Informacja w Swingach i Jazzach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lis 2015, 22:34

A nie jechał faktycznie na Ratuszową w ramach skrótu?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 lis 2015, 23:07

Szeregowy_Równoległy pisze:A nie jechał faktycznie na Ratuszową w ramach skrótu?
Nie widzę takiej pozycji w rozkładzie (jeśli coś skróconego, to albo zjazdy na R-1, albo na R-4). Od Radosława na Ratuszową? Na Ratuszowej-ZOO zawracała kiedyś jedynka - ale to było... tylko przez jeden dzień i ładne parę tygodniu temu.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lis 2015, 23:10

Szeregowemu chyba chodziło o to czy awaryjnie nie miał zawrócić na Ratuszowej-ZOO?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lis 2015, 23:13

Oczywiście, że chodzi mi o skrót nieplanowy. Albo w ramach sterowania albo np. rezerwa z zakładu bądź inny nierozkładowy manewr. Np. ja niedawno linią 20 pojechałem z FSO na Dw. Wschodni. Bo tak zarządziła ekspedycja na FSO po problemach z jednotorem. Postałem na żeberku ciut ponad 20 minut i wróciłem na FSO już w swoim czasie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 lis 2015, 23:28

A, rozumiem. Nie było mnie przy trasie, by zobaczyć jak ów Jazz będzie wracał, ale raczej wydawało mi się, że była to normalna planowa brygada (jeden z dodatków jechał brygadę wcześniej). A że 41 w stronę Żerania w paśmie 16:00-18:00 potrafi się trochę przyciąć, to inna sprawa - w tym tygodniu widziałem sytuację jak brygada która minęła mnie na Kondratowicza zdążyła dojechać do Żerania Wsch., odstać swoje i przyjechać na półkursie w drugą stronę, podczas gdy za nią nie było żadnego 41 przez ponad 30 minut.

P.S. Wiem, wiem, rozumiem - to że brygada planowa, nie oznacza że nie mogła być nieplanowo skrócona - ale nie posiadam info, które mogłoby tą sytuację wyjaśnić na "tak" lub na "nie". Pozostaję więc tylko z małym zaskoczeniem :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 lis 2015, 23:50

Ponieważ SIP w Jazzie jest banalny w obsłudze i nie sprawia problemów motorowym (a ten w Swingu, chociaż wozy parę lat już jeżdżą dalej potrafi) twierdzę, że jeśli ktoś wbił Ratuszową, to chciał jechać na Ratuszową i zrobił to świadomie. Nie da się tego wklepać przez pomyłkę. Dlaczego tam jechał nie wiemy, ale widocznie faktycznie planował tam dotrzeć. Widziałem dziś Jazza na Ratuszowej, stał i czekał na odjazd, nie zwróciłem uwagi na linię. Ale Ratuszowa to jedno z miejsc, gdzie standardowo się wysyła brygady które mają duże opóźnienie, pałętają się w okolicach Starzyńskiego i trzeba z nimi coś zrobić, żeby wróciły w swój czas.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 05 lis 2015, 0:22

To się zaczyna w takim razie wszystko pięknie "trzymać kupy": Teraz sobie przypominam, że między brygadami w stronę Żerania wystąpiła ponadplanowa dziura (nie 8, a bliżej 18 minut, pod koniec szczytu "B"). Tuż przed tym Jazzem jechał Swing Duo na dodatku. Pewnie prościej by było puścić dodatek pozaplanowo wcześniej z Radosława 06 od razu na R-4 (bez zahaczania o Żerań Wsch. i kursu do R-4 przez Inflancką), ale jadąc minutę przed Jazzem miał pewnie więcej pasażerów. Tak więc Swing Duo z dodatku pojechał normalnie, a Jazz skrócony do Ratuszowej tam zaczekał i na Starzyńskiego wbił się w kolejkę powrotną do Woronicza...

Tym bardziej, że brygada 6 (Jazz) - wg moich notatek z innego dnia - powinna jechać przed brygadą 015 (Swing), a jechała po niej, więc użycie pętli na Ratuszowej pozwoliło pewnie nieco wyprostować takt (całka skorygowała opóźnienie, a dodatkowi nie zmienił tak wiele ewentualnie opóźniony o parę minut zjazd na zajezdnię). Dzięki za objaśnienie, Szeregowy :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 lis 2015, 0:32

Pierwszego się z zasady nie skraca i ekspedycje się tego raczej trzymają. Pierwszy po pierdzielniku jedzie i zbiera. Jeśli jest skracany, to później, jak bałagan się opanuje. No i nie skraca się raczej dodatków kończących jak dodatki. Wiadomo, wynalazki na 24 czy 26, które po północy kończą pracę, traktuje się jak całodzienne, ale te normalne dodatki generalnie nie podlegają skrótom. Jeździ to po pełnej trasie i zbiera, bo im zazwyczaj nie trzeba organizować postojów, na tyle krótko jeżdżą, że mogą ganiać prawie bez przerw.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lis 2015, 18:38

Szeregowy_Równoległy pisze:Oczywiście, że chodzi mi o skrót nieplanowy. Albo w ramach sterowania albo np. rezerwa z zakładu bądź inny nierozkładowy manewr. Np. ja niedawno linią 20 pojechałem z FSO na Dw. Wschodni. Bo tak zarządziła ekspedycja na FSO po problemach z jednotorem. Postałem na żeberku ciut ponad 20 minut i wróciłem na FSO już w swoim czasie.
A wtedy jak się wbije taki Dw.Wschodni, to pokazuje przystanki pośrednie? Musiałby chyba trasę znać :/
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 06 lis 2015, 22:26

Łukasz pisze:A wtedy jak się wbije taki Dw.Wschodni, to pokazuje przystanki pośrednie? Musiałby chyba trasę znać :/
Przestawia się w tryb awaryjny, gdzie wyświetlane są tylko krańce. (Żeby nie było niepotrzebnej dyskusji - jest to zgodne z wymogami ZTM).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 lis 2015, 21:19

1 i 25 jadące na Banacha jadą na trasie zmienionej. 23 jedzie na Nowe Bemowo na trasie zmienionej. BRAWO.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 08 lis 2015, 10:17

Parę ciekawostek z ostatnich dni:

Swing na 26 dojazd z R-4 do pętli Os. Górczewska przez Powstańców Śląskich - coś lekko poprzestawiało się z SIP, bo zanim przejechaliśmy Nowe Bemowa 06 i 04 zdążył już zapowiedzieć Wrocławską i Radiową (zatrzymanie na skosie przez Powstańców policzył jako przystanek? :shock: ).

Swing na 24 z Nowego Bemowa - być może skrócony do R-1 (choć jak na krótki kurs frekwencja niezła, nie zauważyłem opisu z przodu :( ) - na koralach wyświetlała się trasa Nowe Bemowo - Młynarska, wszystkie przystanki wyświetlane w komplecie, ale zero zapowiedzi głosowych.

Wczoraj mignął mi z naprzeciwka na Radosława 07 Jazz Duo z opisem "1 Rondo Żaba - podmiana", wielu rzeczy na wyświetlaczach jeszcze nie widziałem, więc taka opcja to dla mnie miła nowość :)

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 08 lis 2015, 13:29

Jacek Z. pisze:Swing na 26 dojazd z R-4 do pętli Os. Górczewska przez Powstańców Śląskich - coś lekko poprzestawiało się z SIP, bo zanim przejechaliśmy Nowe Bemowa 06 i 04 zdążył już zapowiedzieć Wrocławską i Radiową (zatrzymanie na skosie przez Powstańców policzył jako przystanek? :shock: ).
Kwestia tego, że wagon robił jakieś 500 metrów od miejsca postoju do bramy R4 a SIP już myślał, że jest na bramie zajezdni. Wystarczy zrobić korektę.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 lis 2015, 19:15

Jacek Z. pisze:Wczoraj mignął mi z naprzeciwka na Radosława 07 Jazz Duo z opisem "1 Rondo Żaba - podmiana", wielu rzeczy na wyświetlaczach jeszcze nie widziałem, więc taka opcja to dla mnie miła nowość :)
Też mi coś....
Tego nic nie przebije. Linia 1 ze... stolicy Łotwy na Jazzie.
(W ramach testowania - na mieście tego nie było)
Załączniki
Riga.jpg
Ryga
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 10 lis 2015, 6:17

MisiekK pisze:Też mi coś....
No wiesz, ja nie widuję tramwajów w robocie :)

ODPOWIEDZ