Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 29 kwie 2020, 20:43

Mam wątpliwości związane z zespołem Wiatraczna

Wiem już na pewno (informacja potwierdzona), że nr 2008 miał Budzyńskiego
Natomiast ZP-WIATRACZNA był rozbity na: 2124-WIATRACZNA I, 2125-WIATRACZNA II, 2126-WIATRACZNA III
Który numer zawierała: pętla autobusowa (Grochowska), pętla autobusowa (al.Stanów Zjednoczonych), pętla tramwajowa

Pytanie nr 2 - wątpliwości związane z przystankami przelotowymi.
obecny 01, znajdujący się na Grochowskiej w kierunku Targowej (umiejscowiony między ul.Zakole a Wiatraczaną,
obecny 02, znajdujący się na Grochowskiej w kierunku Płowieckiej,
obecny 03, rondo wiatraczna (obecny przystanek linii 521 w kierunku Szczęśliwice
obecny 08, ul. Zakole w kierunku Olszynki/DWL

TRAMWAJE:
04 - ul.Grochowska (przed wjazdem na pętlę),
05 - Ul. Grochowska (kierunek Targowa)
07 - ul.Waszyngtona > r.Waszyngtona
Do których zespołów należały?
Janek1236 pisze:
26 kwie 2020, 13:33
Jeśli chodzi o zmiany numeracji zespołów w 3,4,5 i 7 rejonie to datuje się te zmiany na 2.04.1990 przy okazji reformy administracyjnej Warszawy (przesunięcia granic dzielnic). Na duzych pętlach typu Huta, Dw. Centralny itp, większość komasacji zespołów przystankowych jak również likwidacja ZP 2089 Katiuszy to koniec 1988 (prawdopodobnie 12 grudnia). Po resztę muszę zajrzeć głębiej do notatek, lub nie mam danych.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 29 kwie 2020, 21:40

misiek34 pisze:
29 kwie 2020, 20:43
Mam wątpliwości związane z zespołem Wiatraczna

Wiem już na pewno (informacja potwierdzona), że nr 2008 miał Budzyńskiego
Burzyńskiego i potem zamienił się numerem z połączoną Wiatraczną
Natomiast ZP-WIATRACZNA był rozbity na: 2124-WIATRACZNA I, 2125-WIATRACZNA II, 2126-WIATRACZNA III
Który numer zawierała: pętla autobusowa (Grochowska), pętla autobusowa (al.Stanów Zjednoczonych), pętla tramwajowa
Myślę że pętla tramwajowa była tą podstawową, potem jako Wiatraczna II była pętla przy Grochowskiej, a jako III - pętla na al. Stanów Zjednoczonych (której resztą żywot był krótki - na zdjęciach lotniczych historycznych UM Warszawa z 1982 roku była jeszcze zwykłym parkingiem z jedynym wjazdem od ul. Męcińskiej, na zdjęciach z 1987 była pełnoprawną pętlą z osobnym wjazdem i wyjazdem, również z lewoskrętem w al. USA, a w 1990 r widać ją już w większości adaptowaną na bazar)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2020, 21:45

Istnienie tej pętli było chyba ściśle powiązane z objazdami mostu Poniatowskiego i uruchomieniem 196 i 501. Skończył się remont, skończyła się potrzeba pętli.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 29 kwie 2020, 23:05

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, tramwajowa była jako WIATRACZNA I, autobusowa, jako WIATRACZNA II, a
WIATRACZNA III obejmowała również przystanki przelotowe 09 i 10?
A jak wyglądała sytuacja z pozostałymi przystankami przelotowymi?
Janek1236 pisze:
29 kwie 2020, 21:40

Myślę że pętla tramwajowa była tą podstawową, potem jako Wiatraczna II była pętla przy Grochowskiej, a jako III - pętla na al. Stanów Zjednoczonych (której resztą żywot był krótki - na zdjęciach lotniczych historycznych UM Warszawa z 1982 roku była jeszcze zwykłym parkingiem z jedynym wjazdem od ul. Męcińskiej, na zdjęciach z 1987 była pełnoprawną pętlą z osobnym wjazdem i wyjazdem, również z lewoskrętem w al. USA, a w 1990 r widać ją już w większości adaptowaną na bazar)

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 29 kwie 2020, 23:09

Ale, jeśli dobrze pamiętam, to tam też kończyła linia 186?
Nie jestem pewny na 100%.
W każdym razie chodzi mi o zależność przystanków do poszczególnych zespołów.
fik pisze:
29 kwie 2020, 21:45
Istnienie tej pętli było chyba ściśle powiązane z objazdami mostu Poniatowskiego i uruchomieniem 196 i 501. Skończył się remont, skończyła się potrzeba pętli.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2020, 23:32

Gdy pętla istniała, 186 mogło tam kończyć, ale czy tak było - nie wiem. Powstała jednak ściśle jako tymczasowa związana z remontem mostu i do tego okresu ogranicza się jej istnienie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 30 kwie 2020, 19:36

Również 188 tam krańcowało. I chyba właśnie wydłużenie 188 na Olszynkę w 1991 r. zakończyło ostatecznie istnienie tej pętli
Nie wiem, czy nie korzystały z niej też linie cmentarne z Wiatracznej na Powązki i Północny (poprzedniczki obecnych C51 i C88)

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 01 maja 2020, 8:46

186, to linia z przekształconej 137-Bis (Wiatraczna-Marysin)
Linie związane z remontem mostu Poniatowskiego, to 196 i 501.
Nie jestem pewny, czy na niej również kończyła 186.
Możliwe, że 186 i 188 kończyły na obecnym przystanku "10" po czym mogły objeżdżać rondo do przystanku "09" w kierunku TŁ./Grenadierów
fik pisze:
29 kwie 2020, 23:32
Gdy pętla istniała, 186 mogło tam kończyć, ale czy tak było - nie wiem. Powstała jednak ściśle jako tymczasowa związana z remontem mostu i do tego okresu ogranicza się jej istnienie.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 05 maja 2020, 14:14

Znajdzie się ktoś życzliwy, by pomóc w zrobieniu odległości dla "R-12 Piaseczno"?

Sekcja 1
Brak od R12 -00 -ZEA PIASECZNO do 3161-01-ENERGETYCZNA
Od 3161-01-ENERGETYCZNA do 3163-03.SZKOLNA mam: 1244 m

Sekcja 2
Mam od 3163-03-SZKOLNA do 3162-04-LAMINA: 2070 M
brakuje: od 3162-04-LAMINA do R12-99-ZEA PIASECZNO

Sekcja 3
brak od R12-00-ZEA PIASECZNO do: 3161-02-ENERGETYCZNA
od 3161-02-ENERGETYCZNA do 3009-07-METRO WILANOWSKA mam: 10283 m

Sekcja 4
od strony Centrum do R12 (zjazdowe) już mam
Dzięki piękne za pomoc.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 14 maja 2020, 15:49

Linia pospieszna "J"
Do ustalenia:

1. prawdopodobnie przed podjazdem do przystanku 2064-03 znajdował się przystanek techniczny "dla wysiadających"
po wjeżdzie z ul.Korkowej na pętlę MARYSIN (na rogu) prawdopodobnie był to: 2064-05 lub 2064-51

2. brak odległości fragmentu trasy (TP-CHO): …most Berlinga-al.Armii Ludowej-pl.Na Rozdrożu-Koszykowa-pl.Konstytucji…

3. brak numeracji przystanku 7037-PL.NA ROZDROŻU (TP-CHO)

4. brak odległości od ZP-6045 02-PIASKI do ZP-6046-02 AL.REYMONTA (TP-CHO)

5. brak odległości od ZP-6046-02 AL.REYMONTA do 6024-02-ASPEKT (TP-CHO)

6. brak daty likwidacji ZP-2096-WAŁ MIEDZESZYŃSKI (dla linii pospiesznych)

Znajdzie się ktoś życzliwy, by pomóc?
birutowm@poczta.fm
Załączniki
Linia J.1.xls
(56.5 KiB) Pobrany 109 razy

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 maja 2020, 15:59

To pospieszne zatrzymywały się na przystanku WAŁ MIEDZESZYŃSKI? :D

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 14 maja 2020, 16:03

Tak. ale jeśli dobrze kojarzę najpóżniej do 1991 roku
To jest deska prawdopodobnie z grudnia 1990 lub stycznia 1991
Przystanek WAŁ MIEDZESZYŃSKI (na żądanie) już jest zasłonięty.
Także musiał być zlikwidowany.

Natomiast przystanek AFRYKAŃSKA zmieniony jest już na MIĘDZYNARODOWA.
Także prawdopodobnie spore zmiany przystanków nastąpiły w okresie otwarcia pętli na Gocławiu.

Dotarcie do archiwalnych trasówek lub nawet do protokołów pomiarowych jest raczej niemożliwe, bo prawdopodobnie już są zwyczajnie poniszczone.
michael112 pisze:
14 maja 2020, 15:59
To pospieszne zatrzymywały się na przystanku WAŁ MIEDZESZYŃSKI?
Załączniki
33y0Ej8.jpg

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 maja 2020, 21:33

Według Trasbusa, przystanek obowiązywał do 21.12.1981 r.. Co nawiasem mówiąc wskazuje na to że z tą tablicą jest coś nie tak, ponieważ jest na niej przystanek "Pl. Wilsona". W tamtych czasach był to jeszcze pl. Komuny Paryskiej, a nie widać żeby ta nazwa była zaklejana.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 maja 2020, 21:51

michael112 pisze:
14 maja 2020, 21:33
Według Trasbusa, przystanek obowiązywał do 21.12.1981 r.. Co nawiasem mówiąc wskazuje na to że z tą tablicą jest coś nie tak, ponieważ jest na niej przystanek "Pl. Wilsona". W tamtych czasach był to jeszcze pl. Komuny Paryskiej, a nie widać żeby ta nazwa była zaklejana.
Studiując Trasbusa to ta tablica jest po 1990 roku. Nie może być z okresu 1981-1990 bo nie powinno być żadnego przystanku między Aspekt, a Stołeczną. Możliwe, że po prostu ktoś się walnął przy produkcji i był przystanek WAŁ MIEDZESZYŃSKI (co sugeruje, że możliwe iż z tym błędnym przystankiem mogły być tablice po 1981 roku).

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 16 maja 2020, 8:38

Ta tablica jest z 1990 lub 1991 roku, po zmianie placu Komuny Paryskiej na plac Wilsona
(Uchwała nr 93 RN m. st. Warszawy z dnia: 28.02.1990 r) - w sprawie nadania i przemianowania nazw ulic i placu.
(załącznik poniżej)

Linie pospieszne do 1991 roku zatrzymywały się (na żądanie) na przystanku WAŁ MIEDZESZYŃSKI.
Nie jestem jednak w stanie ustalić dokładnej daty likwIdacji tego przystanku dla linii pospiesznych.
Kojarzę coś z desek linii "K", na których po wycofaniu jej z trasy ...al.Jerozolimskie-Niemcewicza-Grójecka-pl.Zawiszy /powr: bezpośrednio al.Jerozolimskie... i skierowaniu ul.Kopińską, już na tych tablicach przystanku Wał Miedzeszyński nie było
SławekM pisze:
14 maja 2020, 21:51
michael112 pisze:
14 maja 2020, 21:33
Według Trasbusa, przystanek obowiązywał do 21.12.1981 r.. Co nawiasem mówiąc wskazuje na to że z tą tablicą jest coś nie tak, ponieważ jest na niej przystanek "Pl. Wilsona". W tamtych czasach był to jeszcze pl. Komuny Paryskiej, a nie widać żeby ta nazwa była zaklejana.
Studiując Trasbusa to ta tablica jest po 1990 roku. Nie może być z okresu 1981-1990 bo nie powinno być żadnego przystanku między Aspekt, a Stołeczną. Możliwe, że po prostu ktoś się walnął przy produkcji i był przystanek WAŁ MIEDZESZYŃSKI (co sugeruje, że możliwe iż z tym błędnym przystankiem mogły być tablice po 1981 roku).
Załączniki
1990_93_Bemo__oli.pdf
(19.63 KiB) Pobrany 136 razy

ODPOWIEDZ