Oznakowanie przystanków

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 21 sty 2016, 13:48

Cały czas o tym piszę - po co komu na rozkładzie przystanki, które już pojazd zaliczył.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 21 sty 2016, 23:23

Bo pozwalają się mniej więcej zorientować, jaką trasę ma dana linia? Wiem, że można to sprawdzić na milion innych sposobów, niemniej jednak ja w innych miastach nie raz z tego skorzystałem.

Rozwiązaniem jest po prostu adnotacja w odpowiednich godzinach: kursuje co 5 minut, zamiast wypisywania 12 cyferkowych odjazdów na godzinę, przy czym przy takiej częstotliwości ani nikt na to nie patrzy, ani to nie jest zgodne z rzeczywistością.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 mar 2016, 1:08

Sezon się zaczyna, chciałbym zauważyć, że na KP i NŚ przydałaby się wyraźna informacja w językach obcych, że na autobus w weekendy nie ma tu co liczyć i jakaś mapka gdzie można ich szukać :P . Turystów coraz więcej.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 mar 2016, 7:29

I jest taka informacja. Na przystanku PL. ZAMKOWY widziałem dokładną informację w języku angielskim, że w weekendy autobusów tam nie ma i gdzie znajduje się najbliższy przystanek tych autobusów (Kapitulna).

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lip 2016, 13:57

Na Kociszewskich i Torfowej stoją gołe tymczasowe słupki, więc poza brakiem nazwy przystanków, nie ma ani numeru linii, ani nawet rozkładów. no gratulacje dla organizatora, że też takimi rzeczami się nie szczyci na swojej stronie internetowej i w newsletterze. Oznakowanie przystanków na poziomie Skarżyska-Kamiennej/Ostrowca Świętokrzyskiego i wielu innych tego typu miast. Bierzemy przykład od najlepszych. :)

Eryk683
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:16

Post autor: Eryk683 » 20 paź 2018, 20:49

Czy istnieje naklejka przystanek dla wsiadających?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 paź 2018, 21:00

Nie.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 paź 2018, 12:19

Nakleja się wtedy zwykłą jak na przystanku krańcowym i stałym, w końcu naklejka ta służy temu, by przede wszystkim z zewnątrz dać informację, że można tutaj wsiąść.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 paź 2018, 11:10

Czy przystanek Fokstal dostanie w końcu nowe piktogramy? Reprezentacyjne miejsce, a przystanek woła o pomstę do nieba.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 25 lis 2018, 17:22

Ja trochę z innej beczki. Ponad 2 lata temu skrócono linię N52 z powodu remontu, jednak po jego ukończeniu linia nie wróciła już na swoją pierwotną trasę. Nic konkretnego się nie dowiedziałem nt. tego czy linia ma być z powrotem wydłużona, gdyż jest ona w gestii gminy Ożarów.
Kilka dni temu na dawnym odcinku linii N52 na przystankach pojawiły się naklejki w nowym kroju ZTMu "N52nż". Jednak niestety rozkład jej pozostaje taki sam, a na stronie Ożarowa nic nie napisano, żeby linia miała zostać z powrotem wydłużona. Wobec tego czy jest nadzieja, że te naklejki stanowią jakąś zapowiedź wydłużenia tej linii, czy mogło dojść do pomyłki, że np. ekipa ponaklejała oznaczenia wg jakichś starych planów?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 26 lis 2018, 13:28

Raczej ekipa się machnęła patrząc jak są naklejane naklejki wg nowego wzoru, gdzie notorycznie czegoś brakuje. Królikarnia -> Wilanowska, brak linii 4 na słupku z kierunkami skręcających tramwajów, Sady Żoliborskie -> pl. Grunwaldzki brak linii 33 na wiacie z zauważonych wczoraj, a tego jest jeszcze więcej. Nie wspomnę o mieszaniu starych i nowych naklejek, ale to tylko ZTM i jego cudowne pomysły.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 26 lis 2018, 13:40

dev pisze:
25 lis 2018, 17:22
Ja trochę z innej beczki. Ponad 2 lata temu skrócono linię N52 z powodu remontu, jednak po jego ukończeniu linia nie wróciła już na swoją pierwotną trasę. Nic konkretnego się nie dowiedziałem nt. tego czy linia ma być z powrotem wydłużona, gdyż jest ona w gestii gminy Ożarów.
Kilka dni temu na dawnym odcinku linii N52 na przystankach pojawiły się naklejki w nowym kroju ZTMu "N52nż". Jednak niestety rozkład jej pozostaje taki sam, a na stronie Ożarowa nic nie napisano, żeby linia miała zostać z powrotem wydłużona. Wobec tego czy jest nadzieja, że te naklejki stanowią jakąś zapowiedź wydłużenia tej linii, czy mogło dojść do pomyłki, że np. ekipa ponaklejała oznaczenia wg jakichś starych planów?
IMHO nie ma sensu - i tak 99% pasażerów wysiada przy Sanktuarium.

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 30 lis 2018, 15:59

99%? Skąd bierzesz takie statystyki? Bzdurne zresztą.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 lis 2018, 16:24

A jest rzeczywiście sens wydłużonego N52? 713 jednak bardzo długo jeździ, ostatni kurs ma o 23:50! Z drugiej strony N52 ma totalny zapas czasowy i aż by się chciało, żeby pomiędzy tymi kursami jeszcze gdzieś pojechał zamiast stać bezczynnie na Cm. Wolskim.

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 01 gru 2018, 14:37

Jak powstał N52 to jakoś mógł jeździć po trasie 713, tylko sprytnie po zakończonym remoncie szosy nie wrócili do starego przebiegu. Z punktu widzenia całej trasy wydłużenie niewiele kosztuje, to raptem kilka minut jazdy - przystanki i infrastruktura są. A zysk czasowy w środku nocy dla potencjalnego pasażera jest duży. Zabudowa swoją drogą ciągle się w tych miejscowościach powiększa.
No ale nie dostałem niestety jasnej odpowiedzi, gdyż linia jest w gestii gminy. Kiedyś nawet przez profil miasta mi odpisano, że rozważano likwidację linii. Hmm.. Tylko, że jak nią jeżdżę prawie co tydzień to prawie nigdy nie jadę sam.

Mnie też to dziwi, że autobus tyle czeka w nocy, aż by się chciało zrobić kurs w środku o 1:50 z Cmentarza, tylko pewnie chodzi o koszty. Taniej jest jak kierowca czeka niż jak jest w trasie...

ODPOWIEDZ