Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Oznakowanie przystanków

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Re: Oznakowanie przystanków

Post autor: ashir » 25 kwie 2022, 18:00

Solaris pisze:
25 kwie 2022, 17:40
Cóż. Na "plakatach", które obowiązywały podczas asfaltowania przy rondzie Dmowskiego i dotyczących linii, które jeżdżą przez Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście, było następująca wzmianka:
  • ...zamknięcia ulic Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście

A do tego zrobił osobne "plakaty" dla 128 i 175, choć reszta tekstu była identyczna :D
I stanę w obronie ZTM, bo Nowy Świat kończy się przy pomniku Kopernika, więc napisali prawidłowo (na stronie WTP jest identycznie).

Autobus Czerwon
Posty: 3107
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 kwie 2022, 18:09

Jest to komunikat poprawny pod względem formalnym, jednakże dla 99% pasażerów był on wprowadzający w błąd. Pod tym względem też się powinno patrzeć, szczególnie że na tym 100 metrowym odcinku Nowego Światu nie ma nawet przystanku.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4517
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 maja 2022, 8:53

ZTM testuje nowe oznakowanie przystanków.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7&sfnsn=mo
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 maja 2022, 8:55

Nareszcie...

KM
Posty: 51
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 12 maja 2022, 21:04

Przeniesienie belki nad numer da się zrozumieć, zaakceptować, a nawet uznać za zasadne - faktycznie przy niektórych wiatach to problem.
Kompletnie niezrozumiałe jest wracanie do ramek otaczających pole naklejki - jest to zwyczajnie brzydkie i nieestetyczne. Nie wiem czy przy liniach okresowych znowu ktoś wpadnie na pomysł ramki linią przerywaną, ale tylko tego brakuje do całkowitego oszpecenia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24100
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 maja 2022, 22:41

Ramki są potrzebne, bo tak numeru linii się nieco zlewały w jeden długi ciąg cyfr rodem z rozwinięcia liczby pi po przecinku. Można potem dyskutować nad ich forma oraz tym, czy powinny nieść też jakąś informację.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 601
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 13 maja 2022, 9:10

Bardzo dobrze, że wracają ramki i bardzo dobrze, że te napisy będą powyżej. Pytanie, kto zaakceptował pierwotny projekt z bublami i dlatego tyle czasu trwało poprawienie tego stanu rzeczy?

Paweł D.
Posty: 4471
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 maja 2022, 9:49

To przypadkiem nie sięga 2014 roku i wygranego przetargu przez ILF na system informacji wizualnej? Tak jakoś wtedy pojawiły się nowe naklejki z nową czcionką. Czy wtedy zrezygnowano z ramek czy później system ewoluował?
Może wówczas były inne wiaty z płaską belką i problemu nie było?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 601
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 13 maja 2022, 13:44

Ramek nie było od początku. Wiaty z cofniętą listwą na naklejki już wtedy były. Na początku za to naklejki były na przeźroczystej folii, zamiast na białej, co "świetnie" wyglądało na tle innym niż białe, albo na starym kleju, nie wspominając o widocznych purchlach powietrza pod spodem.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 508
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 13 maja 2022, 13:46

Problemu na pewno nie ma na wiatach bliżej śródmieścia tego typu, gdzie przecież belka z naklejkami jest płaska, tylko problem się pojawił dopiero przy wiatach na przedmieściach.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 118 > 119-08, 3.09.2017
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków RW149+RB549 > 10-06, 5.03.2022
Ostatni pod banderą ZTM: 5449 > 7/160, 20.03.2022

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6469
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 maja 2022, 14:05

Jeśli ktoś projektuje SIP w oderwaniu od tego typu realiów to znaczy, że nie powinien za to dostać kasy. +Urzędnik, który to klepnął, powinien ponieść teraz odpowiedzialność finansową z tytułu konieczności wymiany oznaczeń.

ODPOWIEDZ