Pętle w Śródmieściu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lut 2016, 0:07

Mamy w zasadzie promienisty układ miasta i siłą rzeczy wszyscy kierują się do Śródmieścia. Można to próbować zmieniać, ale koszty infrastruktury (tramwaje, metro, kolej) będą gigantyczne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lut 2016, 6:45

Oczywistym jest, że pętli brakuje, ale jeśli chodzi o te autobusowe, szczególnie takie, które mają mieć przepustowość 30 wozów na godzinę, to powinny one być zlokalizowane na "zapleczach", a nie na środku reprezentacyjnego placu w samym sercu MDMu. Jestem też trochę sceptyczny wobec pętli na placu Defilad, chociaż oczywiście lepsza pętla ZTM, niż ogromny parking PKS.

Inaczej się ma sprawa z pętlami tramwajowymi, które nie generują tyle hałasu i jeszcze można je obsiać trawą, żeby ładnie wyglądały. Poza tym, niektóre tramwaje potrafią zawracać w miejscu, a autobusy ni cholery nie*. Kilka takich obiektów bez wątpienia by się przydało.

* - Właśnie, co z "pętlą" przy Zbawicielu?

Dodano po 5 godzinach 42 minutach 12 sekundach:
Hmm... Tak mi teraz przyszło do głowy... Jeśli przy GUSie problemem jest przepustowość w przypadku umożliwienia przejazdu W->E dla autobusów wyjeżdżających z pętli, to może można by było umożliwić im zawracanie na skrzyżowaniu (normalnie, w fazie zielonego relacji skrętnych), a pętlę urządzić pomiędzy GUSem a Rondem Jazdy?
Załączniki
pętla M Politechnika.png

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lut 2016, 7:19

Chcesz zabierać Pole Mokotowskie? Miasto Jest Nasze zje Cię, jako osoby nienawidzącej miasta i jego mieszkańców chcącego ich pozbawić cennych terenów zielonych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lut 2016, 7:22

Niech spróbuje, będzie miało niezłe niestrawności.

W zamian za taką zajebistą pętlę przy okazji cywilizowania Marszałkowskiej i placu Konstytucji, można coś posiać i posadzić i na Waryńskiego. Poza tym, na rogu przy GUSie też trzeba by było ciąć drzewa.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lut 2016, 8:13

Emyl pisze:Hmm... Tak mi teraz przyszło do głowy... Jeśli przy GUSie problemem jest przepustowość w przypadku umożliwienia przejazdu W->E dla autobusów wyjeżdżających z pętli, to może można by było umożliwić im zawracanie na skrzyżowaniu (normalnie, w fazie zielonego relacji skrętnych), a pętlę urządzić pomiędzy GUSem a Rondem Jazdy?
W tej fazie masz wydzielony prawoskręt S -> E.
I brak możliwości puszczenia go w jakiejkolwiek innej fazie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lut 2016, 10:06

estem też trochę sceptyczny wobec pętli na placu Defilad, chociaż oczywiście lepsza pętla ZTM, niż ogromny parking PKS.
A pl. Defilad to nie idzie do 5-piętrowej zabudowy? Co jakiś czas widzę propozycje konkursowe na zagospodarowanie całego kwartału z Pałacem Nauki.
a pętlę urządzić pomiędzy GUSem a Rondem Jazdy?
To miejsce też jest niezbyt trafne, bo zaraz na południe stoi pomnik, który szkoda byłoby zasłaniać. Każde miejsce ma swoje minusy.

Nie chcę wykazywać wyższości pl. Konstytucji nad innymi lokalizacjami, a jedynie, że pętla w tym miejscu jest wykonalna.
Mniej autobusów w śródmieściu będzie pewnie dopiero po zbudowaniu nowej pętli Gocławek / węzeł Marsa / rondo Mościckiego czy jak to się tam nazwie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 lut 2016, 10:27

Prędzej będzie metro na Marysin, niż zabudują pl. Defilad.

Ale generalnie, to dojazd daleki powinno się opierać na szynie, a bliski - chyba jednak w pewnym stopniu na łączeniu relacji, żeby końca w centrum w ogóle nie było. Szyny na pl. Defilad nie krańcujesz, a autobus musisz?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lut 2016, 10:37

Szyna ma jednak znacznie niższe ryzyko przenoszenia opóźnień. Niezbyt miło wspominam czasy, gdy Gocław obsługiwały E-5 z Ursusa i 507 z Bemowa (wspomagane 117 z Wilanowa) mimo że kursów było więcej niż obecnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lut 2016, 10:52

KwZ pisze:To miejsce też jest niezbyt trafne, bo zaraz na południe stoi pomnik, który szkoda byłoby zasłaniać.
Po skosie pomnik i tak zasłaniają drzewa, a prostopadle do ulicy prawie niczego nie ruszam.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lut 2016, 11:35

KwZ pisze:
estem też trochę sceptyczny wobec pętli na placu Defilad, chociaż oczywiście lepsza pętla ZTM, niż ogromny parking PKS.
A pl. Defilad to nie idzie do 5-piętrowej zabudowy? Co jakiś czas widzę propozycje konkursowe na zagospodarowanie całego kwartału z Pałacem Nauki.
a pętlę urządzić pomiędzy GUSem a Rondem Jazdy?
To miejsce też jest niezbyt trafne, bo zaraz na południe stoi pomnik, który szkoda byłoby zasłaniać. Każde miejsce ma swoje minusy.
To miejsce jest niezbyt trafne, bo utrudnia przesiadkę z tramwajów z ciągu Niepodległości.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 16 lut 2016, 12:43

Ale generalnie, to dojazd daleki powinno się opierać na szynie, a bliski - chyba jednak w pewnym stopniu na łączeniu relacji, żeby końca w centrum w ogóle nie było. Szyny na pl. Defilad nie krańcujesz, a autobus musisz?
Rzeczywistość jest taka, że sporo do Warszawy dojazdów, których nie da się oprzeć na szynie. Wiem, że nie dokładnie o tym pisałeś, ale nie podoba mi się obsesyjne wyrzucanie wsiobusów z centrum. To jest autobus, w którym jedzie mnóstwo ludzi. Fundowanie im dodatkowej przesiadki dla zasady jest bez sensu. Trzeba te autobusy cywilizować, a nie wyrzucać. No i gdzieś zawrócić muszą. W sposób uregulowany oczywiście, nie jak dziś.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lut 2016, 19:12

fik pisze:To miejsce jest niezbyt trafne, bo utrudnia przesiadkę z tramwajów z ciągu Niepodległości.

Żeby ta przesiadka była łatwa i pozbawiona wkurwiającej gry "z którego przystanku pojadę szybciej" to pętla musiałaby być przy Plotniku.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lut 2016, 19:43

No nie, bo jak pętla będzie po zachodniej stronie skrzyżowania z Niepodległości, to 523 et consortes też pojadą górą i zatrzymają się na wspólnym przystanku pod budynkiem GUSu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lut 2016, 19:45

Myślałem, że 30 wozów na godzinę na wprost zabiłoby niepodległościowe tramwaje, a ty chcesz dać 60? :P

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lut 2016, 20:04

Czy 1 czy 60 tu już bez większego znaczenia. Tramwaje zabije konieczność wydzielenia jeszcze jednej fazy kolizyjnej o koszmarnym czasie ewakuacji. Czy będzie ona taka dwie sekundy czy dziesięć to juz naprawdę drobnostka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ