Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Naprawdę na Puławskiej był przystanek Marynarska, jak na tym schemacie?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Hmmm. Ja tam jestem południowiec i jako taki bardziej korzystałem z ciągu Ciszewskiego-Findera-Puławska niż z Romera-Surowieckiego w drodze do centrum, więc mogę nie być do końca miarodajny Ale spróbuję poszperać w strzępach pamięci. Wydaje mi się, że było jakoś tak c-b/a-e-d. Bo chyba osiedla przy Zaolziańskiej i Zaorskiego się zbudowały jakoś tak na początku lat 90-tych, więc pierwsze by było c, potem zmiany związane z metrem - uruchomienie to był rok 1995, ale zmiany w lokalizacji przystanków, o ile pamiętam, następowały trochę wcześniej niż samo uruchomienie metra, a chyba likwidacja Końskiego Jaru szłą w parze z przeniesieniem Metra Ursynów. No i ronda - to już raczej twórczość gminy Warszawa-Ursynów, i to raczej z drugiej kadencji, więc okolice 2000 roku bym obstawiał.fik pisze:E tam, mnie się lubi ten temat.
Ja mam pytanie do autochtonów północnoursynowskich (drapka?) - czy ktoś mógłby posortować mi w czasie (bądź potwierdzić jednoczesne zaistnienie) następujących zmian:
a) przeniesienie przystanku METRO URSYNÓW 03 z Al. KEN na Surowieckiego
b) likwidacja przystanku KOŃSKI JAR 01
c) powstanie przystanku ZAOLZIAŃSKA 01
d) powstanie ronda Surowieckiego/Zaolziańska
e) otwarcie stacji metra Ursynów
[ Dodano: |26 Sty 2012|, 2012 10:03 ]
A nie było jakiegoś "Forum" przypadkiem? Nie wiem skąd, ale chodzi mi po głowie. Może z mowy potocznej?ZEA_R-0 pisze:Właśnie chciałbym się dowiedzieć jaką nazwę nosił w tych bliższych czasach, bo między pl. Stalina a Centrum musiało coś być
Popatrz, jaka franca!
Kolejność była taka:fik pisze:E tam, mnie się lubi ten temat.
Ja mam pytanie do autochtonów północnoursynowskich (drapka?) - czy ktoś mógłby posortować mi w czasie (bądź potwierdzić jednoczesne zaistnienie) następujących zmian:
a) przeniesienie przystanku METRO URSYNÓW 03 z Al. KEN na Surowieckiego
b) likwidacja przystanku KOŃSKI JAR 01
c) powstanie przystanku ZAOLZIAŃSKA 01
d) powstanie ronda Surowieckiego/Zaolziańska
e) otwarcie stacji metra Ursynów
e)
a i b) po przeniesieniu przystanku Metro Ursynów połączono z nim przystanek Koński Jar 01
c)
d).
A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Jeśli ktoś jeszcze takie rzeczy pamięta to proszę więcej takich wspomnień bo fajnie się to czytaJaBaal pisze:A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
Ciekawe kiedy Madalińskiego Dworkowa?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pod Megasam mogło jechać wyłącznie 495.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jakkolwiek by to dziwnie nie wyglądało, to chyba tak (schemat był robiony wg informatora z 1956 r. - http://www.trasbus.com/informatory/1956/2727.jpg ).Bastian pisze:Naprawdę na Puławskiej był przystanek Marynarska, jak na tym schemacie?
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Ha, już na planie z 1955 r. jest al. Lotników, na planach z 1948 i 1950 r. zaś oznaczona jest jako... Wyścigowa.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------
Oj było, było 486 . A na tym samym odcinku, którym śmigał 486, "pospieszny" U zaliczał Poleczki, al.Lotników, Metro Wilanowska (chyba w tych czasach "Służew" na to mówili), Królikarnię i Odyńca. Ale żeby było sprawiedliwiej, to U nie stawał na Ursynowie Płd, gdzie przyśpiechy miały nż.JaBaal pisze:A pamiętacie pierwsze przystanki 486 - potem przemianowanego na 505? Od przystanku 'Madalińskiego', potem nazywającego się 'Dworkowa' następny miał dopiero 'Centrum Onkologii'. Nawet al. Lotników olewał. To był dopiero 'pośpiech', choć wtedy był autobusy pospieszne, to jednak mające więcej przystanków niż te 'przyspieszone' (503 też miał dłuuugi odcinek od Dolnej dokądś tam na Ursynowie).
A 503 vel AKA 483 jak się rozpędził z Dolnej, to na sam Ursynów Płn zajeżdżał. Dopiero na krótko przez uruchomeniem metra doszła Nowoursynowska, zamieniona dużo później na Dolinę Służewiecką. O Warneńskiej nie wspominając. Na Nowoursynowskiej 503 dołączył zresztą do stających tam od dawna 495 i 477, które zresztą nie pożyły zbyt długo...
[ Dodano: |30 Sty 2012|, 2012 11:21 ]
MichalJ pisze:Wydajemisie, że któryś czerwonak po zjechaniu z Alej Ujazdowskich następny przystanek miał na Ursynowie (przy Megasamie?). Wywiozło mnie tak kiedyś...
A przed Megasamem był jeszcze Koński Jar (ale to prawie Megasam ) i Nowoursynowska (ale mogła być nż - już nie pamiętam) no i , jak teraz sprawdziłem - jeszcze i DS. No i w końcówce jeszcze Ursynów Płn. Dolnej nie liczę, bo to "funkcjonalne centrum"Bastian pisze:Pod Megasam mogło jechać wyłącznie 495
Popatrz, jaka franca!
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec