Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Paweł D.
Posty: 4315
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Informacja pasażerska

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2022, 7:53

To nie chodzi o przypadek jednego przystanku. Po prostu pozostawiono rozkłady feryjne dla pewnych linii na całej trasie.
Mam dziwne uczucie, że tylko ja mam jakieś problemy z tym.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7162
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sty 2022, 9:34

kajo pisze:
13 sty 2022, 1:01
Zgłaszaj na 19 115. Nie wiem jak teraz, ale jak nie było rozkładów u mnie w zeszłym roku, to na drugi dzień były.
Niestety to już nie działa. Sam próbowałem.
Nikomu to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 sty 2022, 9:41

No i proszę, macie kolejny dowód na to, że rozdrobnienie układu jest za duże. Im więcej linii, tym więcej rozkładów do wymiany. A powinno być mniej linii, częściej i modułowo i wtedy do zmiany byłoby sporo mniej :)

Paweł D.
Posty: 4315
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2022, 10:01

To swoją drogą. Ja odnoszę wrażenie, że Organizator przestał nad tym panować i prozaiczna wymiana tabliczek rozkładowych staje się problemem niczym skup butelek w minionej epoce.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4566
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 13 sty 2022, 22:09

A dlaczego to w ogóle jest outsource'owane?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23935
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2022, 22:32

Trochę ludzi do tego potrzeba i to w systemie akcyjnym. Jeśli mieliby robić tylko to, to mieliby olbrzymie przestoje. A taki FB Serwis może ich zatrudniać albo do karteczek albo do jednego z wielu swoich innych kontraktów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26157
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sty 2022, 20:36

Poza tym - kłuje w oczy liczba etatów. Usługi zewnętrzne kłują dużo mniej. Tak to już w neoliberaliźmie jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 3030
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 sty 2022, 21:23

Ostatnio Stołeczna podawała że ZTM zatrudnia 700 osób. Naprawdę nie wiem czy te +/- 10 osób aż tak kłułoby w oczy :P

alojz
Posty: 2394
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sty 2022, 21:28

Autobus Czerwon pisze:
14 sty 2022, 21:23
Naprawdę nie wiem czy te +/- 10 osób aż tak kłułoby w oczy :P
Czy te +/- 10 osób wymieni w ciągu jednej nocy rozkłady np. na wszystkich przystankach tramwajowych?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23935
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2022, 21:48

Albo całą sieć nocną przez cały dzień.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4566
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 sty 2022, 22:00

pawcio pisze:
13 sty 2022, 22:32
Trochę ludzi do tego potrzeba i to w systemie akcyjnym. Jeśli mieliby robić tylko to, to mieliby olbrzymie przestoje. A taki FB Serwis może ich zatrudniać albo do karteczek albo do jednego z wielu swoich innych kontraktów.
Właśnie się zastanawiałem czym jeszcze się może taka firma zajmować, bo w pierwszym odruchu moja ograniczona wyobraźnia ubzdurała sobie że tylko tymi rozkładami i naklejkami. Ale widzę że jeszcze serwis/wymiana latarń i jakaś opieka nad obiektami. To może rzeczywiście pracownicy zajmują się też innymi rzeczami.
Inna sprawa, że wydaje mi się że Warszawa jest tak wielka, że codziennie gdzieś się grzebie przy rozkładach czy naklejkach, jeśli nie z powodu zmian, to nawet wandalizmu. A i akcyjność tego fachu chyba nie jest aż tak gigantyczna, skoro w zasadzie wszystko dzieje się z wyprzedzeniem. Czyli w sumie ZTM i tak mógłby mieć takie brygady na stanie.
Obrazek

kajo
Posty: 2650
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 sty 2022, 23:31

No ale co z tego że wiesz wcześniej, jak potrzebujesz jednego dnia 30 ludzi a na co dzień 2-3 do konserwacji. A 10 na początku sezonu do mycia. Akurat w tym miejscu outsourceing może być zasadny. To tak jakbyś miał firmę potrzebującą tira raz w tygodniu. Lepiej opłaci się to zlecić komuś kto to doda do swoich zleceń i będzie jeździł codziennie i w dwie strony.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 4315
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2022, 11:57

Przetarg był na okres 4 lat i został wygrany kwotą 20 mln zł. W jego zakres nie wchodziła nie tylko wymiana tabliczek, ale też szeroko rozumiana konserwacja przystanków z naprawą nawierzchni, elektryki i wod-kan. Wychodzi to ok. 416 tys. zł/miesiąc. A niestety dziś są tu już inne pieniądze niż w 2019 roku. Może za te pieniądze można kupić/wyleasingować 8 samochodów i zatrudnić ludzi na etat, to wymaga szczegółowej kalkulacji.
Ale skoro podjęto decyzję przetargową to trzeba egzekwować obowiązki, a nie godzić się na pewien stan rzeczy. Tak jak dla 90% pasażerów za kółkiem siedzi "kierowca ZTM", to dla 99% nieprawidłowy rozkład to wina ZTM.
Wiele dużych firm zleca obsługę kadrowo-finansową na zewnątrz. I gdyby w jakiejś z firm pensje poszły na konta pracowników z 1-2 tyg. opóźnieniem z powodu "obniżenia standardu obsługi" to byłaby potężna awantura. Dla ZTM to widać obojętne co wisi. Rozkład 41 stracił ważność 6.01, a wczoraj dalej sobie wisiał.... Chyba udało się powiesić aktualny dla 4, więc może to ogarną.

Łukasz
Posty: 8813
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2022, 14:44

Bo to jest wina ZTM. Jeśli ZTMowi nie dostarczą, dajmy na to, papieru do drukarek, to też brak rozkładów czy wydruków będzie winą ZTM.
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 577
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 17 sty 2022, 17:35

Z wieszaniem rozkładów też jest taki problem (wg mnie powtarzający się), że jak przystanek zostanie zdewastowany, to często przykleja się nowe rozkłady na słupku pod pleksi, ale już bez białego tła. Ewentualnie przykleja się na białe tło, ale nie uzupełnia się pleksi z zewnątrz, przez co te rozkłady za chwilę giną... Po prostu nie jest to robione kompleksowo, ani z jakimkolwiek przemyśleniem, byle odwalić. Ewentualnie, gdy obowiązuje rozkład specjalny na jakiś tam dzień, to wiesza się go gdzieś w kącie, a większość pasażerów i tak spojrzy na rozkład normalny.

ODPOWIEDZ