Bo są.
Ścieżki i pasy rowerowe
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Formalnie rzecz biorąc zebra staje się przejściem dla pieszych dopiero wtedy, gdy ma w towarzystwie odpowiedni znak pionowy.fraktal pisze: ↑10 paź 2018, 10:44Ja się tu trochę wtrącę. Ciekawe, że jak rowerzyści mają wyznaczone na ścieżce rowerowej przejście dla pieszych (zebra), to większość rowerzystów nie przepuszcza pieszych, tylko prawie w nich wjeżdża, używając dzwonka, bo przecież to jest ścieżka rowerowa i rower ma pierwszeństwo. Moim zdaniem, powinny obowiązywać zasady podobne jak na jezdni, czyli pieszy się rozgląda, ale rowerzysta też powinien zwolnić i być gotowy do zatrzymania...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To sam znak poziomy nie obowiązuje??
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Podstawowym problemem progów na drodze dla rowerów jest taki, że rowerzyści jadący 20 km/h zwolnią, a ci co jadą 40km/h nad nimi przeskakują by nie zniszczyć sobie roweru (robią bunny hopa). Co wiecej, przyspieszają by przelecieć oboma kołami. Efekt jest taki, że paradoksalnie jest bardziej niebezpiecznie.
Chyba zorbie sobie screena z tych wypowiedzi i jak zaczniesz nazekać na pieszych czy rowerzystów to ci to wypomnę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Ale na co tu narzekać?
Wiadomo, że mnóstwo kierowców za późno rusza na światłach, bo nie wrzuci biegu, bo smartfon, bo pudrowanie nosa.
Wiadomo, że mnóstwo pieszych - zwłaszcza na mniejszych, osiedlowych uliczkach - łazi gdzie chce nie patrząc na nic.
Wiadomo, że mnóstwo rowerzystów ma zupełnie w dupie sygnalizacje i wiele innych przepisów.
To są fakty. I przewinienia każdej z grup można wymieniać do jutra. Od narzekania nic się nie zmieni. Nie prościej mieć na to wy...?
Wiadomo, że mnóstwo kierowców za późno rusza na światłach, bo nie wrzuci biegu, bo smartfon, bo pudrowanie nosa.
Wiadomo, że mnóstwo pieszych - zwłaszcza na mniejszych, osiedlowych uliczkach - łazi gdzie chce nie patrząc na nic.
Wiadomo, że mnóstwo rowerzystów ma zupełnie w dupie sygnalizacje i wiele innych przepisów.
To są fakty. I przewinienia każdej z grup można wymieniać do jutra. Od narzekania nic się nie zmieni. Nie prościej mieć na to wy...?
Ciekawe za której strony.
Paradoksalnie środki spowalniające ruch nie mogą być stosowane na drogach gdzie porusza się komunikacja publiczna.A jednak na nowej Miodowej zastosowano wyniesione przejścia, ale że to nie dotyczyło rowerzystów to i nie miał kto storpedować łamania przepisów.
Nieprawda. Mogą być i często są, tylko zazwyczaj takie wyspowe, że autobusy mają szerszy rozstaw osi i (teoretycznie) mogą przejechać bez najeżdżania na nie. Patrz bodaj Elekcyjna.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
I na Miodowej nie ma ani jednego wyniesionego przejścia dla pieszych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale ogólnie na sieci ZTM, jak najbardziej takie wyniesione skrzyżowania występują.
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Kodeks drogowy nie przewiduje takiego czegoś jak próg zwalniający na drodze dla rowerów.
Swoją drogą, te progi wyspowe to wymysł ZTMu, czy autobusy w Polsce nie mogą jeździć po takich "normalnych", szerokich? Bo widać jak wspaniale sprawdzają się na miodowej, a raczej się nie sprawdzają.
No właśnie. Sam widzisz jak ZDM "szanuje" przepisy.fik pisze: ↑09 paź 2018, 19:15Upsik.Przejazdy dla rowerzystów należy wyznaczać w miejscach zapewniających wzajemną widoczność rowerzystów i kierujących pojazdami, przede wszystkim na skrzyżowaniach dróg. W przypadku gdy wzajemna widoczność nie jest zapewniona, należy zastosować środki spowalniające ruch, tak aby prędkość rowerów i innych pojazdów była dostosowana do warunków widoczności.
Wtedy i tylko wtedy mogą.
I co to kogoś obchodzi skoro Kodeks Drogowy nie obowiązuje już ze 20 lat.Matt Cubis pisze: ↑14 paź 2018, 21:09Kodeks drogowy nie przewiduje takiego czegoś jak próg zwalniający na drodze dla rowerów.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
w Gdańsku przez wyniesione przejścia autobusy jeżdżą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Veturilo idzie na rekord. W tym sezonie wypożyczono rowery o przeszło 10% więcej razy niż w całym ubiegłym roku, a do jego końca zostało jeszcze 1,5 miesiąca.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... ooPdSlaNa0
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... ooPdSlaNa0
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!