Pętle w Śródmieściu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 lut 2016, 1:01

KwZ pisze:Tak w ogólności pętla na pl. Konstytucji powinna być bez pasażerów, tylko z wsiadaniem mniej więcej na przystanku pl. Konstytucji 01, przynajmniej na razie tak mi się wydaje. Ile metrów powinno się zakładać na promień skrętu autobusów? Może później wyrysuję jakąś swoją koncepcję.
Solaris ma średnicę zawracania nieco ponad 25 m, dla bezpieczeństwa przyjąłbym promień 15 m. W tak ciasnym łuku należy też pamiętać o poszerzeniu jezdni (tu wychodzi poszerzenie 2 m czyli trzeba przyjąć szerokość drogi dojazdowej na łuku równą 5 m).
KwZ pisze:Jeśli chodzi o pomysł o z GUSem, to jak by miała wyglądać zawrotka? Bo chyba nie tak jak 143 teraz, pod Biblioteką Narodową. Daleko i nie 30 wozów/h.
Jakiś tam rysunek mam w załączniku, ale niechlujnie zrobiony. Oczywiście to tylko jedno z wielu rozwiązań, niekoniecznie najlepsze. W dodatku, żeby nikt sobie tego nie wykorzystał rysunek nie ma wymiarów, dlatego wrysowałem tam te "autobusy", żeby dać łatwiejsze wyobrażenie o pojemności.
GUS.pdf
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lut 2016, 8:44

Ten pas nawprost to istotne zmniejszenie przepustowości:( 30 wozów na godzinę to wzbudzenie w każdej fazie.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lut 2016, 11:32

Na Rondzie Jazdy Polskiej? To tam nie ma stałoczasówki? Po za tym tyle to już tam jeździ.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2016, 11:40

GUS. Tam póki co nie ma fazy górą na wschód.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2016, 12:44

KwZ pisze:Przez Rondo Jazdy Polskiej z zachodu na wschód, górą, na wprost, to kto jeździ oprócz autobusów?
Wszyscy z al. Niepodległości (no, jakieś 10% tnie przez ciągłą do tunelu).

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 lut 2016, 14:42

Niemniej tam jest tak, że stoi tylko pas do skrętu w prawo. Z powodu autobusów zresztą, więc gdyby odwrócić kolejność (tj. lewoskrręt, pas do jazdy na wprost, zatoczka, wyspa przystankowa, prawoskręt) od razu warunki ruchu by się poprawiły, także na pasie do jazdy na wprost, który często blokują autobusy chcące zjechać na przystanek.
Łukasz pisze:Ten pas nawprost to istotne zmniejszenie przepustowości:( 30 wozów na godzinę to wzbudzenie w każdej fazie.
Rozwiązaniem alternatywnym jest na przykład zrobienie zjazdu tak jak jest teraz, a wyjazd z pętli po prostu z oddzielną sygnalizacją wypuszczającą autobusy na al. Niepodległości w czasie, gdy przejazd nimi na wprost i tak jest zamknięty. Niestety to rozwiązanie też ma wadę - al. Niepodległości w kierunku północnym w rejonie GUS-u i tak się korkują, więc autobus nie miałby jak przedostać się na prawy pas, a w skrajnym wypadku blokowałby tory tramwajowe. Tu chociaż takie ryzyko nie występuje.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2016, 15:05

Owszem, pas do skrętu w postaci osobnej jezdni by pomógł. Ale trzeba by pewnie naruszyć świeże przejście dla pieszych...

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 14 lut 2016, 20:29

Wszyscy z al. Niepodległości (no, jakieś 10% tnie przez ciągłą do tunelu).
Optymista.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lut 2016, 20:32

Narysowałem coś takiego, w Paincie i w ogóle. Wjeżdżając na pętlę wybiera się jeden z dwóch przystanków dla wysiadających (19 x 2 m). Potem jest układ: pas postojowy (3 m), pas do przejazdów (3,5 m), pas postojowy, drugi raz to samo, a pomiędzy 0,5 m ścieżki technicznej; razem szerokości 19,5 m. Między zderzakami samochodów wyszło mi 16,7 m i dochodzi 3,5 m szerokości zabranego pasa, więc powinno się zmieścić. Zbieranie ludzi z dotychczasowego przystanku pl. Konstytucji 01.
Na takiej pętli zmieściłoby się ze 12 przegubowców.

Kończyć tu mogłoby: (143?), 151, 411, 502, 514 (118 nie), co daje ok. 18 autobusów/h. Można pomarzyć jeszcze o 108 czy 187.

Pasy postojowe od lewej mają długości 62, 67, 71 i 75 m. Z dedykacją dla MichalaJ miejsca na nasadzenia drzewek ;)
tn_Pętla pl. Konstytucji.jpg
Proponowana pętla autobusowa na pl. Konstytucji.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 lut 2016, 20:38

Jakoś to nawet wygląda, niemniej ja i tak będę obstawał przy GUS-ie w nadziei na przyszłe zwężenie Marszałkowskiej. Pytanie tylko czy i kiedy ono w ogóle nastąpi...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lut 2016, 20:38

Jesteś jakoś mocno przekonany, że na Pl.Konstytucji powinna być pętla? Plac ma chyba być jakoś zmieniany, ale to chyba nie po to, żeby na środku zrobić pętlę :/
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lut 2016, 21:22

Jestem przekonany, że w Śródmieściu brakuje pętli (liczba mnoga). Możesz się zastanowić nad lepszą lokalizacją :]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 15 lut 2016, 21:24

Plac Defilad? Miejsca aż nadto.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 15 lut 2016, 22:35

Zamiast parkingu na pl. Konstytucji, to ja widziałbym pętlę tramwajową oraz autobusową.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lut 2016, 23:13

Ale tam chyba nie ma być parkingu. Centralny i Emilii Plater to jedna wielka pętla. Nie wszystko musi wjeżdżać do centrum.
ŁK

ODPOWIEDZ