Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.Piotrek_2274 pisze: ↑08 sie 2022, 21:47Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego
Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.Flash8222 pisze: ↑09 sie 2022, 1:07Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.Piotrek_2274 pisze: ↑08 sie 2022, 21:47Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
PS szczyt popołudniowy się kończył o 17
ŁK
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Minęło 50 lat, a niektóre tematy do dziś aktualne, np. odpadajacy lakier (Swingi przed NG i niektóre stopiątki nawet po NGIII), problemy z widocznością numeru linii (często niedziałające wyświetlacze), czy brak skrętów dla tramwajów np. na rondzie Dmowskiego. Znalazło by się też parę innych problemów, np. rozpadające się Jazzy, zbyt mała liczba siedzeń w wagonach dwukierunkowych lub spowalnianie tramwajów coraz to kolejnymi światłami na przejściach poza skrzyżowaniami.Łukasz pisze: ↑16 sie 2022, 8:23Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
PS szczyt popołudniowy się kończył o 17
Przejścia poza skrzyżowaniami mają priorytet i niczego nie spowalniają, jeśli chodzi o tramwaje. Poza tym dzięki temu są nowe programy na całych skrzyżowaniach.
ŁK
Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.
Zrozumiałem, że chodzi o nowe przejścia. A gdzie jest najgorzej i dlaczego nie ma tam priorytetu?Bywalec pisze:Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.
ŁK
Przyznam, że nie przeczytałem dokładnie o czym pisał @Krzysztof_J i rzeczywiście można odnieść wrażenie, że chodzi o nowe przejścia, ale poza Tapicerską gdzie tramwaj ma priorytet nie kojarzę by takie ostatnio powstały, dlatego bardziej odniosłem się do całokształtu na sieci tramwajowej.
Precyzując - nie ma dużej ilości tego typu przejść w Warszawie, ale duża część z obecnie istniejących nie ma priorytetu. Dlaczego - najpewniej dlatego, że to są dawno powstałe przejścia kiedy nie myślano jeszcze o priorytetach ale to się zmienia bo jakiś czas temu widziałem artykuł na tranporcie-publicznym o prowadzonych przetargach na doposażenie w czujniki m.in. nie tylko na pełnych skrzyżowaniach ale też na przejściach poza skrzyżowaniami. Kwestia priorytetów tramwajowych w Warszawie cały czas idzie do przodu i jest to widocznie zauważalna poprawa ciągłości przejazdu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O, "trudnosci bardzo obiektywne" robią 1137 okrążenie internetu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Co do przejść poza skrzyżowaniami, to już kiedyś była dyskusja, ale w zasadzie bez żadnych konkretów i temat się rozpłynął. Dlaczego nie można zrobić najskuteczniejszego "priorytetu" czyli świateł tylko na przejściach przez jezdnię i brak świateł na pasach przez torowisko (oczywiście w połączeniu z odpowiednią infrastrukturą, przede wszystkim odpowiednio duży odstęp między jezdnią a torowiskiem, najlepiej w połączeniu z przesunięciem przejścia przez tory względem tego przez jezdnię oraz ostrzegawcze znaki i żółte migające światła). Na Marszałkowskiej przy Senatorskiej jakoś się dało. A nawet najlepszy priorytet nie jest stuprocentowy.
Ludzie przechodzący przez przejście też nie są zeroprocentowi i nie wolno ich rozjeżdżać, a dodatkowo na takim dziwnym przejściu trzeba jeszcze bardziej szczególnie uważać.
ŁK
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Jakoś na Marszałkowskiej przy Senatorskiej nikt pieszczych nie rozjeżdża. Zresztą jest wiele miejsc, gdzie światła dla pieszych na jednej jezdni zapalają się wcześniej niż na drugiej i raczej w takich miejscach nie ma więcej wypadków niż w innych. Poza tym, światła/znaki/zasady pierwszeństwa nie zatrzymają kogoś, kto je zignoruje, więc będzie sam sobie winien jak spowoduje wypadek.
Pamiętam, że kiedyś ten film był dostępny w archiwach TVP, a potem został zdjęty z otwartych serwerów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- AdamKlocusky
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Ktoś może pamięta/ma zapisane jakie numery ewidencyjne nosiły zespoły przystankowe MALWOWA i LEWKONII, uruchomione w dniach 20-24 października 2014 r.(Link do komunikatu)?
- AdamKlocusky
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Spory odkop, ale czy orientuje się ktoś, jaki numer nosił przystanek w powyższym zespole? Obstawiam, że 01, ale różnie to bywało.Krzysztof_507 pisze: ↑21 sty 2015, 22:27(...)TeEsWu pisze: (...)
Nie znam numeru krańca BIELANY-ATK obowiązującego dla linii 300 przez kilka miesięcy roku 1989, (...)
Bielany ATK: 6135