SIP na przystankach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 kwie 2010, 16:46

Chyba nie było dedykowanego tematu, a tamten gdzieś utknął na Infrastrukturze...

Czemu do SIP-u tramwajowego nie da się wprowadzić odjazdów czwórki (wraz z zapewnieniem wozów, które by współpracowały z systemem) i czemu dopiero od dzisiaj wyświetlana jest stosowna informacja, że "z przyczyn technicznych" odjazdy linii 4 nie będą pokazywane?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 22 kwie 2010, 16:50

Właśnie dziś jadąc 4 (skład parówek) Grójecką to zauważyłem i jest to genialny sposób na wprowadzenie wagonów 13N na ciąg obsługiwany SIP-em.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2010, 16:58

Bo ZTM musiałby poprzesuwać brygady w połowie miasta?

Poza tym, przecież podobno "SIP i tak jest nic nie wart", więc co za różnica? :p

(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 22 kwie 2010, 17:08

Glonojad pisze:a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle
I dlatego trzeba to roz..łożyć. :-"

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 kwie 2010, 17:29

MeWa pisze: Czemu do SIP-u tramwajowego nie da się wprowadzić odjazdów czwórki (wraz z zapewnieniem wozów, które by współpracowały z systemem) i czemu dopiero od dzisiaj wyświetlana jest stosowna informacja, że "z przyczyn technicznych" odjazdy linii 4 nie będą pokazywane?
A to nie można pokazać czasów rozkładowych?

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 kwie 2010, 18:40

Glonojad pisze:(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
Jeżeli skład pojawi się w miarę zgodnie z rozkładem to masz rację.
PS. Ciekawe jak się zachowa w weekend przy pociętym i zmienionym rozkładzie 1-ki?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2010, 18:54

Paweł D. pisze:
Glonojad pisze:(a tak nawiasem, od paru tygodni działa całkiem nieźle).
Jeżeli skład pojawi się w miarę zgodnie z rozkładem to masz rację.
Sprawdź jeszcze raz. Właśnie po to była zrobiona zmiana, żeby uelastycznić system w przypadku opóźnień (w poprzedniej edycji odchyłka większa niż 5 minut powodowała zgubienie kursu). Liczba "około" wg moich obserwacji bardzo spadła, a prawdziwość informacji podawanych w odniesieniu do kursów śledzonych (bez "około") wzrosła.

Teraz problemem jest jedynie odpowiednia liczba wozów z modułem SIP.
PS. Ciekawe jak się zachowa w weekend przy pociętym i zmienionym rozkładzie 1-ki?
JEŚLI odpowiednio wcześnie będą rozkłady jazdy, to powinien nie mieć problemów. Obsada się zapewne dramatycznie nie zmieni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 kwie 2010, 19:00

Glonojad pisze:Sprawdź jeszcze raz. Właśnie po to była zrobiona zmiana, żeby uelastycznić system w przypadku opóźnień (w poprzedniej edycji odchyłka większa niż 5 minut powodowała zgubienie kursu). Liczba "około" wg moich obserwacji bardzo spadła, a prawdziwość informacji podawanych w odniesieniu do kursów śledzonych (bez "około") wzrosła.Teraz problemem jest jedynie odpowiednia liczba wozów z modułem SIP.
Na pewno masz rację, że powodem może być wóz bez SIP-u. Dziś właśnie na pl. Narutowicza wjechało 35, które miało jakieś 5 min. w plecy i system tego nie widział. Natomiast wczoraj i dziś widziałem (1 i 9 na Grójeckiej, 24 w Al. jerozolimskich), które wg SIP-u miały jechać w odstępie 1 minuty. A nie jechały.... Będę robił foty jakby co :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2010, 19:33

Bez żartów, dokładność co do 1 minuty nie bardzo jest osiągana w metrze, a co dopiero w warunkach drogowych. Cykl na placu Zawiszy ma 120 sekund!

Zwłaszcza, jeśli chodzi o odległości między składami to kiepski miernik jest.

Ja bym to polecał sprawdzać inaczej - po pierwsze, czy jeśli jest 1 minuta to tramwaj widać na następnym przystanku (powinno), po drugie, czy zaczyna migać po wjeździe i po trzecie, czy znika po zjeździe.

Oczywiście wyłącznie składy w trybie "n min", bez "ok.".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 kwie 2010, 19:53

Sorki, nie zrozumieliśmy się. SIP pokazywał 1 minutowe następstwo między brygadami tej samej linii, którego nie było. Po prostu coś się zdublowało.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2010, 19:54

Aaaa. I oba były w "śledzeniu" (bez ok.)?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 kwie 2010, 19:56

Glonojad pisze:Aaaa. I oba były w "śledzeniu" (bez ok.)?
Tak, jako 3-4 pozycja na liście.
PS. Ponieważ lubisz takie smaczki, to:
System na pl. Zawiszy ciężko łapie 1-kę jadącą od Towarowej. Wczoraj 3 cykle dla samochodów jadących na wprost minęły zanim skład przejechał rondo.
Podobna sytuacja zrobiła się na Babce od Okopowej. Również w pierwszym cyklu równoległym dla samochodów 1-ka nie dostała pałki, choć dostał ją kierunek przeciwny dla tramwajów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2010, 20:09

Nie wiem, od czego to zależy na Zawiszy. Mnie się zdarza raz na kilkadziesiąt przejazdów, ale się zdarza. Teoretycznie nie powinno o tyle, że de facto w alejach działa zestaw programów stałoczasowych bez lokalnej adaptacji, ale... czasem... rzeczywiście się zdarza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 kwie 2010, 20:31

Też raz widziałem zdublowane kursy jednej linii w odstępach minutowych - co oczywiście nie miało miejsca.
Ostatnio nie odczułem zasadniczej poprawy, ale będę się przyglądać :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 kwie 2010, 7:50

Już dzisiaj myślałem, że złapałem błąd z podwójnym kursem, ale nie - to po prostu był podwójny kurs :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ