Strona 538 z 562

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 7:53
autor: Paweł D.
To nie chodzi o przypadek jednego przystanku. Po prostu pozostawiono rozkłady feryjne dla pewnych linii na całej trasie.
Mam dziwne uczucie, że tylko ja mam jakieś problemy z tym.

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 9:34
autor: person
kajo pisze:
13 sty 2022, 1:01
Zgłaszaj na 19 115. Nie wiem jak teraz, ale jak nie było rozkładów u mnie w zeszłym roku, to na drugi dzień były.
Niestety to już nie działa. Sam próbowałem.
Nikomu to nie przeszkadza.

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 9:41
autor: Emyl
No i proszę, macie kolejny dowód na to, że rozdrobnienie układu jest za duże. Im więcej linii, tym więcej rozkładów do wymiany. A powinno być mniej linii, częściej i modułowo i wtedy do zmiany byłoby sporo mniej :)

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 10:01
autor: Paweł D.
To swoją drogą. Ja odnoszę wrażenie, że Organizator przestał nad tym panować i prozaiczna wymiana tabliczek rozkładowych staje się problemem niczym skup butelek w minionej epoce.

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 22:09
autor: Wiliam
A dlaczego to w ogóle jest outsource'owane?

Informacja pasażerska

: 13 sty 2022, 22:32
autor: pawcio
Trochę ludzi do tego potrzeba i to w systemie akcyjnym. Jeśli mieliby robić tylko to, to mieliby olbrzymie przestoje. A taki FB Serwis może ich zatrudniać albo do karteczek albo do jednego z wielu swoich innych kontraktów.

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 20:36
autor: Glonojad
Poza tym - kłuje w oczy liczba etatów. Usługi zewnętrzne kłują dużo mniej. Tak to już w neoliberaliźmie jest.

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 21:23
autor: Autobus Czerwon
Ostatnio Stołeczna podawała że ZTM zatrudnia 700 osób. Naprawdę nie wiem czy te +/- 10 osób aż tak kłułoby w oczy :P

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 21:28
autor: alojz
Autobus Czerwon pisze:
14 sty 2022, 21:23
Naprawdę nie wiem czy te +/- 10 osób aż tak kłułoby w oczy :P
Czy te +/- 10 osób wymieni w ciągu jednej nocy rozkłady np. na wszystkich przystankach tramwajowych?

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 21:48
autor: pawcio
Albo całą sieć nocną przez cały dzień.

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 22:00
autor: Wiliam
pawcio pisze:
13 sty 2022, 22:32
Trochę ludzi do tego potrzeba i to w systemie akcyjnym. Jeśli mieliby robić tylko to, to mieliby olbrzymie przestoje. A taki FB Serwis może ich zatrudniać albo do karteczek albo do jednego z wielu swoich innych kontraktów.
Właśnie się zastanawiałem czym jeszcze się może taka firma zajmować, bo w pierwszym odruchu moja ograniczona wyobraźnia ubzdurała sobie że tylko tymi rozkładami i naklejkami. Ale widzę że jeszcze serwis/wymiana latarń i jakaś opieka nad obiektami. To może rzeczywiście pracownicy zajmują się też innymi rzeczami.
Inna sprawa, że wydaje mi się że Warszawa jest tak wielka, że codziennie gdzieś się grzebie przy rozkładach czy naklejkach, jeśli nie z powodu zmian, to nawet wandalizmu. A i akcyjność tego fachu chyba nie jest aż tak gigantyczna, skoro w zasadzie wszystko dzieje się z wyprzedzeniem. Czyli w sumie ZTM i tak mógłby mieć takie brygady na stanie.

Informacja pasażerska

: 14 sty 2022, 23:31
autor: kajo
No ale co z tego że wiesz wcześniej, jak potrzebujesz jednego dnia 30 ludzi a na co dzień 2-3 do konserwacji. A 10 na początku sezonu do mycia. Akurat w tym miejscu outsourceing może być zasadny. To tak jakbyś miał firmę potrzebującą tira raz w tygodniu. Lepiej opłaci się to zlecić komuś kto to doda do swoich zleceń i będzie jeździł codziennie i w dwie strony.

Informacja pasażerska

: 15 sty 2022, 11:57
autor: Paweł D.
Przetarg był na okres 4 lat i został wygrany kwotą 20 mln zł. W jego zakres nie wchodziła nie tylko wymiana tabliczek, ale też szeroko rozumiana konserwacja przystanków z naprawą nawierzchni, elektryki i wod-kan. Wychodzi to ok. 416 tys. zł/miesiąc. A niestety dziś są tu już inne pieniądze niż w 2019 roku. Może za te pieniądze można kupić/wyleasingować 8 samochodów i zatrudnić ludzi na etat, to wymaga szczegółowej kalkulacji.
Ale skoro podjęto decyzję przetargową to trzeba egzekwować obowiązki, a nie godzić się na pewien stan rzeczy. Tak jak dla 90% pasażerów za kółkiem siedzi "kierowca ZTM", to dla 99% nieprawidłowy rozkład to wina ZTM.
Wiele dużych firm zleca obsługę kadrowo-finansową na zewnątrz. I gdyby w jakiejś z firm pensje poszły na konta pracowników z 1-2 tyg. opóźnieniem z powodu "obniżenia standardu obsługi" to byłaby potężna awantura. Dla ZTM to widać obojętne co wisi. Rozkład 41 stracił ważność 6.01, a wczoraj dalej sobie wisiał.... Chyba udało się powiesić aktualny dla 4, więc może to ogarną.

Informacja pasażerska

: 15 sty 2022, 14:44
autor: Łukasz
Bo to jest wina ZTM. Jeśli ZTMowi nie dostarczą, dajmy na to, papieru do drukarek, to też brak rozkładów czy wydruków będzie winą ZTM.

Informacja pasażerska

: 17 sty 2022, 17:35
autor: Piotrek_2274
Z wieszaniem rozkładów też jest taki problem (wg mnie powtarzający się), że jak przystanek zostanie zdewastowany, to często przykleja się nowe rozkłady na słupku pod pleksi, ale już bez białego tła. Ewentualnie przykleja się na białe tło, ale nie uzupełnia się pleksi z zewnątrz, przez co te rozkłady za chwilę giną... Po prostu nie jest to robione kompleksowo, ani z jakimkolwiek przemyśleniem, byle odwalić. Ewentualnie, gdy obowiązuje rozkład specjalny na jakiś tam dzień, to wiesza się go gdzieś w kącie, a większość pasażerów i tak spojrzy na rozkład normalny.