Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1721
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Re: Przystanki [historia]

Post autor: kveld » 03 maja 2021, 17:12

pietia pisze:
30 kwie 2021, 20:22
Dworzec PKS Mokotów zlikwidowano w 1996 albo 1997, wtedy odjazdy autobusów stamtąd przeniesiono na Wilanowską jak słusznie piszesz - na najbardziej "północny" peron). Wcześniej nie kojarzę, by z Wilanowskiej odjeżdżały jakieś autobusy nie-ZTM-owskie. Nie pamiętam jednak dokładnego rozkładu przystanków i tego, czy autobusy ZTM odjeżdżały ze wszystkich peronów, czy też któryś był wykorzystywany jako np. techniczny. Wiadomo, że do 1995 r. z obecnego peronu PKS odjeżdżały trolejbusy, i chyba też 709/727 przez pierwszy okres z niego korzystały
Z tego, co pamiętam ja, to północny peron przed przeniesieniem PKS nie był wykorzystywany (przynajmniej bezpośrednio przed przeniesieniem - nie twierdzę, że nigdy). Pamiętam też, że 51 zajmowało de facto obecne dwa perony (pierwszy i drugi od południa, przy czym drugi od południa do czasu przebudowy pętli był takim "półperonem" - dało się z niego zjechać na obecny przystanek 13, który był odjazdowym w stronę Piaseczna - trochę widać to tu: http://moko.waw.pl/d7/files/1994/1994xx ... olszak.jpg - Saurer stoi przy "półperonie", a w tle po lewej stronie jest przystanek odjazdowy w stronę Piaseczna). Drugi peron od północy odkąd pamiętam był peronem "konstancińskim", a pozostałe dwa zajmowały różne linie w zależności od okresu - 117, 108, 186, 331, 802 w stronę Wyczółek (potem zmienione w 305) itp.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1113
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 07 maja 2021, 22:22

AdamKlocusky pisze:
31 mar 2021, 11:20
misiek34 pisze:
31 mar 2021, 2:39


Według rozkładu z 1.09.1999 r jeszcze istniał.
Tak. Też mam tą paczkę rozkładów. Obstawiam likwidację wraz z rozpoczęciem przebudowy ul. Powązkowskiej (27.11.2000).
Likwidacja ZP Libawska nastąpiła po przebudowie Powązkowskiej (a raczej po zbudowaniu obok nowej ul. Gen. Maczka) 18.12.2000. Do dziś po tym przystanku zachowały się zatoki na starodrożu ul. Powązkowskiej.
https://www.google.pl/maps/@52.2642194, ... 312!8i6656
A o likwidacji zespołu informował kiedyś serwis przegubowiec.com:
https://web.archive.org/web/20041224222 ... ws1200.htm
AdamKlocusky pisze:
05 kwie 2021, 0:48
michael112 pisze:
04 kwie 2021, 21:44


Chyba wtedy kiedy przerzucili 141 z al. Witosa na Chełmską. Ale ciekawiło mnie, czemu nie przywrócono tego przystanku jak - po otwarciu TS - autobusy pojechały Witosa ponownie (linia 143).
Udało mi się wstępnie ustalić na podstawie paczek rozkładów, że likwidacja nastąpiła w okresie od 1 stycznia do 13 maja 2002. Sprawdziłem komunikaty z tego okresu, ale żaden nie wspomina nic o likwidacji. Odnośnie wycofania 141z al.Witosa, to sprawdziłem komunikat i choć wspominają o likwidacji/zawieszeniu przystanków to nic nie mówią o PIEKAŁKIEWICZA 02.
Na podstawie paczek rozkładów jakie posiadam, ustaliłem ze już od wymiany rozkładu jazdy 141 od dnia 7.01.2002 tego przystanku w trasówkach już nie było.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 235
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 15 maja 2021, 16:20

Czy kojarzy ktoś ZP-ZWIĄZKU WALKI MŁODYCH? Czy zna ktoś datę jego likwidacji, a właściwie przeniesienia do zespołu URSYNÓW PŁN.?
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 23 maja 2021, 19:39

misiek34 pisze:
26 mar 2021, 18:31
Bloo pisze:
17 lip 2018, 22:57
Mam pytanie: linia 137 dojeżdżała w latach 1960-1970 do pętli w okolicach obecnego ZP Jagiellońska (http://www.trasbus.com/liniabus137.htm). Czy ta pętla rzeczywiście nazywała się wówczas Płatnerska? I czy ZP Jagiellońska zawsze nosił taką nazwę? Bo obiło mi się o uszy, że ten ZP nosił kiedyś nazwę "Stara pętla".
Informacji dot. ZP-PŁATNERSKA w swoim archiwum jeszcze nie posiadam.

Ten ZP-2276 z chwilą wprowadzenia systemu numeryczno-nazewniczego (1985-1986) nosił nazwę "JAGIELOŃSKA" między końcem pażdziernika 1992 r. a końcem marca 1993 r. został zmieniony na: JAGIELLOŃSKA. Wcześniejszych informacji nie posiadam.
Dzięki za odpowiedź!

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 24 maja 2021, 1:15

TeEsWu pisze:
13 sty 2015, 16:18
Dorzucam kolejną porcję: 445 (1990), 169 (1994), 176 (1994), 127 (1995) i 145 (1995)
Wprawdzie post, który cytuję, został wrzucony aż 6 lat temu, ale coś mnie zaciekawiło. 145 w stronę Wiatracznej ma na trasie przystanek Okularowa, natomiast w stronę Żerania po "PKP Gocławek" od razu jest "Rafii".
Czyżby kiedyś nie było przystanku Okularowa na Chełmżyńskiej w stronę Kawęczyna?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24262
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 maja 2021, 12:04

Bardzo długie lata. Az do przebudowy Marsa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 24 maja 2021, 13:16

pawcio pisze:
24 maja 2021, 12:04
Bardzo długie lata. Az do przebudowy Marsa.
No proszę, jakoś umknął mi ten fakt, a to w zasadzie moje strony.

alojz
Posty: 2470
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 maja 2021, 14:59

Przed przebudową nie było tam miejsca na przystanek
https://goo.gl/maps/7bSMKtApaiboaUfL6

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 334
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 24 maja 2021, 18:43

Bloo pisze:
24 maja 2021, 1:15
TeEsWu pisze:
13 sty 2015, 16:18
Dorzucam kolejną porcję: 445 (1990), 169 (1994), 176 (1994), 127 (1995) i 145 (1995)
Wprawdzie post, który cytuję, został wrzucony aż 6 lat temu, ale coś mnie zaciekawiło. 145 w stronę Wiatracznej ma na trasie przystanek Okularowa, natomiast w stronę Żerania po "PKP Gocławek" od razu jest "Rafii".
Czyżby kiedyś nie było przystanku Okularowa na Chełmżyńskiej w stronę Kawęczyna?
Przystanek, o którym wspominasz, został uruchomiony dopiero dnia: 4.06.2013, po przebudowie skrzyżowania Marsa/Okularowa. W latach wcześniejszych, linie 127 (póżniejsza 145), 327 po zatrzymywaniu się w ZP-PKP Gocławek, w kierunku KAWĘCZYN/SZATKOWNIKÓW, zatrzymywały się warunkowo dopiero na przystanku: RAFII.
Przystanek: Okularowa obowiązywał jedynie w kierunku Wiatracznej.

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 25 maja 2021, 1:25

Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: w którym miejscu znajdował się kraniec Nowe Górce, który obowiązywał m. in. dla linii 406 w latach 1975-84? Czy był on gdzieś na terenie osiedla Przyjaźń?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 235
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 25 maja 2021, 10:02

Bloo pisze:
25 maja 2021, 1:25
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: w którym miejscu znajdował się kraniec Nowe Górce, który obowiązywał m. in. dla linii 406 w latach 1975-84? Czy był on gdzieś na terenie osiedla Przyjaźń?
Znajdował się na Górcach, przy skrzyżowaniu ul. Konarskiego z ul. Górczewską (obecnie ul. Budy), ul. Siodlarską.
Obrazek
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 235
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 25 maja 2021, 10:23

Swoją drogą czy ktoś zna/pamięta datę uruchomienia przystanku DALIBORA 05?
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 617
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 25 maja 2021, 12:07

Co do pętli Nowe Górce, to obecny przebieg ul. Konarskiego do skrzyżowania z Siodlarską i (Starą) Górczewską to właśnie dawna pętla (czyli odcinek, na którym stoi autobus na powyższym zdjęciu), natomiast zawijas ul. Łagowskiej to dawny przebieg ulicy Górczewskiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36035
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 maja 2021, 13:14

Swoją drogą - co omijała Górczewska na tym odcinku?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26582
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 25 maja 2021, 13:27

Nic, po prostu przebiegała przez środek Górc.
So long and thanks for all the fish

ODPOWIEDZ