Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

hooligan83
Posty: 79
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów
Kontakt:

Re: Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

Post autor: hooligan83 » 01 mar 2019, 14:20

Jakoś od września/października.

Delwin
Posty: 247
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 01 mar 2019, 17:21

Pytanie na ile to wiarygodne - tj. jakie mają dane. Czasami miałem wrażenie, że nie do końca się to zgadzało z rzeczywistością...

michał1984
Posty: 3255
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 11 cze 2019, 15:38

Czy Realbus pokazywał numery wozów ajencyjnych na próbę?przez jakieś 2 dni były dostępne teraz już nic z tego :-k
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

SU89
Posty: 249
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 13 cze 2019, 9:57

Niestety w Warszawie panuje przekonanie, że udostępnienie numerów taborowych spowoduje jakąś katastrofę w ruchu lądowym. Dane więc pozyskuję nieoficjalnie w miarę możliwości z różnych źródeł. Niestety nic nie trwa wiecznie i tak jak w tym przypadku dane były dostępne tylko przez dwa dni. A szkoda, bo na podstawie tych 4(5) cyfr można uzyskać przecież całkiem dużo informacji przydatnych nawet dla zwykłego pasażera, np. niska podłoga (z tego co wiem, obecnie nigdzie oficjalnie nie są udostępniane przydziały na żywo niskopodłogowców na konkretne brygady), klimatyzacja, czy nawet obecność ładowarek USB, które zdobywają popularność wśród pasażerów. Może kiedyś to się zmieni, ale obecnie trzeba kombinować na wszelkie sposoby.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 wrz 2019, 8:18

Aplikacja Warszawskie Autobusy na iOS pokazuje tylko ajentów, wtf?

SU89
Posty: 249
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 04 wrz 2019, 10:57

Jest problem z danymi od MZA. ZTM ma dane opóźnione o ok. 6 minut i to samo idzie na api.um.warszawa. Na realbusie też nie pokazywało, ale się wkurzyłem i zrobiłem tak, że wyświetla wszystkie lokalizacje, nawet te sprzed jakiegoś czasu, ale i tak pokazuje je opóźnione o 6 minut względem rzeczywistości. Buslive wbrew temu co pokazuje (wg. niego lokalizacja jest sprzed paru sekund), też ma nieaktualne dane. Jedynie apka od dostawcy sprzętu GPS dla MZA - time4bus - pokazuje rzeczywiste lokalizacje, ale wiadomo, oni nie muszą tych danych znikąd brać.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 wrz 2019, 12:48

Uoo, fajny ten time4bus!

Paweł D.
Posty: 4013
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 05 wrz 2019, 8:58

Czy "innowacja" polegająca nie wyłączaniu wskazań GPS po zjeździe przez tramwaj z wyznaczonej trasy to coś nowego? Sensu większego to nie ma, chyba ktoś przedobrzył.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 05 wrz 2019, 12:05

Swoją drogą - czy już wszystkie pojazdy (poza SKM, oczywiście) są teoretycznie wyposażone w lokalizatory? Czy jeszcze jakieś braki są?
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23446
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 05 wrz 2019, 13:07

Już wszystkie. Ostatnie były SU18 Mobilisu. Nie liczę eLek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michał1984
Posty: 3255
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 12 wrz 2019, 16:00

Czemu na Realbus nie pokazuje wszystkich nowych wozów z Kleszczowej?
Nie wiadomo co jeździ obecnie na:
1/149
2/154
03B/714
04B/715
03B/743
011B/154
chyba nie przeszło to do ajentów :D
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

SU89
Posty: 249
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 12 wrz 2019, 17:21

Gazowe solówki MANa z opcji :) Zapomniałem dopisać je do listy, przez co nie były sprawdzane pod kątem zadania przewozowego. Już dodałem, przepraszam za zamieszanie :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 wrz 2019, 14:57

Skąd realbus ciągnie numery taborowe?

michael112
Posty: 1754
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 paź 2019, 12:18

Kilka minut temu miała miejsce śmieszna sytuacja z realbusem.
W reakcji na komunikat ZTM o utrudnieniach w kursowaniu linii 250, myśląc że przyczyną są korki w rejonie cmentarza na Wólce Węglowej, sprawdziłem na realbusie położenie autobusów tej linii. Ku mojemu zdziwieniu, brygada 3/250 znajdowała się w rejonie granicy między Łomiankami a Dziekanowem, w miejscu, gdzie jak mi się wydaje, znajduje się zajezdnia KMŁ. Jeszcze większe zdziwienie wywołała u mnie sytuacja, gdy dosłownie kilka minut później, brygada ta "teleportowała się" na pętlę przy metrze Młociny. :D

SU89
Posty: 249
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 01 lis 2019, 0:23

Tak się dzieje, gdy na jedną brygadę są zalogowane co najmniej dwa pojazdy. Dzisiaj (1.11) na liniach Cxx, gdzie w systemie kilkanaście pojazdów będzie zalogowanych pod jedną brygadę, dopiero będzie niezła dyskoteka :P Niestety, przyznam szczerze, że na chwilę obecną nie znalazłem jeszcze niezawodnego i prostego rozwiązania tego problemu, dlatego taki widok od czasu do czasu może się przytrafić.

ODPOWIEDZ