Wypadki i awarie - 2019-2022

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 31 sie 2020, 21:46

ikarus pisze:
31 sie 2020, 19:58
Zdarzenie z udziałem autobusu linii 724: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... su-4679728 , Informacja za portalem Tvn Warszawa.
Pożegnanie lata z udziałem kierowcy Mobilisu :D Dobrze, że tak się skończyło, a nie rozbił się gdzieś z pasażerami.

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 31 sie 2020, 23:43

A ten ze zmiany "A" nie zauważył, że ze zmiennikiem coś nie tak jest, czy oko przymknął?
Operacja się udała, pacjent zmarł.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 03 wrz 2020, 13:34

Podobno nie zadziałała blokada alkoholowa w autobusie.
https://radiokolor.pl/wiadomosci/n/7058 ... -2-promile

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 wrz 2020, 14:43

Sebastian pisze:
03 wrz 2020, 13:34
Podobno nie zadziałała blokada alkoholowa w autobusie.
https://radiokolor.pl/wiadomosci/n/7058 ... -2-promile
Rychło w czas. #-o
Proceder przewałkowany już w temacie o ajentach

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 03 wrz 2020, 15:21

W temacie o ajentach tego akurat nie było.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 06 wrz 2020, 7:06

Szymon pisze:
11 sie 2020, 8:11
Łukasz pisze:
11 sie 2020, 5:24
Po to, że ludzie nimi jeżdżą.
Zdaniem niektórych kierowcy to nie ludzie :term:

Dziś ok. 6:30 na Marszałkowskiej kolizja autobusu 9954 linii 520 z... hulajnogą elektryczną. Jadący hulajnogą wydmuchał 1,6 promila.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wars ... em-4662201
Jakkolwiek durne by to nie było, hulajnogista jest pieszym w obliczu prawa. Na co w takim razie kontrola trzeźwości?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 wrz 2020, 10:04

Daniel_FCB pisze:
Szymon pisze:
11 sie 2020, 8:11
Zdaniem niektórych kierowcy to nie ludzie :term:

Dziś ok. 6:30 na Marszałkowskiej kolizja autobusu 9954 linii 520 z... hulajnogą elektryczną. Jadący hulajnogą wydmuchał 1,6 promila.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wars ... em-4662201
Jakkolwiek durne by to nie było, hulajnogista jest pieszym w obliczu prawa. Na co w takim razie kontrola trzeźwości?
Oj, do wielu rzeczy może się przydać. Regulamin hulajnóg, oc w życiu prywatnym, ustalenie winy i pewnie ileś jeszcze.
ŁK

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 wrz 2020, 19:03

2221 na BW1920-> Zachodni. Chyba kolizja, bo był nadzór.
ŁK

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 08 wrz 2020, 19:25

Daniel_FCB pisze:
06 wrz 2020, 7:06
Jakkolwiek durne by to nie było, hulajnogista jest pieszym w obliczu prawa. Na co w takim razie kontrola trzeźwości?
Według Sądu Rejonowego w Lublinie (wyrok z 2016r.) hulajnoga elektryczna spełnia kryteria motoroweru.
Wyrok ten (ale tylko w kwestii ustalenia zakresu odpowiedzialności sprawcy wypadku) był potem zmieniony przez sąd II instancji ale potem ponownie podtrzymany przez Sąd Najwyższy (w skardze kasacyjnej).
Żaden z sądów wyższej instancji (ani SO ani SN) nie zakwestionowały faktu uznania hulajnogi elektrycznej jako motoroweru.
Nie mamy co prawda prawa precedensowego ale tu akurat wywód SR był oparty wprost na zapisach prawa o ruchu drogowym, więc tu trudno uznać za precedens.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 wrz 2020, 20:10

A gość pocinający 50 km/h wózkiem elektrycznym przez Wrocław po ulicach?
ŁK

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 09 wrz 2020, 9:43

mkm101 pisze:
08 wrz 2020, 19:25
Według Sądu Rejonowego w Lublinie (wyrok z 2016r.) hulajnoga elektryczna spełnia kryteria motoroweru.
Wyrok ten (ale tylko w kwestii ustalenia zakresu odpowiedzialności sprawcy wypadku) był potem zmieniony przez sąd II instancji ale potem ponownie podtrzymany przez Sąd Najwyższy (w skardze kasacyjnej).
Żaden z sądów wyższej instancji (ani SO ani SN) nie zakwestionowały faktu uznania hulajnogi elektrycznej jako motoroweru.
Nie mamy co prawda prawa precedensowego ale tu akurat wywód SR był oparty wprost na zapisach prawa o ruchu drogowym, więc tu trudno uznać za precedens.
Różne są hulajnogi i równie dobrze ta może okazać się rowerem. Największym problemem wydaje się byłoby wykazanie, że napęd elektroniczny jest uruchamiany naciskiem na pedały ;)

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 09 wrz 2020, 11:42

Snake.Griffin pisze:
09 wrz 2020, 9:43
mkm101 pisze:
08 wrz 2020, 19:25
Według Sądu Rejonowego w Lublinie (wyrok z 2016r.) hulajnoga elektryczna spełnia kryteria motoroweru.
Wyrok ten (ale tylko w kwestii ustalenia zakresu odpowiedzialności sprawcy wypadku) był potem zmieniony przez sąd II instancji ale potem ponownie podtrzymany przez Sąd Najwyższy (w skardze kasacyjnej).
Żaden z sądów wyższej instancji (ani SO ani SN) nie zakwestionowały faktu uznania hulajnogi elektrycznej jako motoroweru.
Nie mamy co prawda prawa precedensowego ale tu akurat wywód SR był oparty wprost na zapisach prawa o ruchu drogowym, więc tu trudno uznać za precedens.
Różne są hulajnogi i równie dobrze ta może okazać się rowerem. Największym problemem wydaje się byłoby wykazanie, że napęd elektroniczny jest uruchamiany naciskiem na pedały ;)
No to najpierw uzasadnienie orzeczenia sądu (treść - III K 302/15)
Prawo o ruchu drogowym nie wypowiada się wprost co do poruszania się hulajnogą elektryczną. Niemniej jednak to, iż ustawa Prawo o ruchu drogowym nie mówi wprost na temat hulajnogi elektrycznej nie oznacza, że z pozostałych norm tejże ustawy nie można wyciągnąć wniosków co do charakteru tego przedmiotu i sposobu w jaki winien poruszać się po drogach publicznych. Z pewnością hulajnogi elektrycznej nie można traktować jako pieszego tj. osoby znajdującej się poza pojazdem na drodze i niewykonującej na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; w tym również osoby prowadzącej, ciągnącej lub pchającej rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osoby poruszającej się w wózku inwalidzkim, a także osoby w wieku do 10 lat kierującej rowerem pod opieką osoby dorosłej (art. 2 pkt 18 Prawa o ruchu drogowym). Jadący hulajnogą elektryczną taką jak hulajnoga pokrzywdzonego nie jest również kierującym rowerem, bowiem rowerem jest pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; który może również być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczym napędem elektrycznym zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h (art. 2 pkt 47 Prawa o ruchu drogowym) skoro moc silnika przedmiotowej hulajnogi wynosiła 500 W. W związku z powyższym hulajnoga elektryczna taka jak pokrzywdzonego, może być traktowana jedynie jako motorower tj. w świetle art. 2 ust. 46 Prawa o ruchu drogowym pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h.
W aktualnej wersji PoRD Art 2, definicje pieszego (pkt 18), roweru (pkt 47), motoroweru (pkt 46) są identyczne jak w podanym wyżej orzeczeniu.

Sprawa jest prosta - jeśli pojazd ma silnik elektryczny pomocniczy (tzn może poruszać się bez tego silnika) uruchamiany za pomocą nacisku na pedały i ma moc mniejszą niż 250 W to jest rowerem, jeśli ma silnik elektryczny uruchamiany w dowolny sposób o mocy większej niż 250 W - to jest motorowerem.
Jeśli osoba porusza się na pojeździe (obojętne czy to rower czy motorower) - to nie jest pieszym.

Więc - w czym tkwi problem?

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 09 wrz 2020, 14:10

Ależ ja znam doskonale przepisy, generalnie zwykła hulajnoga jak najbardziej spełnia wszystkie ustawowe przesłanki do bycia rowerem. Te elektryczne - dyskusyjna jest sprawa nacisku na pedały (czy manetka jest pedałem?).

Ale generalnie - z punktu widzenia bycia pod wpływem i jedno i drugie to pojazdy. Inna sprawa z odpowiedzialnością wynikającą z przepisów prawa jak brak homologacji i obowiązkowego OC gdyby przyjąć, że jest to motorower.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 15 wrz 2020, 13:58

Pożar w komorze silnika w 5430 na Kanale Żerańskim.


https://warszawawpigulce.pl/pozar-autob ... pasazerow/
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Mateusz950
Posty: 734
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 21 wrz 2020, 15:09

https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Zablokowany