[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25547
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Re: [RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Post autor: Glonojad » 26 gru 2020, 17:24

I pasażerom na skargi w tym duchu odpisują?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25950
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2020, 17:32

Nie wiem, wiem, co mówili nam, gdy próbowaliśmy ograniczyć to szaleństwo. Pasażerom pewnie odpisują, że za zerwane skomunikowanie odpowiada PKP, PKP odpowiada, że z ich perspektywy nie ma żadnego skomunikowania, a rozkład został ogłoszony zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Polski, i tak od Annasza do Kajsera.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25547
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 gru 2020, 18:11

Eh, to tak to sobie możemy budować kolejową alternatywe dla krótkodystansowych połączeń lotniczych w Europie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23607
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 gru 2020, 18:40

Stworzenie jednolitego rynku usług telefonicznych (roaming) w UE to była pestka w porównaniu do harmonizacji rynku kolejowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25547
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 gru 2020, 20:06

Rynku usług nie stworzono,po prostu zakazano opłat za roaming - to była decyzja głównie administracyjna. Budowa rynku kolejowego to jest zagadnienie o 3 rzędy wielkości wyższe, choć jestem w stanie sobie wyobrazić jakiś rodzaj planu transportowego na poziomie wspólnoty kończącego się sieciowym rozkładem połączeń EC/EN...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25950
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2020, 22:49

Generalnie Unia uznała, na podstawie doświadczeń państw zachodnich, że co do zasady segment międzyregionalny i międzynarodowy jest samofinansujący się i wystarczy dopuścić konkurencję, aby rynek znalazł najlepsze rozwiązanie, co jest wnioskiem z gruntu fałszywym ze względu na ograniczenia infrastrukturalne i brak możliwości zapewnienia równego dostępu do tejże. Jednocześnie zabetonowano większość rynków zachodnich, a testy na żywym organizmie rozpoczęto na rynkach środkowoeuropejskich, gdzie co do zasady istotna część segmentów ponadregionalnych jest objęta umowami PSC. Generalnie Polska jest jedynym modelem hybrydowym, gdzie jednocześnie funkcjonują połączenia komercyjne i PSC na tych samych trasach realizowane przez tego samego przewoźnika, wywodzącego się z dawnego jednego przedsiębiorstwa kolejowego; wymuszanie wpuszczania na ten rynek, zwłaszcza w toku chaotycznego procesu inwestycyjnego istotnie ograniczającego przepustowość, przewoźników zewnętrznych, może mieć tylko złe konsekwencje.

Zresztą nawet legendarna success tale, czyli Praga - Ostrawa, wcale nie jest takim sukcesem, jak to się przedstawia tu i ówdzie.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25547
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2020, 17:29

Moim zdaniem to nie kolej należy w kierunku drogówki przesuwać, tylko odwrotnie, drogówkę w stronę kolei (mam na myśli np. płatność za przejechane kilometry, na początek cięzkim sprzętem, sloty rozumiane jako prawo do wjazdu do trudniejszych środowiskowo miejsc i tp).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25547
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2021, 6:31

Czy ktoś wie, czy Chonice - Gdynia ciągle przechodzą na Hel? Rozkład.pkp twierdzi, że jest zmiana peronu ale jesienią też rak twierdził...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ