Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 sty 2012, 8:39

Naprawdę na Puławskiej był przystanek Marynarska, jak na tym schemacie? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 26 sty 2012, 9:21

fik pisze:E tam, mnie się lubi ten temat.

Ja mam pytanie do autochtonów północnoursynowskich (drapka?) - czy ktoś mógłby posortować mi w czasie (bądź potwierdzić jednoczesne zaistnienie) następujących zmian:

a) przeniesienie przystanku METRO URSYNÓW 03 z Al. KEN na Surowieckiego
b) likwidacja przystanku KOŃSKI JAR 01
c) powstanie przystanku ZAOLZIAŃSKA 01
d) powstanie ronda Surowieckiego/Zaolziańska
e) otwarcie stacji metra Ursynów
Hmmm. Ja tam jestem południowiec i jako taki bardziej korzystałem z ciągu Ciszewskiego-Findera-Puławska niż z Romera-Surowieckiego w drodze do centrum, więc mogę nie być do końca miarodajny :) Ale spróbuję poszperać w strzępach pamięci. Wydaje mi się, że było jakoś tak c-b/a-e-d. Bo chyba osiedla przy Zaolziańskiej i Zaorskiego się zbudowały jakoś tak na początku lat 90-tych, więc pierwsze by było c, potem zmiany związane z metrem - uruchomienie to był rok 1995, ale zmiany w lokalizacji przystanków, o ile pamiętam, następowały trochę wcześniej niż samo uruchomienie metra, a chyba likwidacja Końskiego Jaru szłą w parze z przeniesieniem Metra Ursynów. No i ronda - to już raczej twórczość gminy Warszawa-Ursynów, i to raczej z drugiej kadencji, więc okolice 2000 roku bym obstawiał.

[ Dodano: |26 Sty 2012|, 2012 10:03 ]
ZEA_R-0 pisze:Właśnie chciałbym się dowiedzieć jaką nazwę nosił w tych bliższych czasach, bo między pl. Stalina a Centrum musiało coś być
A nie było jakiegoś "Forum" przypadkiem? Nie wiem skąd, ale chodzi mi po głowie. Może z mowy potocznej?
Popatrz, jaka franca!

ArturS
Posty: 147
Rejestracja: 29 wrz 2010, 13:22
Lokalizacja: Ursus

Post autor: ArturS » 26 sty 2012, 11:48

fik pisze:E tam, mnie się lubi ten temat.

Ja mam pytanie do autochtonów północnoursynowskich (drapka?) - czy ktoś mógłby posortować mi w czasie (bądź potwierdzić jednoczesne zaistnienie) następujących zmian:

a) przeniesienie przystanku METRO URSYNÓW 03 z Al. KEN na Surowieckiego
b) likwidacja przystanku KOŃSKI JAR 01
c) powstanie przystanku ZAOLZIAŃSKA 01
d) powstanie ronda Surowieckiego/Zaolziańska
e) otwarcie stacji metra Ursynów
Kolejność była taka:
e)
a i b) po przeniesieniu przystanku Metro Ursynów połączono z nim przystanek Koński Jar 01
c)
d).

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 27 sty 2012, 21:46

A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 28 sty 2012, 0:46

JaBaal pisze:A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
Jeśli ktoś jeszcze takie rzeczy pamięta to proszę więcej takich wspomnień bo fajnie się to czyta :)

Ciekawe kiedy Madalińskiego :arrow: Dworkowa? :-k

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 sty 2012, 9:52

Wydajemisie, że któryś czerwonak po zjechaniu z Alej Ujazdowskich następny przystanek miał na Ursynowie (przy Megasamie?). Wywiozło mnie tak kiedyś...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sty 2012, 10:22

Pod Megasam mogło jechać wyłącznie 495.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 28 sty 2012, 19:22

432 PL. Krasińskich -Pl. Wilsona ( wtedy komunii paryskiej ) - PKS Marymont .( teraz chyba metro słodowiec ) :-k
Rekord 6 minut , nigdy dłużej jak 10 .

Redutowa na PR 110 .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 29 sty 2012, 3:00

Bastian pisze:Naprawdę na Puławskiej był przystanek Marynarska, jak na tym schemacie? :>
Jakkolwiek by to dziwnie nie wyglądało, to chyba tak (schemat był robiony wg informatora z 1956 r. - http://www.trasbus.com/informatory/1956/2727.jpg ).
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 29 sty 2012, 13:55

Patrząc na stare plany Warszawy, to mniej więcej około 1960 roku była zmasowana akcja zmian nazw ulic na obrzeżach miasta. Może wcześniej Marynarska dochodziła aż do Puławskiej, a potem z ówczesnej Marynarskiej wydzielono fragment wschodni jako al. Lotników?

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 30 sty 2012, 9:46

Ha, już na planie z 1955 r. jest al. Lotników, na planach z 1948 i 1950 r. zaś oznaczona jest jako... Wyścigowa.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 30 sty 2012, 11:14

JaBaal pisze:A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
Oj było, było 486 :). A na tym samym odcinku, którym śmigał 486, "pospieszny" U zaliczał Poleczki, al.Lotników, Metro Wilanowska (chyba w tych czasach "Służew" na to mówili), Królikarnię i Odyńca. Ale żeby było sprawiedliwiej, to U nie stawał na Ursynowie Płd, gdzie przyśpiechy miały nż.
A 503 vel AKA 483 jak się rozpędził z Dolnej, to na sam Ursynów Płn zajeżdżał. Dopiero na krótko przez uruchomeniem metra doszła Nowoursynowska, zamieniona dużo później na Dolinę Służewiecką. O Warneńskiej nie wspominając. Na Nowoursynowskiej 503 dołączył zresztą do stających tam od dawna 495 i 477, które zresztą nie pożyły zbyt długo...

[ Dodano: |30 Sty 2012|, 2012 11:21 ]
MichalJ pisze:Wydajemisie, że któryś czerwonak po zjechaniu z Alej Ujazdowskich następny przystanek miał na Ursynowie (przy Megasamie?). Wywiozło mnie tak kiedyś...
Bastian pisze:Pod Megasam mogło jechać wyłącznie 495
A przed Megasamem był jeszcze Koński Jar (ale to prawie Megasam :-)) i Nowoursynowska (ale mogła być nż - już nie pamiętam) no i , jak teraz sprawdziłem - jeszcze i DS. No i w końcówce jeszcze Ursynów Płn. Dolnej nie liczę, bo to "funkcjonalne centrum"
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 sty 2012, 15:17

drapka pisze:Metro Wilanowska (chyba w tych czasach "Służew" na to mówili
A nie Dworzec Południowy? Służew to chyba była pętla tramwajowa...

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 30 sty 2012, 18:48

Służew to był SDPS lub jakieś inne literki OIDP.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 sty 2012, 18:51

PDPS to był Służewiec. Chyba że nie o te literki chodziło ;)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ