Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 sie 2022, 1:07

Piotrek_2274 pisze:
08 sie 2022, 21:47
Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego ;)
Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 15 sie 2022, 22:02

Flash8222 pisze:
09 sie 2022, 1:07
Piotrek_2274 pisze:
08 sie 2022, 21:47
Na pętli Powązki Cm. Wojskowy za czasów linii 180 stała dłuższy czas wiata typu Ł ze znakiem przystanku tramwajowego ;)
Za to na przystanku tramwajowym Instytut lotnictwa była wiata z naklejonym znakiem D-15.
Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sie 2022, 8:23

Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.

PS szczyt popołudniowy się kończył o 17 :)
ŁK

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 19 sie 2022, 23:03

Łukasz pisze:
16 sie 2022, 8:23
Bon Jovi pisze:Polecam ten film z 1972 roku, jest wspomniana ulica Powązkowska po której jeździł tramwaj a zastąpiły je autobusy. Jest fragment pod koniec filmu tramwaju który jeździł z/do Wilanowa/Sadyby.
https://www.youtube.com/watch?v=dFRdnjtYgDc
Ogólnie film o problemach komunikacyjnych skierowany jako list do dyrektorów MZK.
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.

PS szczyt popołudniowy się kończył o 17 :)
Minęło 50 lat, a niektóre tematy do dziś aktualne, np. odpadajacy lakier (Swingi przed NG i niektóre stopiątki nawet po NGIII), problemy z widocznością numeru linii (często niedziałające wyświetlacze), czy brak skrętów dla tramwajów np. na rondzie Dmowskiego. Znalazło by się też parę innych problemów, np. rozpadające się Jazzy, zbyt mała liczba siedzeń w wagonach dwukierunkowych lub spowalnianie tramwajów coraz to kolejnymi światłami na przejściach poza skrzyżowaniami.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2022, 9:34

Przejścia poza skrzyżowaniami mają priorytet i niczego nie spowalniają, jeśli chodzi o tramwaje. Poza tym dzięki temu są nowe programy na całych skrzyżowaniach.
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 sie 2022, 9:42

Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.
ObrazekObrazek

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2022, 10:30

Bywalec pisze:Duża część przejść poza skrzyżowaniami nie jest jeszcze objęta priorytetem tramwajowym.
Zrozumiałem, że chodzi o nowe przejścia. A gdzie jest najgorzej i dlaczego nie ma tam priorytetu?
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 sie 2022, 11:20

Łukasz pisze:
20 sie 2022, 10:30
Zrozumiałem, że chodzi o nowe przejścia.
Przyznam, że nie przeczytałem dokładnie o czym pisał @Krzysztof_J i rzeczywiście można odnieść wrażenie, że chodzi o nowe przejścia, ale poza Tapicerską gdzie tramwaj ma priorytet nie kojarzę by takie ostatnio powstały, dlatego bardziej odniosłem się do całokształtu na sieci tramwajowej.
Precyzując - nie ma dużej ilości tego typu przejść w Warszawie, ale duża część z obecnie istniejących nie ma priorytetu. Dlaczego - najpewniej dlatego, że to są dawno powstałe przejścia kiedy nie myślano jeszcze o priorytetach ale to się zmienia bo jakiś czas temu widziałem artykuł na tranporcie-publicznym o prowadzonych przetargach na doposażenie w czujniki m.in. nie tylko na pełnych skrzyżowaniach ale też na przejściach poza skrzyżowaniami. Kwestia priorytetów tramwajowych w Warszawie cały czas idzie do przodu i jest to widocznie zauważalna poprawa ciągłości przejazdu.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2022, 11:59

O, "trudnosci bardzo obiektywne" robią 1137 okrążenie internetu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 sie 2022, 12:49

Co do przejść poza skrzyżowaniami, to już kiedyś była dyskusja, ale w zasadzie bez żadnych konkretów i temat się rozpłynął. Dlaczego nie można zrobić najskuteczniejszego "priorytetu" czyli świateł tylko na przejściach przez jezdnię i brak świateł na pasach przez torowisko (oczywiście w połączeniu z odpowiednią infrastrukturą, przede wszystkim odpowiednio duży odstęp między jezdnią a torowiskiem, najlepiej w połączeniu z przesunięciem przejścia przez tory względem tego przez jezdnię oraz ostrzegawcze znaki i żółte migające światła). Na Marszałkowskiej przy Senatorskiej jakoś się dało. A nawet najlepszy priorytet nie jest stuprocentowy.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sie 2022, 17:30

Ludzie przechodzący przez przejście też nie są zeroprocentowi i nie wolno ich rozjeżdżać, a dodatkowo na takim dziwnym przejściu trzeba jeszcze bardziej szczególnie uważać.
ŁK

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 sie 2022, 14:37

Łukasz pisze:
22 sie 2022, 17:30
Ludzie przechodzący przez przejście też nie są zeroprocentowi i nie wolno ich rozjeżdżać, a dodatkowo na takim dziwnym przejściu trzeba jeszcze bardziej szczególnie uważać.
Jakoś na Marszałkowskiej przy Senatorskiej nikt pieszczych nie rozjeżdża. Zresztą jest wiele miejsc, gdzie światła dla pieszych na jednej jezdni zapalają się wcześniej niż na drugiej i raczej w takich miejscach nie ma więcej wypadków niż w innych. Poza tym, światła/znaki/zasady pierwszeństwa nie zatrzymają kogoś, kto je zignoruje, więc będzie sam sobie winien jak spowoduje wypadek.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 wrz 2022, 8:05

Łukasz pisze:
16 sie 2022, 8:23
Czaskoski! Ogólnie film w stylu mocno populistycznym, choć porusza kilka ważnych kwestii.
Pamiętam, że kiedyś ten film był dostępny w archiwach TVP, a potem został zdjęty z otwartych serwerów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 14 paź 2022, 17:38

Ktoś może pamięta/ma zapisane jakie numery ewidencyjne nosiły zespoły przystankowe MALWOWA i LEWKONII, uruchomione w dniach 20-24 października 2014 r.(Link do komunikatu)?
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 28 paź 2022, 17:04

Krzysztof_507 pisze:
21 sty 2015, 22:27
TeEsWu pisze: (...)
Nie znam numeru krańca BIELANY-ATK obowiązującego dla linii 300 przez kilka miesięcy roku 1989, (...)
(...)
Bielany ATK: 6135
Spory odkop, ale czy orientuje się ktoś, jaki numer nosił przystanek w powyższym zespole? Obstawiam, że 01, ale różnie to bywało.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ