SIP na przystankach
Jak nowy ma wchłonąć stary skoro urządzenia w tramwajach mają być stare. Że niby się zepną razem? Już wiele różnych integracji próbowano i jeszcze nie widziałem takiej, która naprawdę działa. Ale oczywiście trzymam kciuki bo system niech sobie rośnie. Tylko, ze wygląda mi to trochę jak eksperymentowanie i to za nasze pieniądze. Rozumiem, ze trezba rozbudować system na Euro ale jak oni chcą postawić coś do przyszłego roku skoro 2 lata w Gdańsku nie potrafią porządnie uruchomić
Jeśli te stare urządzenia mają możliwość wgrania innego firmware'u, a TW dysponuje jego kodem źródłowym to to banalne. Nawet jeśli nie dysponuje to zawsze TW może dysponować protokołami wymiany danych dla starego systemu (i gdyby nie dysponowały to ktoś musiał popełnić b. poważny błąd przy zamówieniu), wtedy wystarczy że serwer nowego systemu będzie się komunikował z urządzeniami pojazdowymi starego (w tym wariancie funkcjonalność nowego systemu będzie miała takie same ograniczenia jak stary) albo jest jeszcze trzecia możliwość - podłączenie dwóch serwerów tak, żeby serwer nowego systemu dostawał z serwera starego systemu na bieżąco już przetworzone informacje.Flooorek pisze: Jak nowy ma wchłonąć stary skoro urządzenia w tramwajach mają być stare.
A w ogóle to skoro w TW już działa niemal autorski system nadzoru wszystkich pojazdów w oparciu o GPS i radio (SNRT), nie można było zamiast bawić się w 30 sterowników w każdym pojeździe zamówić systemu, który by ciągnął informacje o pojazdach (położenie i odchyłkę) z tego SNRT i tylko analizował te dane i na postawie tego wysyłał komunikaty na tablice? Byłoby taniej (o koszty transmisji i urządzeń) i sprawniej (bo wszystkie tramwaje mogłyby wyjechać na wszystkie linie, a motorniczowie nie musieliby ganiać za kluczykami systemu).
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36626
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nowy system ma być bez tych kluczyków.
Początki zawsze są trudne, dopiero po eksploatacji tego systemu na Alejach dało się precyzyjniej określić, jakie wymagania powinny być spełnione.
Początki zawsze są trudne, dopiero po eksploatacji tego systemu na Alejach dało się precyzyjniej określić, jakie wymagania powinny być spełnione.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
No dobra, ale do starych modułów to chyba zostaną bo przecież nie ma żadnej opcji wybrania realizacji pracy na tych sterownikach wyposażonych w jeden slot i chyba jeden przycisk.Bastian pisze:Nowy system ma być bez tych kluczyków.
A przy integracji dwóch systemów może dojść do śmiesznych sytuacji, pewnikiem przez pierwszy okres będzie się krzaczyło totalnie (i to raczej przy starych sterownikach, a nie przy nowych)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W DP na pewno nie.
Zresztą, jak w ogóle pokazuje, skoro żaden wóz się nie melduje jako 14? Że "prognoza niedostępna"?
Zresztą, jak w ogóle pokazuje, skoro żaden wóz się nie melduje jako 14? Że "prognoza niedostępna"?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Może to błąd w rozkładzie sobotnim... Dziś sprawdzę, ale znając moje szczęście już tego dziś nie będzie Pokazuje za ile tramwaj przyjedzie. Ale jak miał być za minutę to przestawiało się na "Prognoza niedostępna".Glonojad pisze:W DP na pewno nie.
Zresztą, jak w ogóle pokazuje, skoro żaden wóz się nie melduje jako 14? Że "prognoza niedostępna"?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dopiero przy minucie? Dziwne...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
3 min są realne. O ile kojarzę, w przypadku odjazdów z pętli system przechodzi w prognozę niedostępną o ile nie dostanie meldunku z przystanku startowego; dla kursów z Banacha oznacza to, że przy niedziałającym nadajniku lub znaczących spóźnieniach odjazdu system wie o nich raczej późno. Ten sam efekt powinien być z 7 z Zielenieckiej na rondzie Waszyngtona.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.