Dziwadła autobusowe - 2019-2022

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 05 maja 2019, 23:40

ashir pisze:
04 maja 2019, 13:07
Żeby chociaż wysyłali Jelcze Mastero, ale po co. Jeszcze by ktoś musiał się wysilić i wgrać w sterowniki tę linię...
Jest nakaz, że ma być pełny SIP, więc Mastero nie wyjedzie :D

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 maja 2019, 23:55

Co znaczy pełny SIP i czym się różni Mastero od szarpaka w tej kwestii?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 06 maja 2019, 10:35

Generalnie kierownik Stalowej wymyślił w miarę możliwości zakaz wypuszczania Jelczy i NG313 w weekendy.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 06 maja 2019, 11:12

Śmiesznie zmieniają się tradycje: kiedyś zajeżdżano wozy, jak się dało, a teraz oszczędzają 18 letnie autobusy. W sensie chcą je komuś sprzedać jeszcze czy czekają aż się same rozpadną? Nie podejrzewam planowania w MZA/ZTMie pt. oszczędzajmy i odstawmy jakby co, bo kiedyś metro się zepsuje/tramy staną i trzeba będzie ad hoc wysłać 40 sprawnych wozów. Stare MANy to dobre konstrukcje, mimo że mocno średnio o nie dbano (wystarczy porównać z nowszymi MANami: dbają o nie jak się da).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 06 maja 2019, 12:46

konri pisze:
06 maja 2019, 10:35
Generalnie kierownik Stalowej wymyślił w miarę możliwości zakaz wypuszczania Jelczy i NG313 w weekendy.
Średnio mu to wychodzi, zwłaszcza z tymi drugimi :^o

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 06 maja 2019, 14:43

ashir pisze:
05 maja 2019, 23:55
Co znaczy pełny SIP i czym się różni Mastero od szarpaka w tej kwestii?
Elektrodechy, przewijana trasa i te inne bajery. Takie coś na R-4, a R-2 to za bardzo co innego nie ma do wystawienia :D

Walas
Posty: 17080
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 maja 2019, 16:09

7221 :arrow: 011(B)/122 :-D
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 maja 2019, 19:04

Dantte pisze:
06 maja 2019, 11:12
Śmiesznie zmieniają się tradycje: kiedyś zajeżdżano wozy, jak się dało, a teraz oszczędzają 18 letnie autobusy.
Jest to korzystne dla pasażera, a to chyba dość istotne? Nigdy nie rozumiałem czemu w gorące weekendy wypuszczane są wozy np. bez klimy, a klimatyzowane i sprawne stoją w zajezdni. Podobnie na Woronicza powinni w weekendy nie wypuszczać, w miarę możliwości, 81XX.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 maja 2019, 19:23

Może bo klimatyzacja jest droższa niż jej brak?
ŁK

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 maja 2019, 19:33

A ja nigdy nie rozumiałem i dalej nie rozumiem, dlaczego to przewoźnika ma obchodzić. Dogadzanie pasażerom to rola organizatora, a nie kierownika na Stalowej. Miło z jego strony, ale nie wiem po co ten wysiłek, jak MZA ma i tak tą samą stawkę za autobus każdego metrażu i obojętnie od udogodnień. Najwyraźniej ZTMowi nie zależy na dobru pasażerów lub nie potrafi tego wyegzekwować. Odwrotnym przykładem jest BKM Białystok, który stawkę za wzkm ma zróżnicowaną w zależności od typu taboru i przykładowo KZK swoje Jelcze 120M wysyła niechętnie i w małych ilościach, jak dyspozytor wyśle na całkę to po porannym szczycie podmienia wóz na Solarisa (lub Mana) i często na przystanku pośrednim, a nie na pętli. Po prostu kwestie ekonomiczne mobilizują do tego przewoźnika ;) Osobną kwestią jest pytanie czy SU12 z Kleszczowej oferuje lepszy standard niż Jelcz Mastero?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 06 maja 2019, 21:25

We Wrocławiu jak przyszły Mercedesy, to i na nockach można było je spotkać. Chodziło o to, że wozy są nowe i w leasingu, więc trzeba maksymalnie je wykorzystać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 09 maja 2019, 1:49

2246-N88/176

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 maja 2019, 10:51

Na 122 coraz więcej przegubów - czy to planowo, czy dziwadła?

reserved
Posty: 14587
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 maja 2019, 11:18

man1956 pisze:
11 maja 2019, 10:51
Na 122 coraz więcej przegubów - czy to planowo, czy dziwadła?
Z powodu Juwenaliów chyba?

Walas
Posty: 17080
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 maja 2019, 23:43

6223 :arrow: 138/N35+N85
8809 :arrow: 139/N35+N85
8812 :arrow: 137/N35+N85
8828 :arrow: 136/N35+N85
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Zablokowany