Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 mar 2023, 9:28

No właśnie zauważyłem, że od podpisania porozumienia jeździ więcej sprawnych wyświetlaczy w Jazzach, ale wydawało mi się, że to ciągle te same wozy
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 mar 2023, 10:18

Widzicie jak szybko działa Sims :P

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 mar 2023, 10:40

ZielonyJamnik pisze:
10 mar 2023, 9:28
No właśnie zauważyłem, że od podpisania porozumienia jeździ więcej sprawnych wyświetlaczy w Jazzach, ale wydawało mi się, że to ciągle te same wozy
Bo to są te same wozy :>
ObrazekObrazek

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 03 paź 2023, 16:25

Wyszedłem z nory i przez godzinę widziałem 2 autobusy MZA bez wyświetlaczy. Jadę teraz solbusem, w którym oczywiście od 5 lat od wymiany wyświetlaczy Novamedia na R&G nikt nie ogarnął, by na podsufitowych pokazywał się pasek z trasą. Losowo znikające zapowiedzi w SU18 Electric, którym jechałem chwilę wcześniej, przemilczę. Jak mnie wkurwia takie podejście do tematu. Ktoś powinien przetrzepać tabor i wyegzekwować sprawność SIP tak jak u ajentów.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 03 paź 2023, 19:37

Poczekaj za 2lata jak gwarancja się skończy w Solbusach :)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 paź 2023, 8:38

W pewnym mokotowskim jazzie na 26 wyświetlacz przedni radośnie pokazywał "Przejazd trchniczny", i na dole kwadrat "26" za szybą natomiast wewnętrzny monitor pokazywał pasek z trasą, ale linii 17 "Woronicza - kurs skrócony" od syrony Służewca. Ponieważ czytam wyświetlacze, więc pytam motorniczego, czy to awaria tramwaju, czy jedzie normalnie. Na co motorniczy pokazuje palcem na kwadrat i chyba coś mowi, ale nie wiem co, bo szyba kabiny nie tylko przyciemniona, ale jak się okazuje chyba jeszcze dźwiękoszczelna, żeby pasażerowie nie przeszkadzali. Domyślam się, że mówi, że jedzie normalnie. Nasuwają się (co najmniej) dwa pytania: kiedy wreszcie przyspieszy wymiana wyświetlaczy w jazzach i czy motorniczy nie może po prostu wyłączyć wyświetlaczy w takiej sytuacji i jechać " na kartkę" Bo potem proszę się nie dziwić, że pasażerowie nie czytają wyświetlaczy, skoro pokazują takie grube błędy. To co jest w MZA przy tym co wyprawia TW to pikuś.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 paź 2023, 9:08

fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
Na co motorniczy pokazuje palcem na kwadrat i chyba coś mowi, ale nie wiem co, bo szyba kabiny nie tylko przyciemniona, ale jak się okazuje chyba jeszcze dźwiękoszczelna
Te drzwi nie są dodatkowo wygłuszane, to logiczne, że przy zamkniętych drzwiach słabiej słychać to co się dzieje za drzwiami :> Sprawdź sam w domu jak to działa :P
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
żeby pasażerowie nie przeszkadzali.
Marzenie ściętej głowy :P
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
Nasuwają się (co najmniej) dwa pytania: kiedy wreszcie przyspieszy wymiana wyświetlaczy w jazzach
Zważywszy, że wymiana jest czasochłonna (ok. 10 dni na jeden tramwaj) to od przełomu sierpień/wrzesień idzie to całkiem sprawnie i prace prowadzone są już na wszystkich zakładach. Jeszcze 3 miesiące temu był to tylko 1 tramwaj. Teraz jest już 10.
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
czy motorniczy nie może po prostu wyłączyć wyświetlaczy w takiej sytuacji i jechać " na kartkę"
W wielu wozach wyświetlacze są całkowicie wyłączone, również te wewnętrzne. Praktykuje się jedynie wyświetlanie numeru linii na zewnętrznych wyświetlaczach. Prościej byłoby jakbyś sam zapytał motorniczego czy może wyłączyć wewnętrzne wyświetlacze - może nie zauważył, że gdzieś się wyświetla 17?
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
Bo potem proszę się nie dziwić, że pasażerowie nie czytają wyświetlaczy, skoro pokazują takie grube błędy. To co jest w MZA przy tym co wyprawia TW to pikuś.
Pasażer nawet jak działa wyświetlacz to nie czyta w co wsiada i za pierwszym możliwym rozjazdem szok, że tramwaj pojechał inaczej niż on tego chciał. Społeczeństwo robi się co raz bardziej nieporadne i widać to na wielu płaszczyznach.
ObrazekObrazek

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 paź 2023, 9:29

Najlepiej jakby pasażer jeszcze umiał sam wyłączać wewnętrzne wyświetlacze, bo motorniczy przecież nie wie, na czym pracuje.
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 paź 2023, 10:51

Prawda taka, że pasażerowie nawet z pełni działającą informacją nie raz nie potrafią się posługiwać. Przykład? Wystarczy pojechać 112 na Karolin czy 190 na Znaną i zarzuty czemu się sobie skraca trasę
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 paź 2023, 10:55

ZielonyJamnik pisze:
13 paź 2023, 10:51
Prawda taka, że pasażerowie nawet z pełni działającą informacją nie raz nie potrafią się posługiwać. Przykład? Wystarczy pojechać 112 na Karolin czy 190 na Znaną i zarzuty czemu się sobie skraca trasę
Bardziej 112 na Nowe Bemowo czemu nie jedzie na Karolin.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 paź 2023, 11:34

ZielonyJamnik pisze:
13 paź 2023, 10:51
Prawda taka, że pasażerowie nawet z pełni działającą informacją nie raz nie potrafią się posługiwać. Przykład? Wystarczy pojechać 112 na Karolin czy 190 na Znaną i zarzuty czemu się sobie skraca trasę
Przecież to jest akurat kompletnie absurdalny przykład. Wystarczy korzystać z Google Maps, i niech kurs na Znaną przyjedzie w godzinie kursu na Górczewską.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 paź 2023, 12:08

Bywalec pisze:
13 paź 2023, 9:08
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
Na co motorniczy pokazuje palcem na kwadrat i chyba coś mowi, ale nie wiem co, bo szyba kabiny nie tylko przyciemniona, ale jak się okazuje chyba jeszcze dźwiękoszczelna
Te drzwi nie są dodatkowo wygłuszane, to logiczne, że przy zamkniętych drzwiach słabiej słychać to co się dzieje za drzwiami :> Sprawdź sam w domu jak to działa :P
W Swingach słychać lepiej motorniczego z zamkniętej kabiny, co można łatwo sprawdzić gdy motorniczy jedzie z patronem. :razz: No i sama kabina jest bardziej przezroczysta. Widać komuś to bardzo przeszkadzało. Ale przecież jest dawne okienko do biletów, które można otworzyć w razie czego, jeśli motorniczy, żeby pasażer usłyszał to co mówi.
Bywalec pisze:
13 paź 2023, 9:08
fraktal pisze:
13 paź 2023, 8:38
czy motorniczy nie może po prostu wyłączyć wyświetlaczy w takiej sytuacji i jechać " na kartkę"
W wielu wozach wyświetlacze są całkowicie wyłączone, również te wewnętrzne. Praktykuje się jedynie wyświetlanie numeru linii na zewnętrznych wyświetlaczach. Prościej byłoby jakbyś sam zapytał motorniczego czy może wyłączyć wewnętrzne wyświetlacze - może nie zauważył, że gdzieś się wyświetla 17?
Ja też z początku tego nie zauważyłem, bo 17 wyświetlała się na wyświetlaczu za mną, ale motorniczy wychodził z kabiny i sprawdzał co i jak mu się wyświetla (bo to na postoju było). Ale racja - mógł nie zauważyć wyświetlaczy wewnętrznych, chociaż już nawet widząc te zewnętrzne mógł wpaść na to sam, żeby je po prostu wyłączyć. A do rozmowy ze mną raczej nie był zbyt chętny. To już chyba nie te czasy, co pięć - dziesięć lat temu że jak się do motorniczych coś zgłaszało, to od razu można było zauważyć, że kontakt słowny z pasażerami nie jest mu obcy. ;) Widać, takich teraz szkolą. :razz:

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 paź 2023, 12:09

Walas pisze:
13 paź 2023, 10:55
ZielonyJamnik pisze:
13 paź 2023, 10:51
Prawda taka, że pasażerowie nawet z pełni działającą informacją nie raz nie potrafią się posługiwać. Przykład? Wystarczy pojechać 112 na Karolin czy 190 na Znaną i zarzuty czemu się sobie skraca trasę
Bardziej 112 na Nowe Bemowo czemu nie jedzie na Karolin.
Tak, masz rację. Myślę o jednym o piszę o drugim
BrdzJkb pisze:
13 paź 2023, 11:34
Przecież to jest akurat kompletnie absurdalny przykład. Wystarczy korzystać z Google Maps, i niech kurs na Znaną przyjedzie w godzinie kursu na Górczewską.
Sorki, ale nie rozumiem do końca co masz na myśli.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 paź 2023, 12:31

Wybierz sobie w Google Maps relację np. Piotra Skargi - Człuchowska. Jak wygląda informacja? Wsiądź w 190 o 12:57.

Wsiadasz.

Wysiadasz na Znanej bo to był opóźniony 10 minut kurs.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 paź 2023, 12:36

fraktal pisze:
13 paź 2023, 12:08
W Swingach słychać lepiej motorniczego z zamkniętej kabiny, co można łatwo sprawdzić gdy motorniczy jedzie z patronem. :razz:
Z inną ekspresją rozmawia się z kimś kogo się zna, inaczej z nieznajomym. To fakt o podłożu psychologicznym.
fraktal pisze:
13 paź 2023, 12:08
No i sama kabina jest bardziej przezroczysta. Widać komuś to bardzo przeszkadzało.
Inna przezroczystość drzwi do kabiny w Swingu i Jazzie jest związana z odwrotnie pochyloną szybą czołową w Jazzie a co za tym idzie refleksjami świetlnymi z przedziału pasazerskiego odbijającymi się na szybie u motorniczego. Dyskutowano o tym tu wiele lat temu więc nie musisz dorabiać fałszywych ideologii.
fraktal pisze:
13 paź 2023, 12:08
A do rozmowy ze mną raczej nie był zbyt chętny. To już chyba nie te czasy, co pięć - dziesięć lat temu że jak się do motorniczych coś zgłaszało, to od razu można było zauważyć, że kontakt słowny z pasażerami nie jest mu obcy. ;) Widać, takich teraz szkolą. :razz:
Pasażerowie te 10 lat temu też byli inni, cieszyli się, że coś jedzie. A teraz? Roszczeniowość pasażerów wielokrotnie przekracza granice absurdu a i smartfony, które wtedy nie były tak popularne jak teraz z racji że to był przelom w technologii sprawiły, że pasażer czepia się o byle gówno i przy tym filmuje całe zajście więc nie dziw się, ale część osób solidnie zapracowała i pracuje dalej nad tym jak teraz są traktowani pasażerowie.
BrdzJkb pisze:
13 paź 2023, 12:31
Wybierz sobie w Google Maps relację np. Piotra Skargi - Człuchowska. Jak wygląda informacja? Wsiądź w 190 o 12:57.

Wsiadasz.

Wysiadasz na Znanej bo to był opóźniony 10 minut kurs.
Opieranie się wyłącznie na aplikacji zamiast sprawdzenia informacji liniowej jest bez sensu. A co jeśli o tej godzinie przyjedzie autobus innej linii? Pasażer też bezmyślnie wsiądzie i będzie mieć później pretensje do wszystkich ale nie do siebie?
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ