Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderatorzy: JacekM, person

Flash8222
Posty: 6531
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Re: Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Post autor: Flash8222 » 14 wrz 2020, 13:29

Budowa SKM Szczecin ma prawie roczne opóźnienie już :D
Emyl pisze:
14 wrz 2020, 11:52
Ja to widzę z okna mojej termitiery roboczej. Jak tam ma być dobrze, jak tam na placu budowy są dwie osoby i na dodatek cały dzień jedzą śniadanie?
To nie zdrowo jeść przez cały dzień posiłek z rana.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5965
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2020, 16:12

Jak słowo daję, dzisiaj to chyba w ogóle nie ma żywego ducha. Tam się powinno kłębić ze sto osób i by zrobili w dwa miesiące, miesiąc na schnięcie betonu, miesiąc na odbiory i koniec. Masakra.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9701
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 wrz 2020, 17:13

A to pytanie nie było o kolejne perony Gdańskiej, tak aby miała przepustowość po przekierowaniu tam pociągów ze średnicy? Jakieś takie pomysły mi się kołaczą po głowie.

Oczywiście można łatwo wymyślić coś sensowniejszego, niż pomysły odjechane jak V linia metra w Wawie. Choćby i jakieś przeplotki na Wschodniej lub/i Zachodniej...
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25345
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2020, 10:52

zxcvbnm pisze:
12 wrz 2020, 19:04
Zamiast snuć marzenia o nierealnych liniach, PLK mogłoby przeprowadzić budowę południowej linii obwodowej maksymalnie blisko średnicy (może pod Łazienkowskim) tak, by zwiększyć maksymalną przepustowość dwukrotnie, a dopiero potem budować te linie, jak już nauczą się przeprowadzać modernizacje tych istniejących.
Zamiast snuć marzenia o nierealnych liniach, PLK mogłoby przeprowadzić budowę absolutnie nierealnej linii.
Szczególnie mnie zastanawia Konstancin-Karczew-Otwock z tego masterplanu. Jak mieliby się przebić przez zabudowania, czy rozumiem, w tunelu? I jakie byłoby tego wykorzystanie? Raczej nie sądzę, że ktoś z Konstancina bœdzie jechał przez linię Otwocką, a ktoś Otwocka przez Piaseczyńską. Zresztą z Konstancina taka trasa jest mało zachęcająca. Zamiast na N, to prowadzi "na około". Lepsze chyba by było wydłużenie M1 do Konstancina, serio.
Błbłbłbł.

Po pierwsze primo, potoki wymagane do opłacalności budowy metra (w tunelu pod rezerwatem przyrody) są nieco inne niż potoki wymagane do opłacalności lekkiej rewitalizacji linii kolejowej wraz z ewentualną elektryfikacją.
Po drugie primo, most przez Wisłę w Ciszycy/Gassach to oczywiście plan dalekosiężny, ale jeśli nie widzisz możliwości przebicia się przez ekstensywne zabudowania w Otwocku, a proponujesz budowę południowej linii obwodowej "jak najbliżej średnicy", to mi się generalnie średnio skleja.
Po trzecie primo, nie do końca wiem, jak koledzy z PLK konkretnie sobie wyobrażają tę linię, bo Karczew nieco na innej wysokości leży niż Konstancin, ale zakładając wariant zdecydowanie najdłuższy, czyli wypięcie w Otwocku i wieeeelki łuk na S od Karczewa, to mamy jakieś 35km Otwock - Służewiec, 3km krócej niż przez Śródmieście. Znajdą się klienci nawet na jazdę przez most, a odcinek Otwock - Karczew jest oczywistą oczywistością.
Po czwarte primo, ten projekt jest krytyczny dla Józefosławia, Julianowa i reszty tego urbansprawlu między Warszawą a Piasecznem.
Po piąte primo, brakuje spinacza Miłosna - Wiązowna - Mlądz - Otwock. :P
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35635
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 wrz 2020, 0:59

Z mapki wynika (o ile można jej wierzyć), że raczej na północ od Karczewa - tak jakby wzdłuż drutów i ul. Piłsudskiego (co miałoby także sens na lewym brzegu - równolegle do drogi 712). Natomiast wpięcia w Otwocku to ja za bardzo nie widzę - akurat z tej strony zabudowa bynajmniej nie jest ekstensywna: bloki, szpital, stadion, szkoła i park miejski. Natomiast czy tam gdzieś nie było wzmianki o rozwiązaniu tunelowym? Tylko że tunel to i pod Woronicza mógłby iść.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25345
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 18 wrz 2020, 9:29

Te koncepcje są na tak wczesnym etapie, że mapie można ufać o tyle, że wskazuje prawidłowo miasta, o których jest mowa w dokumencie. Przebieg przez Ługi jest jak najbardziej spoko też, ale to nadal nie rusza żadnego stadionu czy parku miejskiego, tylko co najwyżej jedno osiedle. Łatwiej, taniej i osiągalniej jest jednak przetunelować kilkaset metrów w Otwocku, aniżeli dziesiątki kilometrów w Warszawie; problemem przy tym przebiegu jest z kolei środowisko i rezerwat Wyspy Świderskie.
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24944
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 wrz 2020, 9:35

Do Konstancina to nie bardzo tramwaj wychodzi w sensie popytu, więc ciągnięcie tam metra nie ma sensu żadnego, zwłaszcza że koszt tego tunelu faktycznie miałby szansę być porównywalny z kosztem budowy linii kolejowej z mostem na Wiśle włącznie. Most mógłby być zresztą kolejowo-drogowy, bo drogowy w tym miejscu i tak jest potrzebny, a to by umożliwiło istotne zejście z łącznych kosztów.

Nie przeceniałbym jednak znaczenia tej inwestycji dla obsługi urbansprawlu piaseczyńskiego, tych ludzi i tak trzeba będzie zbierać autobusami ze wzgledu na ekstensywność a jak już ich dowozić to wszystko jedno, czy do linii siekierkowskiej czy do linii piaseczyńskiej. Zresztą póki nie ma 4 torów na piaseczyńskiej to każda dodatkowa odnoga oznacza utratę slotów dla kierunków głównego... z tego punktu widzenia najważniejsze, choć najmniej realne, jest przedłużenie linii z lotniska gdziekolwiek (jak dla mnie nawet i z powrotem do linii radomskiej).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1595
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 wrz 2020, 20:10

Zgadzam się, jednak jak porównasz potoki jakie mogły by być na tunelo-średnicy-bis mimo znacznie wyższych kosztów a takie jakie byłyby między Otwockiem, a Konstancinem to ta pierwsza by się opłacała o wiele bardziej. Z tego korzystali by pasażerowie z niemal wszystkich kierunków.
Fakt, że taka linia byłaby fajna w kontekście budowy coś ala ringu, ale... kto by jeździł z Sulejówka do Karczewa przez Wiązownę? :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ