Strona 1 z 23

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 07 maja 2015, 7:48
autor: janb
Od niedawna oprócz danych rozkładowych udostępnianych przez ZTM, dostępne są też dane w ramach projektu "Dane po warszawsku" https://api.um.warszawa.pl/ . Dla komunikacji miejskiej są to mapy rastrowe, (rozkłady - w planach z tego co widzę), oraz co najciekawsze dane dostępne online - pozycje GPS tramwajów (autobusów jeszcze w tych danych nie ma). Dane o pozycjach są udostępniane co minutę, co skutkuje drobnymi opóźnieniami (do 2-3 minut) co do aktualnej pozycji tramwaju.
Obecenie są dwie działające aplikacje:
http://tramwaje.kloch.net/ - wyświetla aktualne pozycje na mapie, pozwala filtrować po numerze linii lub wagonu. Pokazuje liste taborów wraz z przypisaniem do brygad i linii.
http://tram.waw.pl/ (jestem jej autorem) - wyświetla informacje tak jak na wyświetlaczach przystankowych. Umożliwia wyszukanie grupy przystanków i właściwego przystanku dla grupy. Na danym przystanku pokazuje odjazdy posortowane wg. czasu (w tym także tramwaje, które już odjechały). Dodatkowo jest też zintegrowana z danymi ZTM i pokazuje odjazdy wg. rozkładu (w tym odjazdy dla kursów technicznych takich jak zjazd do zajezdni). Dodatkowo jest opcja pokazująca tabor ( http://tram.waw.pl/tabor - tutaj jeszcze nie dodałem linku ze strony głównej).
Podstawową trudnością jaką spotkałem przy pisaniu tej aplikacji było zgadnięcie kierunku w jakim porusza się dany tramwaj - algorytm jeszcze nie jest doskonały w szczególności nie radzi sobie z tramwajami, które są poza swoimi trasami. Aplikacja została napisana z myślą o telefonach komórkowych i ich ograniczeniach. Na chwile obecną nie przewiduję dedykowanej aplikacji (całość robię hobbystycznie). Wszelkie uwagi mile widziane (w tym prośby o dodatkowe funkcjonalności).

Planowane aplikacje:
https://konkurs.danepowarszawsku.pl/pl/projekt/tramway - w ramach konkursu - dedykowana aplikacja na komórki (nic więcej nie wiem od tego co jest na stronie).

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 07 maja 2015, 9:58
autor: Paweł D.
A mógłbyś wrócić do rozsądnej wielkości czcionki brygad i godzin? Nie każdy ma sokoli wzrok ;)
Nie wiem gdzie tkwi błąd, ale godziny wyjazdów są nieprawidłowe (te same dla wszystkich brygad).

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 07 maja 2015, 11:03
autor: janb
Paweł D. - poprawiłem - starałem się zmieścić jak najwięcej danych aby można było przeglądać w telefonie. Dodałem też informacje z twittera (często ZTM tam podaje informacje o awariach).

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 07 maja 2015, 11:20
autor: Paweł D.
Trochę się dane posypały. Jeżeli dodatek w zmianie B wyjeżdża na tą samą brygadę, znikają dane godzinowe zjazdu i wyjazdu.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 18 maja 2015, 18:51
autor: JacekM
Wiadomo czy i kiedy przewoźnicy autobusowi będą też udostępniać takie dane?

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 22 wrz 2015, 14:04
autor: aaa
Może kogoś zainteresuje: zestawienie koordynacji tramwajowych w DP z pogrubionymi "kwiatkami". Godziny można zobaczyć po najechaniu na myślnik.
http://vps134914.ovh.net/wyszuk/testpro.html

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 22 wrz 2015, 14:19
autor: Paweł D.
A tak swoją drogą to reszta danych typu wóz i brygada zostały zaliczone do tajemnicy przedsiębiorstwa czy to tzw. chwilowa niedyspozycja systemu? Ma ktoś jakieś bliższe informacje?

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 wrz 2015, 12:35
autor: Jacek Z.
Paweł D. pisze:A tak swoją drogą to reszta danych typu wóz i brygada zostały zaliczone do tajemnicy przedsiębiorstwa czy to tzw. chwilowa niedyspozycja systemu? Ma ktoś jakieś bliższe informacje?
Informacji nie mam, ale śledząc przez jakiś czas bliźniaczą mapkę SKM i to co się dzieje wokół (najpierw Brunon K., potem Krym, Ukraina, Charlie Hebdo, ISIL i fala imigracji - plus to o czym nie wiemy), trudno mieć wielkie nadzieje. Wprawdzie nieudostępnianie publicznie takiego typu "wrażliwych" danych to ochrona przed potencjalnym terroryzmem raczej iluzoryczna, ale jednak szeroko stosowana...

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 wrz 2015, 12:43
autor: Paweł D.
Niewątpliwie wyłączenie podawania nr taborowego i brygadowego oraz typu uchroni pojazd przez ewentualnym atakiem terrorystycznym... i całą resztą zagrożeń przez Ciebie podaną.... #-o A samego faktu ich zaliczenia do danych wrażliwych nie jestem w stanie skomentować.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 wrz 2015, 16:13
autor: Wiliam
Wszystko jest częścią planu. :o

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 25 wrz 2015, 16:35
autor: JacekM
W Londynie, w którym jednak powody by obawiać się ataków terrorystycznych są nieco bardziej uzasadnione, nikt nie ma z tym problemu. Tutaj po prostu wychodzi typowa dla urzędniczego betonu niechęć do udzielania jakichkolwiek informacji - polecam poczytać doniesienia o różnorakich bataliach związanych z rzucaniem kłód pod nogi usiłującym uzyskać dostęp do informacji publicznych.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 26 wrz 2015, 22:02
autor: Jacek Z.
Paweł D. pisze:Niewątpliwie wyłączenie podawania nr taborowego i brygadowego oraz typu uchroni pojazd przez ewentualnym atakiem terrorystycznym... i całą resztą zagrożeń przez Ciebie podaną.... #-o A samego faktu ich zaliczenia do danych wrażliwych nie jestem w stanie skomentować.
Wyłączając większość funkcji mapy najbardziej robią kuku nie czarnym charakterom (które bez takiej mapy jakby co pewnie potrafią się obejść), a swoim najwierniejszym sympatykom, którzy zawsze byliby skłonni twierdzić, że komunikacja w tym mieście ogólnie działa i jest zarządzana w miarę dobrze. Co komu przeszkadzał nr brygady i nr taborowy (moim zdaniem mniej newralgiczne niż samo położenie pojazdów, pory i punkty ich gromadzenia się itp.)... Te irracjonalne fobie na punkcie bezpieczeństwa chyba niestety idą do nas zza oceanu.

Choć w sumie pasjonaci tematu nie muszą być od takich gotowych źródeł danych uzależnieni, mogą się nimi wymieniać...

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 22 kwie 2016, 9:05
autor: gfedorynski
http://tramwaje.kloch.net/

Jeśli na tej mapce na Obozowej pokazuje się 35, to efekt tego, że są dziwnie opisane przebieranki, czy coś innego? Bo 24 też się zdarza.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 22 kwie 2016, 9:08
autor: pawcio
Tak. Kwestia nazwy zadania, która pochodzi od linii, która jest obsługiwana jako pierwsza.

Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa

: 22 kwie 2016, 9:39
autor: MichalJ
A z jakiego powodu w tych danych w ogóle nie ma linii 11?