Oznakowanie przystanków
Ekrany zainstalowane w SU 15 z Ostrobramskiej już funkcjonują.Pełnią rolę informacji pasażerskiej, taką jak w wozach z najnowszych przetargów.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6928
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
W Lublinie nadal tak jest. Część nowych słupków jest wyposażana w takie oznakowanie, przy czym T oznacza trajtka. Jest też wersja (A) (T), która oznacza wspólny przystanek autobusowo-trolejbusowy (samo (T) zdarza się ekstremalnie rzadko).MichalJ pisze:Ja chyba widziałem (ale dawno to było) w Lublinie.
To wynika zapewne nie z przepisów unijnych, ale z Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym. Z jej przestrzeganiem jest generalnie tak sobie - również w Polsce (vide: dopiero teraz ucywilizowane przepisy o ruchu rowerów).MichalJ pisze:Uzasadnieniem do wprowadzenia tych znaków do Prawa o ruchu drogowym były jakieś rzekome zobowiązania międzynarodowe. Co nie jest do końca kłamstwem, bo w niektórych innych krajach znaki są podobne. Ale przykład Rzymu pokazuje, że nie istnieje taki obowiązek.
Możemy przestać gdybać. Jeśli chodzi o prawo międzynarodowe, to znak przystanku określony jest w Załączniku Nr 5 część F ust. 6 do Konwencji o znakach i sygnałach drogowych sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz.U. z 1988, Nr 5 poz. 42). Niestety nie wiem, jak ten znak ma wyglądać, bo w LEX-ie nie opublikowano obrazków z załącznika
Strony konwencji miały dostosować swoje prawodawstwo w ciągu 4 (lub 10 - zależnie od konkretnego przypadku) lat od dnia wejścia w życie konwencji, ale chyba w całości mało kto to zrobił. Postanowienia konwencji nie obowiązują wprost, bo wymagają implementacji w postaci normalnych ustaw.
Strony konwencji miały dostosować swoje prawodawstwo w ciągu 4 (lub 10 - zależnie od konkretnego przypadku) lat od dnia wejścia w życie konwencji, ale chyba w całości mało kto to zrobił. Postanowienia konwencji nie obowiązują wprost, bo wymagają implementacji w postaci normalnych ustaw.
A to zmienia postać rzeczyashir pisze:Dlatego, że nie zmieniało rozkładu jazdy. Koszty oszczędności panie.Walas pisze:A ja mam pytanie:
Dlaczego 156 ostało się jako stałe na przyst. Al. Solidarności Zajezdnia R-13 Stalowa, kiedy cała reszta linii ma ten przystanek jako [Ż]
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1