Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 02 lut 2012, 10:15

span pisze:
Dobrze, że miałem przynajmniej okazję to wszystko widzieć na własne oczy i tym jeździć :D
A ilu ludzi, tak jak ja, miało okazję przejechać się 474? To był dopiero ekspres.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lut 2012, 10:38

wojtor pisze:
span pisze:
Dobrze, że miałem przynajmniej okazję to wszystko widzieć na własne oczy i tym jeździć :D
A ilu ludzi, tak jak ja, miało okazję przejechać się 474? To był dopiero ekspres.
Nie jechał w moją stronę, nie stawał na moich przystankach i niezmiennie mnie przez to denerwował :)
Bo ja miałem wybór między 134/508 a 182, czyli ekpresy mało ekspresowe. Chociaż w czasach, kiedy śmignięcie wiaduktem przy Poleczki jest marzeniem ściętej głowy, to tego 508 nie wspomina się aż tak źle :)

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 10:49 ]
span pisze:Ursynowa Północnego nie było jak widać....
Ale do czasu. On sie pojawił dużo chyba wcześniej niż Nowoursynowska. Tylko kiedy? :-k

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 10:58 ]
patryk148 pisze:UNIWERSYTET (przy Księgarni Prusa) 111
A ten to nie stawał (przynajmniej pod koniec funkjonowania) przy kościele? Bo on był na tyle dziwny, że nie stawał i pod Empikiem. Wydaje mi się, że kojarzę go właśnie z przystanku przy kościele, a logiczne się to wydaje o tyle, że jak nie stawał pod Empikiem a tylko na Ordynackiej, to żaden z niego pożytek był wśród linii jadących Nowym Światem i wylądować mógł razem ze skręcającymi w Świętokrzyską. Zresztą chyba podobnie miało 303 natenczas?

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 11:02 ]
patryk148 pisze:MIODOWA (na wprost Bednarskiej) 160 460 D
I jeszcze 403 w samej końcówce. Końcówce 403 i rozdziału przystanków :)

patryk148 pisze:UNIWERSYTET
A ten bardzo długi czas był omijany przez E-1. Nie pamiętam okazji, z jakiej mu go dodano, ale mogło to być podczas pierwszej akcji odekspresawiania E-2, kiedy to Edward dostał parę wrzutek wzdłuż Sobieskiego.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2012, 11:03

111 zdecydowanie stawało przed Prusem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lut 2012, 11:10

osa pisze: teraz też 503, za to z przystankami i przy Uniwersytecie, i na pl. Krasińskich, i przy Dworcu Gdańskim
Ten pl. Krasińskich też nie od zawsze. Z Tego Co Pamiętam, to powstało to "na życzenie pracowników SN", który wówczas właśnie zbudowano.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 11:34 ]
Bastian pisze:111 zdecydowanie stawało przed Prusem.
Hmmm :-k Na tym drugim to wprawdzie nie wiadomo, co to 111 robi, ale nie można wykluczać, że stoi... Więc pewnie w różnych czasach różnie bywało. To pierwsze zdjęcie zdecydowanie pokrywa się z czasem, który z kolei pokrywa się z moją pamięcią, więc po bilobil jeszcze nie muszę :)

http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=0
http://www.przegubowiec.com/galeria/alb ... 000032.jpg

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 11:49 ]
ZEA_R-0 pisze:Czyli jednak nikt nie wie jak nazywał się przystanek Centrum wcześniej?
Mówiło się, że ten w Alejach pod Forum to jest pod Forum, a ten na Marszałkowskiej przy DT Centrum to były Domy Centrum. Ale na ile to miało przełozenie na oficjalne nazwy, to nie wiem.

[ Dodano: |2 Lut 2012|, 2012 11:51 ]
JaBaal pisze:span napisał/a:
Linia 505 - lata 90-92
Przystanki: DW. CENTRALNY, CENTRUM, PL. KONSTYTUCJI, PL. UNII LUBELSKIEJ, DWORKOWA, CENTRUM ONKOLOGII, URSYNÓW PŁD., MAGELLANA, INDIRI GANDHI, MIKLASZEWSKIEGO, STRYJEŃSKICH, BRACI WAGÓW, NATOLIN PŁN.

Linia 483 (późniejsze 503) - lata 85-86
Przystanki: KONWIKTORSKA, MURANOWSKA, PL. ZAMKOWY, UNIWERSYTET, FOKSAL, PL. TRZECH KRZYŻY, PL. NA ROZDROŻU, DOLNA, STRZELECKIEGO, NUGAT, INDIRI GANDHI, MIKLASZEWSKIEGO, STRYJEŃSKICH, BRACI WAGÓW, NATOLIN PŁN.
W tamtych czasach pętla nazywała się NATOLIN (nie był wówczas 'Północny') bo i na południe od Płaskowickiej niewiele co było.
A pamiętacie kraniec PKiN? :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2012, 12:50

drapka pisze:Mówiło się, że ten w Alejach pod Forum to jest pod Forum, a ten na Marszałkowskiej przy DT Centrum to były Domy Centrum. Ale na ile to miało przełozenie na oficjalne nazwy, to nie wiem.
A były w ogóle oficjalne nazwy?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lut 2012, 13:36

No właśnie... Odkąd zaczęły pojawiać się korale - to były. Czy ofcjalne w sensie nadane zarządzeniem, uchwałą czy czym tam jeszcze, to nie wiem, ale być musiały i zgdadzać się musiały z tym, co naklejano na przystankach i rozkładach jazdy, które w tych czasach przestały składać się ze spisu ulic, którymi jedzie dana linia. A wcześniej? Ja tylko kojarzę gdzieś tam podejrzane u kierowców czy motorniczych rozkłady jazdy-to one miały wybrane punkty węzłowe i chyba oznaczane raczej geograficznie (w sensie skrzyżowaniami) niż kokretnymi nazwami. Ale czy "Centrum" weszło razem z koralami, czy po- nie wiem, nie wiem... Jeśli po - to nietrudno będzie wyszperać, jak się nazywało. Ale jak razem z koralami, to możliwe, że musiało wystarczyć cos w rodzaju Marszałkowska/Al.Jerozolimskie...
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2012, 14:18

IMHO najpierw weszły nowe znaki przystanku, potem (lub równocześnie) nazwy na tabliczkach, a jeszcze później korale.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 lut 2012, 14:23

drapka pisze:
patryk148 pisze:UNIWERSYTET
A ten bardzo długi czas był omijany przez E-1. Nie pamiętam okazji, z jakiej mu go dodano, ale mogło to być podczas pierwszej akcji odekspresawiania E-2, kiedy to Edward dostał parę wrzutek wzdłuż Sobieskiego.
Później. Dodatkowe przystanki dla E-2 oficjalnie dodali jako poprawa dojazdu do UW. Zamiast zatrzymać tam E-1. Oczywiście prawdziwym powodem było skandaliczne zabranie 410.

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 02 lut 2012, 19:28

drapka pisze:
A pamiętacie kraniec PKiN? :)
Pierwowzory Ekspresów - Orbisy odjeżdżały spod PKiN

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 02 lut 2012, 20:27

wojtor pisze:
span pisze:
Dobrze, że miałem przynajmniej okazję to wszystko widzieć na własne oczy i tym jeździć :D
A ilu ludzi, tak jak ja, miało okazję przejechać się 474? To był dopiero ekspres.
Jasne, to na tej linii zadebiutowała dla mnie pierwsza solówka z Woronicza (402).
A było to dla mnie w tamtych czasach idealne połączenie na zajęcia w Pałacu Młodzieży.
Wg. mnie przystanki pośrednie były przy SGPiSie, Dw. Południowym i al. Lotników.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 03 lut 2012, 1:03

Jaki 474 miał rozkład, pamięta ktoś ile to kursów dziennie robiło? :)

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 lut 2012, 11:05

TGM pisze:
drapka pisze: A ten bardzo długi czas był omijany przez E-1. Nie pamiętam okazji, z jakiej mu go dodano, ale mogło to być podczas pierwszej akcji odekspresawiania E-2, kiedy to Edward dostał parę wrzutek wzdłuż Sobieskiego.
Później. Dodatkowe przystanki dla E-2 oficjalnie dodali jako poprawa dojazdu do UW. Zamiast zatrzymać tam E-1. Oczywiście prawdziwym powodem było skandaliczne zabranie 410.
O, to, to! Teraz sobie przypomniałem nawet swoje własne zdziwienie, że zamiast zatrzymać tam E-1, które i tak stawało wzdłuż Sobieskiego, zaczęto upupiać E-2. Znaczy nie temu, co zrobiono się dziwiłem, tylko tłumaczeniom właśnie :)

[ Dodano: |3 Lut 2012|, 2012 11:17 ]
wojtor pisze:Pierwowzory Ekspresów - Orbisy odjeżdżały spod PKiN
Tyż. Z tamtego okresu nie za wiele wprawdzie pamiętam, bo z przyczyn naturalnych nie mogę ale to, że takie coś jak Orbis jeździło po mieście - to mi w pamięci utwkiło. Tudzież fakt, że raz, nie wiedzieć czemu, w cos takiego wsiedliśmy i pojechaliśmy na Ursynów. Dopiero duzo później się dowiedziałem, o funkcjonowaniu tych linii :)
A ja miałem bardziej na myśli 505, 501 stacjonujące na jezdni w okolicy Muzeum Techniki. Wyjeżdżało przez pl.Defilad i chyba nawet go miało w rozpisce z trasą.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 03 lut 2012, 20:03

który z kolegów mógłby pomóc w tworzeniu monografii przystanków w latach: od chwili wprowadzenia numeracji przystankowej?- proszę o pomoc,jesli mogę?

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 03 lut 2012, 22:25

ZEA_R-0 pisze:Jaki 474 miał rozkład, pamięta ktoś ile to kursów dziennie robiło? :)
Z tego co pamiętam kilka (4,5?) kursów rano i tyleż samo popołudniu.
Brygady łączone z 451, a potem chyba z 502.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 lut 2012, 16:59

ZEA_R-0 pisze:Jaki 474 miał rozkład, pamięta ktoś ile to kursów dziennie robiło? :)
2 rano i 2 po południu. Ale nigdy nie udało mi się nim przejechać.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

ODPOWIEDZ