Odczytywanie komunikatów w autobusach i tramwajach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 wrz 2021, 10:14

Rzecznik ZTM dla Wyborczej potwierdził, że komunikaty czytane przez Tomasza Knapika pozostaną, jedynie nowe komunikaty i przystanki będzie odczytywać nowy lektor.
ObrazekObrazek

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 wrz 2021, 10:51

KwZ pisze:
07 wrz 2021, 18:11
Oidp samo nagranie 4000 nazw przystanków to było kilka godzin pracy lektora (czyli tyle, ile potrzeba na przeczytanie na głos tych nazw). Do tego dochodzi jeszcze obróbka.
O ile ja pamiętam, nagrywanie wszystkich nazw trwało jakiś czas - raczej nie przez jeden dzień. Sam pan Knapik tłumaczył, że przerwy są potrzebne, żeby zachować odpowiednią dykcję, staranność itp.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 09 wrz 2021, 13:20

SławekM pisze:
06 wrz 2021, 18:31
Bon Jovi pisze:
06 wrz 2021, 17:43
Ja uważam by pozostawić zapowiedzi czytane przez Ś.P. Pana Tomasza Knapika, jeśli taka była jego wola i tak było w umowie z ZTM..
Napiszę krótko: co Ty pieprzysz?
Na pewno będzie wymagana zmiana lektora za jakiś czas. Też bym widział Macieja Gudowskiego jako zapowiadającego, dzięki temu byłoby ujednolicenie zapowiedzi (autobusy, tramwaje, metro, SKM). W mojej ocenie nowy lektor może się pojawić w ciągu roku. Wszak nagranie ponad 1000 przystanków to nie jest robota na jeden weekend...
ZTM dobrze zrobił że zostawia obecne komunikaty czytane przez Ś.P. Pana Tomasza Knapika, a na to, co byś widział, jeszcze poczekamy pewnie dużo dłużej niż rok. :P
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 kwie 2022, 9:22

W Hyundaiach zapowiedzi głosowe przypominają o... obowiązku zakładania maseczek (słyszane w sobotę). Serio nie jest możliwe przypilnowanie jednolitości komunikatów w pojazdach? O_o

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 lip 2022, 23:32

:arrow: Czy to jest "standardem", że na wahadłowym odcinku trasy linii 715 przez Łady i Nowy Podolszyn system czyta wszystkie napotkane przystanki (po obu stronach jezdni!) tylko w stronę Podolszyna, z powrotem nie czyta już żadnego (bo przecież wszystkie "zaliczył" już w jednym kierunku)?

Kolejność zapowiedzi wygląda mniej więcej tak (jeśli w tym zamęcie nie pomyliłem kolejności), począwszy od przystanku DŁUGA 01:
- następny przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (02);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY-SZKOŁA (01);
- następny przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: ŁADY - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- przystanek: FIGOWA - przystanek na żądanie (02);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (02);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: NOWY PODOLSZYN - przystanek na żądanie (01);
- następny przystanek: PODOLSZYN (01);
- przystanek: PODOLSZYN (01);
- powrót bez jakichkolwiek zapowiedzi.

W nawiasach dopisałem numery przystanków, których dotyczy dana zapowiedź.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 lip 2022, 5:42

MZ pisze:
08 lip 2022, 23:32
:arrow: Czy to jest "standardem", że na wahadłowym odcinku trasy linii 715 przez Łady i Nowy Podolszyn system czyta wszystkie napotkane przystanki (po obu stronach jezdni!) tylko w stronę Podolszyna, z powrotem nie czyta już żadnego (bo przecież wszystkie "zaliczył" już w jednym kierunku)?
Jako że często obsługuję linię 715 to się wypowiem. Tam niestety jak się nie zna terenu i nie wie gdzie jest jaki przystanek to można się pogubić. System głupieje bo w sumie na podstawie GPS-a nie wie w którą stronę jadę. Myśli, że skoro jestem na wysokości danego przystanku to znaczy że już jadę w stronę powrotną. Jedynie Podolszyn wyświetla prawidłowo. Zresztą jak tylko skręcam w tę drogę na Podolszyn i obsługuję przystanek Długa to system myśli, że obsługuję przystanek w przeciwnym kierunku i zapowiada następny przystanek Baletowa. :-? Jak staję na przystanku to oczywiście aktualizuję to żeby Knapik przeczytał właściwy przystanek ale w sytuacji gdy prawie każdy przystanek jest na żądanie i jadę bez zatrzymywania oczywiście jest samowolka w zapowiedziach. Nie wiem czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu...

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2022, 8:05

Kiedyś systemy nie opierały się na GPS - to chyba jest rozwiązanie :/ Swoją drogą to trzeba być niezłym idiotą komunikacyjnym, żeby zaprojektować system w ten sposób.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 lip 2022, 10:37

Stare Buse, to które jest w tramwajach, jest oparte na otwarciu drzwi i drogomierzu. Z autobusami jest o tyle trudniej, że nie zatrzymują się na wszystkich przystankach.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 lip 2022, 10:54

Można ustawić albo na otwarcie drzwi, albo według drogi.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lip 2022, 10:57

Albo kombinację powyższych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 09 lip 2022, 11:11

W tramwajach z Buse zdarza się, że przy dwukrotnym zatrzymaniu na tym samym przystanku (z powodu świateł) przy drugim otwarciu drzwi jest już zapowiedź kolejnego przystanku i jak motorniczy nie skoryguje, to potem źle zapowiada. Tak więc chyba nie ma idealnego systemu.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2022, 13:01

Krzysztof_J pisze:W tramwajach z Buse zdarza się, że przy dwukrotnym zatrzymaniu na tym samym przystanku (z powodu świateł) przy drugim otwarciu drzwi jest już zapowiedź kolejnego przystanku i jak motorniczy nie skoryguje, to potem źle zapowiada. Tak więc chyba nie ma idealnego systemu.
Trzeba łączyć różne rozwiązania, każde z osobna nie zadziała nigdy dobrze.
ŁK

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 lip 2022, 20:13

Łukasz pisze:
09 lip 2022, 8:05
Kiedyś systemy nie opierały się na GPS - to chyba jest rozwiązanie.
:arrow: To raczej właśnie GPS jest rozwiązaniem. W Radomiu, gdzie jest system R&G Plus, też zdarzają się odcinki obsługiwane wahadłowo (na przykład wybrane kursy linii 12 przez ulicę Kasztelańską do ulicy Mroza i z powrotem przez Kasztelańską) i nie ma tutaj żadnych problemów z zapowiedziami. R&G Plus łączy bowiem lokalizacje GPS z kolejnością przystanków na danej trasie. Jeśli zatem po przystanku - nazwijmy go symbolicznie A - zostaje zapowiedziany przystanek B, to system nie zapowie wcześniej przystanku D mijanego po drugiej stronie ulicy, tylko będzie "cierpliwie czekał" na wykrycie przez GPS przystanku B. Potem dojedzie do przystanku C, zawróci i dopiero wtedy wykryje we właściwej kolejności przystanek D. Dla programistów nie powinno to być szczególnie karkołomnym wyzwaniem, aby coś takiego zaprojektować.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 lip 2022, 19:17

Karkołomnym dla urzędników jest zamówienie dobrego systemu. Już to ustaliliśmy, lata temu, dlatego nadal jest byle jak.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 lip 2022, 0:18

MZ pisze:
09 lip 2022, 20:13
Łukasz pisze:
09 lip 2022, 8:05
Kiedyś systemy nie opierały się na GPS - to chyba jest rozwiązanie.
:arrow: To raczej właśnie GPS jest rozwiązaniem. W Radomiu, gdzie jest system R&G Plus, też zdarzają się odcinki obsługiwane wahadłowo (na przykład wybrane kursy linii 12 przez ulicę Kasztelańską do ulicy Mroza i z powrotem przez Kasztelańską) i nie ma tutaj żadnych problemów z zapowiedziami. R&G Plus łączy bowiem lokalizacje GPS z kolejnością przystanków na danej trasie. Jeśli zatem po przystanku - nazwijmy go symbolicznie A - zostaje zapowiedziany przystanek B, to system nie zapowie wcześniej przystanku D mijanego po drugiej stronie ulicy, tylko będzie "cierpliwie czekał" na wykrycie przez GPS przystanku B. Potem dojedzie do przystanku C, zawróci i dopiero wtedy wykryje we właściwej kolejności przystanek D. Dla programistów nie powinno to być szczególnie karkołomnym wyzwaniem, aby coś takiego zaprojektować.
Ale to nie rozwiązałoby problemu 118, który także przez źle ustawiony GPS łapie niewłaściwy przystanek Metro Politechnika - chyba również ten po przeciwnej stronie - po czym, gdy już dojedzie na właściwy przystanek Metro Politechnika, wyświetla się na wyświetlaczu kierowcy czas dla przystanku Plac Konstytucji. :razz:

ODPOWIEDZ