Wypadki i awarie - 2019-2022

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2019, 8:20

SławekM Udało mi się przejechać Rondo Daszyńskiego i dopiero utknąłem.Na Banacha wjechałem minus 40. Jak ktoś wcześniej napisał, można było coś z pary 17/33 puścić śladem 35.
miłośnik 13N

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lut 2019, 9:54

10 powinna iść prosto Marszałkowską i na Bankowym w prawo zwrotnice czynne sygnalizacja wzbudzana też.
17 z racji większej liczby brygad przez Nowowiejska i po śladzie 35
33 przez Narutowicza.
A tak Narutowicza dwa razy staną bo się za jechały wozy w końcu trza oberka zrobić. No ale pl. Narutowicza najlepiej zaorać i tyle i co w tedy?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 23 lut 2019, 9:57

Idąc dalej, bym się też zastanowił czy oprócz skierowania np. 33 Stawkami dodatkowo chociaż część brygad 17 skrócić od Służewca do pl. Narutowicza by zachować komunikację od Nowowiejskiej do PDPS a przy okazji maksymalnie odciążyć pl. Zawiszy. Zetkę mieliśmy w Centrum a Mokotów został praktycznie bez niczego. W sumie to już nie pierwsza tego sytuacja kiedy coś gdzieś się dzieje a rykoszetem dostaje reszta miasta bo bezmyślnie puszcza się wszystko w jeden kocioł. Gdy wiadomo, że zatrzymanie będzie krótkie to może być taka opcja ale wiedząc, że potrwa kilka godzin powinny już być podejmowane inne decyzje nawet z zesłaniem kilku brygad na zakład włącznie.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2019, 10:11

Wiadomo było, że objazdy potrwają dłużej, bo prokuratorowi się nie spieszy. A tak dopchano niefunkcjonalny Plac Zawiszy i Narutowicza. Można było część składów trójkątować na Rondzie ONZ, byłby dojazd do Centralnego i M2. Brak jest chyba opracowanych procedur dla nagłych zdarzeń i gotowych schematów objazdów dla zdarzeń w konkretnym rejonie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lut 2019, 10:19

Brakuje też skrętów które nie muszą być używane liniowo, jak np. na Rondzie Daszyńskiego.
Obrazek

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lut 2019, 10:30

Raczej nie spodziewajcie się rewelacyjnej koordynacji przy tego typu nieplanowanych zdarzeniach, skoro nawet podczas niedawnego szczytu w Warszawie był chaos jak się patrzy, z tym że bardziej odczuli to pasażerowie autobusów niż tramwajów. Z tego co widzę z roku na rok jest coraz gorzej pod tym względem....

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2019, 10:50

Podczas szczytu obszary miasta zamykano dynamicznie. Wczoraj sytuacja była statyczna i miejsce zdarzenia było niezmienne przez 4 godziny.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lut 2019, 11:13

beni pisze:
23 lut 2019, 9:54
10 powinna iść prosto Marszałkowską i na Bankowym w prawo zwrotnice czynne sygnalizacja wzbudzana też.
17 z racji większej liczby brygad przez Nowowiejska i po śladzie 35
33 przez Narutowicza.
A tak Narutowicza dwa razy staną bo się za jechały wozy w końcu trza oberka zrobić. No ale pl. Narutowicza najlepiej zaorać i tyle i co w tedy?
Pudło. Nie ma wzbudzanej relacji skrętnej na Bankowym. Zwrotnice są ręczne i nie generują sygnału do sterownika. Najprawdopodobniej będą w tym roku.
A jak nie będzie Narutowicza to będzie skręt bezpośredni, co akurat w takich objazdach pomoże.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2019, 11:16

Podczas planowego objazdu przez Bankowy stał pan zwrotnicowy i po przełożeniu zwrotnicy naciskał przycisk światła do skrętu. Nie napiszę, gdzie jest przycisk, bo ktoś go zepsuje.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lut 2019, 11:18

Nie ma przycisków. Najpierw zostały odłączone a potem zdjęte. Wiszą tylko kable. Jak tylko skręt wyszedł z użytku a przycisk wisiał sprawdzałem czy działa i niestety.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lut 2019, 11:45

To bieda. Zawsze można skręcić, tak jak z Niepodległości w Nowowiejską do Placu Narutowicza, na sygnalizator ogólny.
miłośnik 13N

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lut 2019, 12:01

pawcio pisze:
23 lut 2019, 11:13
beni pisze:
23 lut 2019, 9:54
10 powinna iść prosto Marszałkowską i na Bankowym w prawo zwrotnice czynne sygnalizacja wzbudzana też.
Pudło. Nie ma wzbudzanej relacji skrętnej na Bankowym. Zwrotnice są ręczne i nie generują sygnału do sterownika. Najprawdopodobniej będą w tym roku.
Beni napisał "prosto Marszałkowską i na Bankowym w prawo", tak więc da się w końcu "czwórka" tak skręca :>
Stary Pingwin pisze:
23 lut 2019, 8:20
SławekM Udało mi się przejechać Rondo Daszyńskiego i dopiero utknąłem.Na Banacha wjechałem minus 40. Jak ktoś wcześniej napisał, można było coś z pary 17/33 puścić śladem 35.
To widać akurat byłeś w połowie. Jak ja dojechałem do "Kercelaka" to przestały spływać już 17 i 33. Albo już wtedy ruch puścili albo wszystko stanęło w korku Towarowa - Grójecka - pl. Narutowicza :>

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 23 lut 2019, 12:56

Stalko z Polonusem nie mają dobrego dnia. Rano nie jeździły L32 i L39, a teraz:

https://www.ztm.waw.pl/utrudnienia.php? ... =11649&l=1
09:25
Z przyczyn technicznych kursowanie linii L24 oraz L25 zostało zawieszone do odwołania.

Przepraszamy za utrudnienia.
https://www.ztm.waw.pl/utrudnienia.php? ... =11650&l=1
11:50
Z przyczyn technicznych do odwołania zawieszone zostało kursowanie linii L12.

Przepraszamy za utrudnienia

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lut 2019, 21:55

SławekM pisze:
pawcio pisze:
23 lut 2019, 11:13
Pudło. Nie ma wzbudzanej relacji skrętnej na Bankowym. Zwrotnice są ręczne i nie generują sygnału do sterownika. Najprawdopodobniej będą w tym roku.
Beni napisał "prosto Marszałkowską i na Bankowym w prawo", tak więc da się w końcu "czwórka" tak skręca :>
Stary Pingwin pisze:
23 lut 2019, 8:20
SławekM Udało mi się przejechać Rondo Daszyńskiego i dopiero utknąłem.Na Banacha wjechałem minus 40. Jak ktoś wcześniej napisał, można było coś z pary 17/33 puścić śladem 35.
To widać akurat byłeś w połowie. Jak ja dojechałem do "Kercelaka" to przestały spływać już 17 i 33. Albo już wtedy ruch puścili albo wszystko stanęło w korku Towarowa - Grójecka - pl. Narutowicza :>
Ale to wszystko dlatego, że nie dało się postawić gościa od sterowania przy Narutowiczu i przy Zawiszy.

Pewnie by się przycięła Nowowiejska, ale przynajmniej by się nie wylewała.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lut 2019, 5:55

drobert pisze:
23 lut 2019, 9:57
Idąc dalej, bym się też zastanowił czy oprócz skierowania np. 33 Stawkami dodatkowo chociaż część brygad 17 skrócić od Służewca do pl. Narutowicza by zachować komunikację od Nowowiejskiej do PDPS a przy okazji maksymalnie odciążyć pl. Zawiszy.
Widziałem chyba ze dwie 17 skrócone ze Służewca do Wilanowskiej.

Zablokowany