście dla pieszych. Dwie stopiątki z kolei już dadzą radę bez większych utrudnień.

Priorytety dla tramwajów

: 22 wrz 2020, 9:33
autor: Stary Pingwin
EEE, trzeba wyciągnąć ryj pierwszego wagonu za sygnalizator i drugi się mieści, to trzeba umieć. Jak pisałem, Park Olszyna nie puści dwóch składów w kierunku Włościańskiej, chyba że ten pierwszy się nie spieszy (bo za wcześnie wyjechał z Piasków) i odstaje.
Swoim torem, tak zasolonego układu drogowo-tramwajowo-przystankowo-sygnalizacyjnego, jak na tym odcinku Broniewskiego, to daleko trzeba szukać.

Priorytety dla tramwajów

: 22 wrz 2020, 9:50
autor: Paweł D.
Ten układ powstał kiedy słowa "priorytet" nawet na poczcie nie znali :) Jak jest jedno otwarcie na cykl, to tak to działa.... Cieszyć się jeśli światła wpuszczą wóz odpowiednio wcześniej tak, aby obsłużyć przystanek i odjechać a nie kwitnąć cały cykl niczym Żytnia/Leszno/Kercelak gdzie 2 tygodnie temu stałem na każdych z nich.