Odczytywanie komunikatów w autobusach i tramwajach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 sie 2022, 20:42

fraktal pisze:
14 sie 2022, 17:45
ZTM nie zgodzi się na p. Gudowskiego choćby dlatego, że kiedyś chcieli go wymienić w SKMce na p. Tomasza Knapika, ale były jakieś protesty.
To znaczy że go nie lubią w ZTM?
fraktal pisze:
14 sie 2022, 17:45
Łączenie głosów obu Panów Knapików to jedyne realne rozwiązanie na dziś i nie brzmi wcale tak źle.
Niezależnie od moich preferencji dotyczących p. Gudowskiego, to tak czy owak nowy lektor byłby lepszym rozwiązaniem niż łączenie dwóch głosów.
Mix panów Knapików widziałbym jako okres przejściowy, tzn. do czasu wyboru nowego lektora i do czasu nagrania przez niego komunikatów, bowiem jest oczywiste że to potrwa ze względu na bardzo dużą liczbę przystanków.

Swoją drogą, przy wyborze nowego lektora brałbym też pod uwagę to czy ma podstawową znajomość fonetyki języka angielskiego, albo czy chociaż zgodziłby się na nagranie komunikatów anglojęzycznych nawet przy pomocy kartki ze słowami napisanymi fonetycznie (tak jak Benedykt XVI dostawał słowa po polsku napisane wg fonetyki niemieckiej).

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 sie 2022, 12:47

michael112 pisze:
14 sie 2022, 20:42
fraktal pisze:
14 sie 2022, 17:45
ZTM nie zgodzi się na p. Gudowskiego choćby dlatego, że kiedyś chcieli go wymienić w SKMce na p. Tomasza Knapika, ale były jakieś protesty.
To znaczy że go nie lubią w ZTM?
Trudno powiedzieć. Myślę po prostu,, że wolą głos Knapika. Warto byłoby mimo wszystko umówić się, że w metrze, SKMce i być może pociągach WKD jest Gudowski, poprosić go o dogranie zapowiedzi o bagażu i zastąpić Knapika w metrze zupełnie, a zostawić go w autobusach i tramwajach.

Warto dodać, że Gudowski ma delikatniejszy głos niż Knapik, więc może czasem trzeba zapowiedzi Gudowskiego lepiej podgłośnić.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 wrz 2022, 22:24

MZ pisze:
08 lip 2022, 23:32
:arrow: Czy to jest "standardem", że na wahadłowym odcinku trasy linii 715 przez Łady i Nowy Podolszyn system czyta wszystkie napotkane przystanki (po obu stronach jezdni!) tylko w stronę Podolszyna, z powrotem nie czyta już żadnego (bo przecież wszystkie "zaliczył" już w jednym kierunku)?
Wczoraj i dziś jeździłem 715 i muszę podzielić się tą radosną nowiną, że zapowiedzi zostały poprawione. :) Czyta teraz w obie strony tak jak powinno być.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 wrz 2022, 22:26

reserved pisze:
06 wrz 2022, 22:24
Wczoraj i dziś jeździłem 715 i muszę podzielić się tą radosną nowiną, że zapowiedzi zostały poprawione. :) Czyta teraz w obie strony tak jak powinno być.
:arrow: No i bardzo dobrze! Lepiej późno niż wcale :)

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 11 wrz 2023, 15:46

Minął już tydzień a do tej pory nikt nie ogarnął zapowiedzi Goworka.
Zapowiedź jest, ale frazy następny przystanek oraz przystanek nikt nie dodał 😝
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 53
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 11 wrz 2023, 17:33

Minął już miesiąc a zapowiedzi przystanków Fajna, Os. Olchowy Park nadal nie ma
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 11 wrz 2023, 20:36

A MANy 34xx już gadają Metro Słodowiec i Metro Bródno, czy po roku od aktualizacji nazw nadal są nieme?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 sty 2024, 21:01

W tramwajach zaczęto usuwać frazę "przystanek". Zaczęło się kilka miesięcy temu w Jazzach po modernizacji SIL, teraz w Hyundaiach się od tego odchodzi. Wiem, że tak jest od dawna i w autobusach i w metrze ale mnie osobiście to nie przekonuje tak wypowiadana od czapy nazwa przystanku.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 12 sty 2024, 22:08

Pomijając fakt, że jest to fraza, której poza Warszawą praktycznie nie szło spotkać?
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 sty 2024, 23:19

We Wrocławiu jest tak
ODZJAZD Z PRZYSTANKU: Następny przystanek Muchobór Wielki
DOJAZD DO PRZYSTANKU: Muchobór Wielki
Wg mnie prosto i jasno.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 12 sty 2024, 23:55

Cóż, może i tak jest czytelnie, nie neguję tego. Stwierdziłem tylko, że mi osobiście się to nie podoba. Kwestia osłuchania przez kilkanaście lat robi swoje.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 sty 2024, 9:23

vernalisadonis pisze:
12 sty 2024, 23:19
We Wrocławiu jest tak
ODZJAZD Z PRZYSTANKU: Następny przystanek Muchobór Wielki
DOJAZD DO PRZYSTANKU: Muchobór Wielki
Wg mnie prosto i jasno.
W Warszawie często mówi o kolejnym przystanku zanim dojdzie do poprzedniego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 sty 2024, 12:26

Bo tam chyba w tych komputerach jest odległość między przystankami ustawiona, a tutaj we Wrocławiu wg pozycji gps i zapowiedzi się nie rozjeżdżają
Tak mi się wydaje
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2024, 12:32

Osobiście uważam, że podawanie nazwy kolejnego przystanku przed zatrzymaniem to nie jest głupi pomysł. Szczególnie przydatne na liniach przyspieszonych. Ale nie tylko.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 sty 2024, 21:36

Ostatnio coś zostało namieszane w GPSach i słychać to w autobusach.

Wygląda to jakby zrobiono hybrydę metrów z GPS, ale nie mam pojęcia o co chodzi. Nie raz zanim się dojedzie do przystanku, powie np. że jest Klemensiewicza, zapowie Metro Ulrychów, a potem jak się dojedzie do przystanku potrafi powiedzieć 3x klemensiewicza, a po ruszeniu znowu Metro Ulrychów. Producent SILa nie ma znaczenia w tym przypadku, coś jest z danymi
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ