Strona 1 z 49
: 22 kwie 2010, 16:46
autor: MeWa
Chyba nie było dedykowanego tematu, a tamten gdzieś utknął na Infrastrukturze...
Czemu do SIP-u tramwajowego nie da się wprowadzić odjazdów czwórki (wraz z zapewnieniem wozów, które by współpracowały z systemem) i czemu dopiero od dzisiaj wyświetlana jest stosowna informacja, że "z przyczyn technicznych" odjazdy linii 4 nie będą pokazywane?
: 22 kwie 2010, 16:50
autor: Plesim
Właśnie dziś jadąc 4 (skład parówek) Grójecką to zauważyłem i jest to genialny sposób na wprowadzenie wagonów 13N na ciąg obsługiwany SIP-em.
: 22 kwie 2010, 16:58
autor: Glonojad
Bo ZTM musiałby poprzesuwać brygady w połowie miasta?
Poza tym, przecież podobno "SIP i tak jest nic nie wart", więc co za różnica?
(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
: 22 kwie 2010, 17:08
autor: Plesim
Glonojad pisze:a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle
I dlatego trzeba to roz..łożyć.
: 22 kwie 2010, 17:29
autor: MichalJ
MeWa pisze:
Czemu do SIP-u tramwajowego nie da się wprowadzić odjazdów czwórki (wraz z zapewnieniem wozów, które by współpracowały z systemem) i czemu dopiero od dzisiaj wyświetlana jest stosowna informacja, że "z przyczyn technicznych" odjazdy linii 4 nie będą pokazywane?
A to nie można pokazać czasów rozkładowych?
: 22 kwie 2010, 18:40
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
Jeżeli skład pojawi się w miarę zgodnie z rozkładem to masz rację.
PS. Ciekawe jak się zachowa w weekend przy pociętym i zmienionym rozkładzie 1-ki?
: 22 kwie 2010, 18:54
autor: Glonojad
Paweł D. pisze:Glonojad pisze:(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
Jeżeli skład pojawi się w miarę zgodnie z rozkładem to masz rację.
Sprawdź jeszcze raz. Właśnie po to była zrobiona zmiana, żeby uelastycznić system w przypadku opóźnień (w poprzedniej edycji odchyłka większa niż 5 minut powodowała zgubienie kursu). Liczba "około" wg moich obserwacji bardzo spadła, a prawdziwość informacji podawanych w odniesieniu do kursów śledzonych (bez "około") wzrosła.
Teraz problemem jest jedynie odpowiednia liczba wozów z modułem SIP.
PS. Ciekawe jak się zachowa w weekend przy pociętym i zmienionym rozkładzie 1-ki?
JEŚLI odpowiednio wcześnie będą rozkłady jazdy, to powinien nie mieć problemów. Obsada się zapewne dramatycznie nie zmieni.
: 22 kwie 2010, 19:00
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:Sprawdź jeszcze raz. Właśnie po to była zrobiona zmiana, żeby uelastycznić system w przypadku opóźnień (w poprzedniej edycji odchyłka większa niż 5 minut powodowała zgubienie kursu). Liczba "około" wg moich obserwacji bardzo spadła, a prawdziwość informacji podawanych w odniesieniu do kursów śledzonych (bez "około") wzrosła.Teraz problemem jest jedynie odpowiednia liczba wozów z modułem SIP.
Na pewno masz rację, że powodem może być wóz bez SIP-u. Dziś właśnie na pl. Narutowicza wjechało 35, które miało jakieś 5 min. w plecy i system tego nie widział. Natomiast wczoraj i dziś widziałem (1 i 9 na Grójeckiej, 24 w Al. jerozolimskich), które wg SIP-u miały jechać w odstępie 1 minuty. A nie jechały.... Będę robił foty jakby co
: 22 kwie 2010, 19:33
autor: Glonojad
Bez żartów, dokładność co do 1 minuty nie bardzo jest osiągana w metrze, a co dopiero w warunkach drogowych. Cykl na placu Zawiszy ma 120 sekund!
Zwłaszcza, jeśli chodzi o odległości między składami to kiepski miernik jest.
Ja bym to polecał sprawdzać inaczej - po pierwsze, czy jeśli jest 1 minuta to tramwaj widać na następnym przystanku (powinno), po drugie, czy zaczyna migać po wjeździe i po trzecie, czy znika po zjeździe.
Oczywiście wyłącznie składy w trybie "n min", bez "ok.".
: 22 kwie 2010, 19:53
autor: Paweł D.
Sorki, nie zrozumieliśmy się. SIP pokazywał 1 minutowe następstwo między brygadami tej samej linii, którego nie było. Po prostu coś się zdublowało.
: 22 kwie 2010, 19:54
autor: Glonojad
Aaaa. I oba były w "śledzeniu" (bez ok.)?
: 22 kwie 2010, 19:56
autor: Paweł D.
Glonojad pisze:Aaaa. I oba były w "śledzeniu" (bez ok.)?
Tak, jako 3-4 pozycja na liście.
PS. Ponieważ lubisz takie smaczki, to:
System na pl. Zawiszy ciężko łapie 1-kę jadącą od Towarowej. Wczoraj 3 cykle dla samochodów jadących na wprost minęły zanim skład przejechał rondo.
Podobna sytuacja zrobiła się na Babce od Okopowej. Również w pierwszym cyklu równoległym dla samochodów 1-ka nie dostała pałki, choć dostał ją kierunek przeciwny dla tramwajów.
: 22 kwie 2010, 20:09
autor: Glonojad
Nie wiem, od czego to zależy na Zawiszy. Mnie się zdarza raz na kilkadziesiąt przejazdów, ale się zdarza. Teoretycznie nie powinno o tyle, że de facto w alejach działa zestaw programów stałoczasowych bez lokalnej adaptacji, ale... czasem... rzeczywiście się zdarza.
: 22 kwie 2010, 20:31
autor: MeWa
Też raz widziałem zdublowane kursy jednej linii w odstępach minutowych - co oczywiście nie miało miejsca.
Ostatnio nie odczułem zasadniczej poprawy, ale będę się przyglądać
: 23 kwie 2010, 7:50
autor: Glonojad
Już dzisiaj myślałem, że złapałem błąd z podwójnym kursem, ale nie - to po prostu był podwójny kurs