Torowisko w al. Wyzwolenia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lut 2013, 16:28

MichalJ pisze: Tor dookoła placu chyba by się na prawym pasie wyrobił, nawet z wykręceniem z Nowowiejskiej - promień mi wychodzi jakieś 30m. Ale nie cudujmy.
Pal sześć promień, przecież trzeba jeszcze wstawić gdzieś zwrotnice, a to na 30 m nie wychodzi. Trzeba wstawić pięćdziesiątki i, żeby to się jakoś zamknęło, powinno być w miarę symetryczne (nie tak prosto poskładać w całość owal jak mu się co chwilę promień zmienia).

Tak czy siak na miejscu mieszkańców okolicy raczej bym głosował za torem na Wyzwolenia niż nad kręceniem bączków przez wszystkie liniowe wozy... na miejscu pasażerów zresztą też. Naprawdę są w tym biednym mieście gorsze problemy estetyczne, niż tory na placu Zawiszy - choćby absurdalnie przeprojektowana resztka Marszałkowskiej dookoła, bo wyspę zawsze można zatrawić.

Aha, żeby nie było, tor na Wyzwolenia to pierwszy wymyśliłem :p

A co do fontanny...

http://soulofamerica.com/soagalleries/h ... Square.jpg

http://lrt.daxack.ca/Cities/Oslo/hires058.jpg

;)

[ Dodano: |5 Lut 2013|, 2013 16:30 ]
MeWa pisze:. Nawet tęcza mogłaby przechodzić nad torowiskiem i siecią.
Może nie tęcza, ale też sztuka:

http://dailymunich.yakohl.com/pic/Muenchen-552012.jpg
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

esbek
Posty: 582
Rejestracja: 19 gru 2010, 16:50
Kontakt:

Post autor: esbek » 05 lut 2013, 16:31

Sprawa była już parę razy wałkowana na tym forum. Może by tak rozpropagować tą propozycję przez SIKOM i prasę. Bo uważam, że jest to sensowna propozycja zbudowania tego odcinka i niezbyt kosztowna, a jednocześnie dająca możliwość zwiększenia częstotliwości na najbardziej obciążonym odcinku Politechnika - Plac Narutowicza.
http://www.youtube.com/user/esbek2
Filmy "tramwajowe" i nie tylko.
http://www.film.tramwaje.eu
Linki do filmów tramwajowych sortowane w/g krajów i miast

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lut 2013, 16:35

Nie wiem, czy nie kosztowna. Pamiętaj, że na wschodnim końcu al. Wyzwolenia jest formalnie wyjazd z Trasy Łazienkowskiej, tak święcie bezkolizyjny, że mikroprzejście podziemne nawet zrobiono.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 05 lut 2013, 16:47

osa pisze:A dlaczego nie ”cudować”? Zwłaszcza że sam potwierdzasz, że tory by się zmieściły dookoła klombu, który przestałby być poprzecinany torami i można by go elegancko urządzić. Plac Zbawiciela zasługuje na coś takiego.
Na pl. Unii Lubelskiej ruch tramwajów też był kiedyś poprowadzony okrężnie. Liczba samochodów spadła tam teraz na tyle, że można by było pomysleć o przywróceniu tamtego rozwiązania. A dodatkowa pętla byłaby jak znalazł w razie przerw w ruchu.
Plac Zbawiciela zasługuje na to, żeby tramwaje jadące prosto 4, 18, 35 dłużej przejeżdżały przez plac z powodu konieczności zwalniania na łuku?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 lut 2013, 16:51

Glonojad pisze:Nie wiem, czy nie kosztowna. Pamiętaj, że na wschodnim końcu al. Wyzwolenia jest formalnie wyjazd z Trasy Łazienkowskiej, tak święcie bezkolizyjny, że mikroprzejście podziemne nawet zrobiono.
Przecież od placu do wjazdu jest z 400 metrów. Na takim odcinku z pewnością zmieści się zakończenie toru i jakieś miejsce postojowe na dwa składy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2013, 16:52

Poc Vocem pisze:
Glonojad pisze:Nie wiem, czy nie kosztowna. Pamiętaj, że na wschodnim końcu al. Wyzwolenia jest formalnie wyjazd z Trasy Łazienkowskiej, tak święcie bezkolizyjny, że mikroprzejście podziemne nawet zrobiono.
Przecież od placu do wjazdu jest z 400 metrów. Na takim odcinku z pewnością zmieści się zakończenie toru i jakieś miejsce postojowe na dwa składy.
No ale, może umknął Ci ten wątek, ale była mowa, że fajnie byłoby tramwaj dociągnąć do pl. Na Rozdrożu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 lut 2013, 16:58

To nie ma sensu. Nie bardzo umiem wyobrazić sobie sytuację w jakiej tramwaj ten miałby być dociągnięty na dostateczną bliskość do przystanków na TŁ żeby to rozwiązanie miało sens, nawet przy założeniu przecięcia tego feralnego ślimaka. Oczywiście zawsze można rozważyć przebudowę całego węzła tak, aby tory (jeden tor w zasadzie) kończył się na wysokości przystanku na TŁ w stronę Ochoty, ale to chyba średnio realny pomysł.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2013, 17:04

Kmunikowanie Trasy TŁ z równoległym tramwajem też wydaje mi się nie być najważniejszym aspektem, ale zawsze pozostaje skomunikowanie ciągów poprzecznych i okolicy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lut 2013, 17:08

No pewnie, po co wygodna przesiadka na tramwaj, skoro można zarekomendować pasażerom autobus jak zrobił to ZTM bodaj zeszłego lata... ;)

A ja bym to widział np. tak (do dopracowania oczywiście wysokościówka)
Załączniki
Wyzwolenia-Model.jpg
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lut 2013, 17:09

Pan Piotr pisze:Plac Zbawiciela zasługuje na to, żeby tramwaje jadące prosto 4, 18, 35 dłużej przejeżdżały przez plac z powodu konieczności zwalniania na łuku?
A ile zgrzytania na łukach i zwrotnicach... :boohoo:

[ Dodano: |5 Lut 2013|, 2013 17:11 ]
Glonojad pisze:A ja bym to widział np. tak
W sumie gdzieś nam tu umknęła idea posłania 15 Alejami Ujazdowskimi na Krakowskie i Żoliborz :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 lut 2013, 17:15

Ciągi poprzeczne też raczej nie muszą być skomunikowane. Belwederska i tak wolałaby jeździć Spacerową na Waryńskiego, na al. JPII potok ten jest zaś praktycznie zerowy o Grójeckiej nie wspominając. Jedynie co, to północ mogłaby zyskać, ale nie mam wystarczającej wiedzy żeby to stwierdzić. Zresztą, do jednoznacznego stwierdzenia tego trzeba by zrobić jakąś symulację, a ja się na tym nie znam.

Natomiast sam aspekt komunikowania TŁ z nie tyle samą Nowowiejską co terenem głównym PW wydaje się dosyć jednak istotny sądząc po ilości pielgrzymek z przystanku przy MPW do tegoż PW. Jeśli wolno mi by było poczynić oszacowanie, mogłoby to być nawet 200 os./h (no, powiedzmy ten 1 skład), pod warunkiem oczywiście, że taki tramwaj byłby atrakcyjny w tej relacji czyli częstotliwość wynosiłaby te 5 min.

[ Dodano: |5 Lut 2013|, 2013 17:16 ]
Glonojad pisze:A ja bym to widział np. tak (do dopracowania oczywiście wysokościówka)
Na moje niewprawne oko to wysokościówka w dużej mierze by to położyła.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2013, 17:20

Poc Vocem pisze: z przystanku przy MPW do tegoż PW
To są jakieś pielgrzymki z Muzeum Powstania Warszawskiego do Politechniki Warszawskiej? 8-(
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lut 2013, 17:20

Można to jeszcze trochę dosunąć do wiaduktu w ciągu Traktu Królewskiego, generalnie chodzi o to, by łącznicę przekroczyć górą tam, gdzie jeszcze tak bardzo wysokości nie zyskała - obiekt powinien mieć niższą wysokość konstrukcyjną niż w ciągu Traktu bo 40 lat minęło jak jeden dzień i nośności mamy teraz większe. Tymczasem wysokość konstrukcji jest taka sama nad czteroma pasami TŁ, jak nad dwoma pasami łącznicy - rezerwa na nowy obiekt jest.

Nie lekceważyłbym natomiast potencjału ciągu Traktu - przy obecnej, mniej niż rewelacyjnej ofercie jest on całkiem tłoczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 lut 2013, 17:23

MeWa pisze:To są jakieś pielgrzymki z Muzeum Powstania Warszawskiego do Politechniki Warszawskiej?
Oj, o metro Politechnika chodziło
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2013, 17:25

Poc Vocem pisze:
MeWa pisze:To są jakieś pielgrzymki z Muzeum Powstania Warszawskiego do Politechniki Warszawskiej?
Oj, o metro Politechnika chodziło
Skróty powinny być jednoznaczne. A do tego poprawne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ