Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 28 sty 2020, 18:03

michael112 pisze:
20 sty 2020, 22:51
Podobno 8880 dostał elektroniczny SIP.
Może plany MZA są takie że po zakończeniu dostaw autobusów elektrycznych (te z podpisaną umową) i gazowych (te, na które rozpisują przetarg) część autobusów zostanie skasowana (zapewne serie 81XX, 82XX i 84XX), natomiast pozostałe dostaną elektroniczną informację pasażerską, tak żeby już wszystkie autobusy ją miały? (marzenia)
Patrząc po tym jak to jest zainstalowane, obstawiam testy SIMSa. R&G nie jest idealne (w sumie to chyba w MZA nic nie jest :] ) to może szukają alternatyw.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 sty 2020, 22:42

Tak, to jest SIMS. Za to w nowych elektrykach znowu będzie Macrosystem. Ktoś nie może zdecydować się czego chce.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2020, 10:27

Przecież to kwestia przetargów i tego, kogo sobie wygranych wybierze za podwykonawcę. Chodzą na przykład plotki, że Hyundai się wącha z Novamedia. I Tramwaje poza delikatnymi sugestiami nic nie mogą z tym zrobić. Bo to Hyundai bierze za to odpowiedzialność.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 sty 2020, 10:55

To pewnie lepiej by było oddzielić kwestię informacji pasażerskiej od kontraktu na wyprodukowanie pojazdów, zamiast tego przewidzieć miejsce do montażu jej elementów na własną rękę przez podmiot wybrany przez przewoźnika.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2020, 12:39

Instalowany przez przewoźnika, ale producent wybrany przez ZTM w osobnym przetargu. Wydłuży czas i zwiększy biurokrację, ale zwiększy jakość i jednolitość. Również ZTM mógłby zacząć ścigać dostawców, np. wykluczać z przetargów za niewywiązanie się z poprzednich umów lub awaryjność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 sty 2020, 13:44

michael112 pisze:
29 sty 2020, 10:55
To pewnie lepiej by było oddzielić kwestię informacji pasażerskiej od kontraktu na wyprodukowanie pojazdów, zamiast tego przewidzieć miejsce do montażu jej elementów na własną rękę przez podmiot wybrany przez przewoźnika.
IMO ZTM powinien był na początku swojej przygody z zaawansowaną informacją zamówić samo oprogramowanie do "nowych" elementów systemu (główna aplikacja, choinka, LCD sufitowy, oprogramowanie zajezdniowe i do zarządzania), zaprojektowane tak, żeby wystawiało po zdefiniowanych interfejsach informacje do elementów "starych" (modułów pomiaru, wejść/wyjść, wyświetlaczy, kasowników). I wymagać od przewoźników działania na tym oprogramowaniu.
Wtedy zadaniem obecnych firm byłoby przygotowanie sprzętu, uruchomienie na tym tego softu i dopisanie interfejsów do swoich urządzeń. Takie rozwiązanie jednocześnie zachowałoby sporą konkurencyjność i zapewniło (od strony organizatora) zupełną jednolitość systemów i możliwość aktualizacji. I gdyby np. ZTM chciał wprowadzić zdalnie definiowane objazdy albo nowe kasowniki, nowa funkcjonalność byłaby na całej sieci w ciągu tygodnia.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 29 sty 2020, 15:44

U prywatnych przewoźników przecież de facto tak jest. ZTM podaje format danych, a producenci się do niego dostosowują.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 sty 2020, 16:31

Ale ZTM nie może sobie wymyślić aktualizacji funkcjonalności systemu. W przypadku zmiany systemu biletów też trzeba będzie dołożyć tonę sprzętu i mocno bawić się w integrację z producentami bo nie ma żadnego standardowego interfejsu pozyskiwania danych "wewnątrz" pojazdu.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 sty 2020, 21:28

pawcio pisze:
29 sty 2020, 10:27
Przecież to kwestia przetargów i tego, kogo sobie wygranych wybierze za podwykonawcę. Chodzą na przykład plotki, że Hyundai się wącha z Novamedia. I Tramwaje poza delikatnymi sugestiami nic nie mogą z tym zrobić. Bo to Hyundai bierze za to odpowiedzialność.
A firma Novamedia nie upadła?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 sty 2020, 13:12

O ile pamiętam z tego forum, to na jej gruzach powstała Nowamedia. Ci sami ludzie, kontakty biznesowe, sprzęty, jakość, tylko długi zostały w bankructwie...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 31 sty 2020, 13:45

px33 pisze:
29 sty 2020, 16:31
Ale ZTM nie może sobie wymyślić aktualizacji funkcjonalności systemu. W przypadku zmiany systemu biletów też trzeba będzie dołożyć tonę sprzętu i mocno bawić się w integrację z producentami bo nie ma żadnego standardowego interfejsu pozyskiwania danych "wewnątrz" pojazdu.
Nie pamiętam w którym to punkcie dokładnie było, ale ZTM zostawił furtkę na pełną wymianę systemu biletowego w umowach z przewoźnikami.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 31 sty 2020, 21:04

KwZ pisze:
31 sty 2020, 13:12
O ile pamiętam z tego forum, to na jej gruzach powstała Nowamedia. Ci sami ludzie, kontakty biznesowe, sprzęty, jakość, tylko długi zostały w bankructwie...
Ten sam wątek, tylko dwa lata wcześniej.
viewtopic.php?p=1050418#p1050418
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 28 lut 2020, 17:26

Czemu przednie wyświetlacze w Solbusach mają małe litery zamiast pełnego napisu?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 mar 2020, 11:23

Wczoraj widziałem SU12 ze Stalowej na 170. Boczny zewnętrzny wyświetlacz wyświetlał kierunek w taki sposób: "pkpzaciszewilno". Jakaś nowa jakość? Spis ulic był ok, nazwa krańca na wyświetlaczu czołowym była ok, tylko na tym bocznym jakoś tak nieprestiżowo.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 03 mar 2020, 22:36

Macrosystem ostatnio przestał ogarniać krańce w negatywie.

ODPOWIEDZ