Belwederska/Gagarina/Spacerowa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 09 lut 2011, 16:26

man1956 pisze:Tylko wg mnie 141 (jak pisałem wcześniej) powinno jechać Gagarina i Belwederską.
Na lewoskręcie z Gagarina w Belwederską traci sie dużo czasu. A że skrzyżowanie jest przeciążone, to nikt na to nic nie poradzi - priorytetem są relacje najbardziej obciążone. To jest bardzo zła propozycja, bo wydłuża czas przejazdu w obu szczytach o 3-5 minut.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 09 lut 2011, 16:42

1. 167 i 301 wykonują od lat lewoskręt z Gagarina w Czerniakowską i świat się od tego nie zawalił. Na trasie 301 jest dużo więcej odcinków narażonych na opóźnienia (Al. Krakowska, Hynka, Racławicka, Odyńca, Spacerowa).

2. Jeśli zajrzysz na stronę ZTM-u, do zakładki z rozkładami jazdy, to zobaczysz, że pokonanie trasy Belwederska - Gagarina stronę Witolina wymaga 0 min. więcej czasu, w stronę odwrotną - 1 min. więcej. Czy to aż tak dużo?

3. Pytanie zatem: co ma być priorytetem? Szybsze o 1 min. wożenie powietrza Chełmską, czy więcej pasażerów za cenę 1 dodatkowej minuty? Pytanie o tyle istotne, że na 141 ma być puszczony tak deficytowy towar jak wozy wielkopojemne.

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 09 lut 2011, 16:59

1. Chodzi tu o lewoskręt GAGARINA/SOBIESKIEGO (Ty czytasz w ogóle to, na co odpowiadasz?)
2. To tylko teoretycznie, praktycznie jak złapiesz wszystkie światła + korek to czas leży
3. Priorytetem ma być sensowność linii w całości, a nie na odcinku, gdzie jest wystarczająca ilość autobusów dla pasażerów

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 09 lut 2011, 17:01

1. 167 i 301 wykonują od lat lewoskręt z Gagarina w Czerniakowską i świat się od tego nie zawalił. Na trasie 301 jest dużo więcej odcinków narażonych na opóźnienia (Al. Krakowska, Hynka, Racławicka, Odyńca, Spacerowa).

2. Jeśli zajrzysz na stronę ZTM-u, do zakładki z rozkładami jazdy, to zobaczysz, że pokonanie trasy Belwederska - Gagarina stronę Witolina wymaga 0 min. więcej czasu, w stronę odwrotną - 1 min. więcej. Czy to aż tak dużo?

3. Pytanie zatem: co ma być priorytetem? Szybsze o 1 min. wożenie powietrza Chełmską, czy więcej pasażerów za cenę 1 dodatkowej minuty? Pytanie o tyle istotne, że na 141 ma być puszczony tak deficytowy towar jak wozy wielkopojemne.
ZTM może sobie wpisać do rozkładu, co chce. Ja mówię o stracie czasu na sygnalizacji, która jest niewspółmierna, bo:
- przy Belwederskiej masz 8-10s zielonego w 120s cyklu w programie stałoczasowym,
- przy Gagarina masz otwarcie rzędu 20-30s (związane z obsługą pieszych) przy minimalnym ruchu z wlotu przeciwległego (skręt jest quasi-bezkolizyjny) w cyklu 100-120s. do tego masz sterowanie w pełni adaptacyjne, które minimalizuje efekty przeciążeń.

Weź stoper, idź na skrzyżowanie, a przekonasz się, że Twoja propozycja wygląda dobrze tylko na mapie.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 09 lut 2011, 17:21

To dobry pomysł. W wolnej chwili przyjrzę się jak to w praktyce wygląda.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lut 2011, 19:07

Co do skrzyżowań na Gagarina:

Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu, bo przy Łazienkach jest jeden pas, więc dopływ samochodów z góry jest żaden. Podobno to jest takie ułatwienie dla pieszych...
Żałośnie za krótka jest faza na wprost Spacerowa-Gagarina (3-4 cykle się czeka), skręt Gagarina-do Sobieskiego jest przy tym jeszcze jak cię mogę.

Gagarina-lewo w Czerniakowską korek jest od Czerskiej, skręca się na 3 fazie najwcześniej, chyba że ze środkowego pasa (często mandatują). Samochodem objeżdżam przez Nehru.

To wszystko nic przy korkach na Dolnej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 lut 2011, 20:26

MichalJ pisze:Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu
To prawda...
Codziennie przemierzam to skrzyżowanie i codziennie zachodzę w głowę, po co tak długo świeci się zielone dla Belwederska -> Dolna i lewoskręt Belwederska -> Gagarina. Wszystko przejedzie w kilka-kilkanaście sekund, a potem nic 3x dłużej niż zajęło tym samochodom przejechanie skrzyżowania.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 09 lut 2011, 20:39

Tak, jasne ](*,) . Od lat ten prosty ciąg zapewniał bardzo szybkie połączenie z centrum z Sadyby/Stegien/Wilanowa. Nie na darmo linie kursowały tamtędy tak często. W tym ekspresy. W 10 minut można było dojechać do Foksalu. A teraz robi się wszystko aby to roz..dolić. Dodatkowe światła przy Bagateli. W dodatku co chwila się zmieniają. To co jest na skrzyżowaniu NŚ ze Świętokrzyską to już w ogóle kpina.

Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 09 lut 2011, 20:56

MichalJ pisze:Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu, bo przy Łazienkach jest jeden pas, więc dopływ samochodów z góry jest żaden.
A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 lut 2011, 21:27

chester pisze: A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.
Wydaje mi się, że przy Bagateli jest podobny udział zielonego w całości, przy jednym pasie, jak przy Gagarina, gdzie pasy są dwa i trzeci do skrętu.

W każdym razie, w jesiennych korkach, jak mi się nie chce stać na Spacerowej, to z Waryńskiego jadę Boya-Klonowa-Belwederska i wychodzi szybciej...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 lut 2011, 9:42

henio_wpz pisze:lewoskręt GAGARINA/SOBIESKIEGO
Belwederska
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lut 2011, 9:52

MichalJ pisze:
chester pisze: A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.
Wydaje mi się, że przy Bagateli jest podobny udział zielonego w całości, przy jednym pasie, jak przy Gagarina, gdzie pasy są dwa i trzeci do skrętu.

W każdym razie, w jesiennych korkach, jak mi się nie chce stać na Spacerowej, to z Waryńskiego jadę Boya-Klonowa-Belwederska i wychodzi szybciej...
Ale to ciut inna natura. Masz szczęście po prostu, że korek z Placu Na Rozdrożu zatrzymywany jest przy Bagateli. Przepustowość tego skrzyżowania jest aktualnie mniejsza, niż Spacerowej/Belwederskiej, więc z tego korzystasz. Gdyby przy Bagateli nie było świateł, zatrzymanie przed Spacerową/Gagarina byłoby takie same dla Belwederskiej, jak dla Spacerowej.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 10 lut 2011, 11:14

Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.
To się niebawem zmieni. Nowy program czeka na zatwierdzenie u IR.

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 10 lut 2011, 11:23

drapka pisze:
henio_wpz pisze:lewoskręt GAGARINA/SOBIESKIEGO
Belwederska
Fakt, mój błąd.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 lut 2011, 11:34

Jarek pisze:
Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.
To się niebawem zmieni. Nowy program czeka na zatwierdzenie u IR.
Eee... Ale to co napisałem nie ma sensu. Coś mi się pomyliło 8-( :oops: #-o .

ODPOWIEDZ