Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Paweł D.
Posty: 5249
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 12:51

Zastanawia mnie czemu ZM1 w obu kierunkach nie jedzie Świętokrzyską i Marszałkowską (tylko w stronę Kabat, powrót Grzybowską).

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 lis 2021, 12:54

Hmm, może brak bezpiecznego wyjazdu z przystanku Metro Świętokrzyska 03 na lewy pas?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5249
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 13:00

Ciekawe jak będzie z lewoskrętem w Koszykową. Nowy program z fazą do skrętu?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 lis 2021, 13:11

Na dobrą sprawę dałoby radę wytrasować ZM1 tak żeby zaliczyło wszystkie wyłączone z użytku stacje metra, natomiast domyślam się że czas przejazdu byłby wtedy dalece odbiegający od atrakcyjności. No i w sumie trasa przez JP II zapewnia dokladnie te same przesiadki, a jak już kilka razy padło na forum, Metro Centrum bardzo rzadko jest docelowym punktem podróży.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lis 2021, 13:15

Paweł D. pisze:Wytłumaczy mi ktoś ideę 75? Już szczególnie w piątek wieczorem...
Metro Politechnika, może przerzucenie jakichś potoków z kawałka Ochoty, ogólnie wyglada to na skróconą 15 z BWL.
bartoni722 pisze:Hmm, może brak bezpiecznego wyjazdu z przystanku Metro Świętokrzyska 03 na lewy pas?
Nocne jeżdżą, ale w nocy…

Paweł D. pisze:Ciekawe jak będzie z lewoskrętem w Koszykową. Nowy program z fazą do skrętu?
Pewnie jakis tymczasowy z wycięciem wszystkiego kolizyjnego na czas skrętu.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5249
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 13:21

Łukasz pisze:
17 lis 2021, 13:15
Paweł D. pisze:Wytłumaczy mi ktoś ideę 75? Już szczególnie w piątek wieczorem...
Metro Politechnika, może przerzucenie jakichś potoków z kawałka Ochoty, ogólnie wyglada to na skróconą 15 z BWL.
W teorii... Stacja jest spokojnie w zasięgu 71 z Pl. Zbawiciela i autobusów na Waryńskiego. Ale jeśli dla łącznika ZM1 z Politechniką uruchamia się tramwaj przez spory kawałek miasta, to chyba nie mam co wnikać :)

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 lis 2021, 13:23

Nie no, nie tylko. To także zwiększenie podaży na Marszałkowskiej mniejszą ilością brygad niż by miały jeździć na 71 oraz zastąpienie 14 na Nowowiejskiej.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5249
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 13:24

Mam nadzieję, że 71 nie będzie rzadsze niż w zeszły weekend. Bo o dziwo po Puławskiej puste nie jeździło.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 lis 2021, 15:01

Paweł D. pisze:
17 lis 2021, 13:24
Mam nadzieję, że 71 nie będzie rzadsze niż w zeszły weekend. Bo o dziwo po Puławskiej puste nie jeździło.
Rozkład będzie ten sam. Ale nie ma to jak koordynacja remontów w Warszawie. :P

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lis 2021, 16:37

Nie będzie. 71 i 75 będą obie co 7,5.
Zakładam że 75 jest po to by zapewnić styk ZM1 z Niepodległości do tramwaju do Centrum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5249
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 16:55

No i super. Wreszcie tramwaje na Puławskiej będą zapełnione. Zobaczymy jak z koordynacją tylko będzie.
Ps. Osobiście wybrałbym dojazd Jerozolimskimi do Centrum, niż Nowowiejską. O ile ZM1 górą nie pojedzie ;)

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lis 2021, 18:31

Generalnie jest jakoś totalnie to popieprzone, w piątek po 18 z mordoru już nie będzie na pewno tłoku, wiec 17/18/31, mogłyby spokojnie jeździć normalnie, a zamiast tego 71, dla czytelności.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lis 2021, 21:06

Ciekawe, czy 75 będzie co 7-8 czy 5-10, z dziurą na 15?

71 było co 5 w zeszły weekend chyba.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lis 2021, 21:08

7-8 bez dziury na 15, obstawiam :)
ŁK

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 17 lis 2021, 21:16

Autobus Czerwon pisze:
17 lis 2021, 13:11
Na dobrą sprawę dałoby radę wytrasować ZM1 tak żeby zaliczyło wszystkie wyłączone z użytku stacje metra, natomiast domyślam się że czas przejazdu byłby wtedy dalece odbiegający od atrakcyjności.
Przypomniałeś mi tym obserwację z wrześniowych wakacji. Miałem wtedy styczność z budapeszteńskim M3 zastępującym trzecią linię lokalnego metra. I jakoś to metropotlo (dosł. zametro) było wytrasowane tak, by zatrzymać się nad każdą zamkniętą stacją metra, nie gdzieś nieopodal, na okolicznym wiadukcie, tylko tuż obok wejścia do stacji.

Nie można zapomnieć również o dwujęzycznej głosowej informacji pasażerskiej, aż za dużo tego było, ale za to co kilka przystanków wygłaszany był komunikat i nie można zarzucić organizatorowi, że nie zadbał o to, by pasażer się nie zgubił. Nawet ten, co po węgiersku ani słowa nie zna.

(Szkoda, że o wiele gorzej wypada poziom informacji pasażerskiej na zwykłych liniach. Po prostu zatrzymujemy sterownik, pomijamy każdy przystanek na objeździe i zatrzymujemy się dopiero po powrocie na stałą trasę, ale to już zupełnie inna kwestia)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

ODPOWIEDZ