W Łodzi wszystkie sufiksy wariantowe są dosłownie tym – wariantami – przy czym od ostatniej wielkiej remarszrutyzacji nie ma sytuacji, że istnieje jednocześnie goły numer i sufiksy (nie ma już sytuacji typu np. 70/70A/70B, jest albo 11A/11B albo 12). Tam myk jest natomiast taki, że autobusy jeżdżą na jednym zaświadczeniu dla gołego numeru, a poszczególne sufiksy są traktowane jako warianty, np. są sobie 65A i 65B, ale prawnie jest to jedna linia 65, co ma też odzwierciedlenie w najbardziej powalonej bazie danych BusMana w kraju.primoż pisze: ↑29 kwie 2023, 0:11W Łodzi, przynajmniej dwa lata temu, rozkłady dla 11A i 11B na wspólnym odcinku były na jednym papierze, za to na wyświetlaczach było 11A lub 11B, a na przystankach były dwie naklejki. Coś na zasadzie: dwie linie w jednej.AdamKlocusky pisze: ↑28 kwie 2023, 23:55Robienie miliarda linii i druk rozkładów powyższych linii to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Informacja pasażerska
- TranslatorPS
- Posty: 677
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN71-010 > ROJ 30513, 13.10.2025
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN71-010 > ROJ 30513, 13.10.2025
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Nie miliarda linii, tylko wariantów. Na jednym rozkładzie i jednej tarczce na przystanku. Jeśli w rozkładzie jest np. 162f, to na wyświetlaczu tak samo. Przynajmniej wiadomo, jaki to autobus wariantowy, jeśli linia ma ich kilka, a brygady są mocno poopóźniane.
Przy okazji - też jestem przeciwnikiem robienia bisów i wariantów. Ale skoro już są, to trzeba o nich informować.
Przy okazji - też jestem przeciwnikiem robienia bisów i wariantów. Ale skoro już są, to trzeba o nich informować.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na przystankach mogą zniknąć, jeśli już żadna z nich nie jest potrzebna. Ale na podobnej zasadzie w nowszej wersji wyświetlaczy znikają napisy "przez xxx" po minięciu przystanku xxx.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Przypomniało mi się: w zeszłym tygodniu widziałem na pętli Esperanto pięciopak 107. Pięciopak ten charakteryzował się tym, że przedstawiał trzy różne rodzaje informacji pasażerskiej, mianowicie:
107 CHEŁMSKA TRASA ZMIENIONA
107 CHEŁMSKA TRASA SKRÓCONA
107 CHEŁMSKA KURS SKRÓCONY.
Serio jest takim problemem dla jednej i tej samej linii ustanowienie jednolitego SIL-u tylko muszą być trzy, czy faktycznie:
107 CHEŁMSKA TRASA ZMIENIONA
107 CHEŁMSKA TRASA SKRÓCONA
107 CHEŁMSKA KURS SKRÓCONY.
Serio jest takim problemem dla jednej i tej samej linii ustanowienie jednolitego SIL-u tylko muszą być trzy, czy faktycznie:
Zamiast przekazać pasażerowi informację, o trasie innej niż standardowa, to robi się rozgardiasz, w efekcie czego prowadzi to do dezinformacji i mętliku dla pasażerów. Nadmienię tylko, że trzy różne SIL-e dotyczące 107 były też zależne od trzech typów autobusu obsługującego daną brygadę: SU10, SM10 (dwudrzwiowe) i SM10 (trzydrzwiowe), tylko już nie pamiętam, które miały jaki zapis krańca+dopiska.
Jeden z Solbusów w piątek z przodu miał KURS SKRÓCONY, a z tyłu TRASA ZMIENIONA.
Jeśli chodzi o 107 to się zmienia i na zmianę jest KURS SKRÓCONY i TRASA ZMIENIONA.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Kurs skrócony nie musi mieć związku ze zmianą trasy. 
Tak jest zaprogramowane i tak się wyświetla
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ale skrócenie trasy jest jej zmianą!
Tak samo wydłużenie jest zmianą.
Objazd też jest zmianą.
Jeśli z jednej strony trasa byłaby skrócona, z drugiej wydłużona, a po środku byłby objazd, to należałoby wyświetlać trzy komunikaty na zmianę?
Odpowiedź nie na temat.
Ale nie ma komunikatów "Wydłużona trasa", a "Zmiana trasy" dotyczy tymczasowych utrudnień, jak jest zmiana stała, obojętnie czy korekta przebiegu, skrócenie czy wydłużenie to wyświetla się "Nowa trasa". Przynajmniej teoretycznie.
-
Matt Cubis
- Posty: 665
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Dlatego zdecydowanie czytelniejsze byłoby po prostu wyświetlenie numeru w negatywie, a dopiski to wtedy już sprawa drugorzędna.
- AdamKlocusky
- Posty: 851
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
A powinny.ashir pisze:Ale nie ma komunikatów "Wydłużona trasa", (...)
