Koleje na świecie
Moderator: JacekM
- TranslatorPS
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Thatcher pewnie przewraca się w grobie teraz, ale mam wrażenie, że nikomu to w ogóle już nie przeszkadza.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
I bardzo dobrze, że się przewraca.TranslatorPS pisze: ↑21 maja 2021, 11:59Thatcher pewnie przewraca się w grobie teraz, ale mam wrażenie, że nikomu to w ogóle już nie przeszkadza.
W przypadku deregulacji transportu zrobiła wiele, wiele złego.
W tym samym UKeju pączkują inicjatywy powołujące silnych organizatorów miejskiego transportu na wzór TfL. Niech Thatcher ma konwulsje.
- TranslatorPS
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Do dzisiaj muszę czytać jak Irlandczycy marudzą na temat prywatyzacji transportu publicznego (nie kolei akurat), podczas gdy są prowadzone postępowania przetargowe niczym w Polsce, bo ludzie nie rozumieją, że istnieje inny model niż bajzel absolutny który pozostawiła po sobie Thatcher. Im więcej się przewraca w tym grobie, tym lepiej - nie sugerowałem, że to źle
Przykładem nowego organizatora jaki mi ostatnio wpadł w oko jest Manchester, gdzie TfGM przejmie komplet kompetencji organizatora - obecnie dużo podstawowych linii jest obsługiwanych komercyjnie, a miasto finansuje tylko słabo samopłatne kursy wieczorne i weekendowe, ale to off-topic w tym wątku.
Przykładem nowego organizatora jaki mi ostatnio wpadł w oko jest Manchester, gdzie TfGM przejmie komplet kompetencji organizatora - obecnie dużo podstawowych linii jest obsługiwanych komercyjnie, a miasto finansuje tylko słabo samopłatne kursy wieczorne i weekendowe, ale to off-topic w tym wątku.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Tak je obsługują lokalne samorządy, że prywatne firmy mają kontrakty managerskie na zarządzanie
Przecież cały temat problemów w UK nie rozbija się o fakt kto jest operatorem tylko o całkowite przeniesienie na operatorów ryzyka przychodowego.
Prowadzenie biznesu bez ryzyka przychodowego, hmmm... Nie widzę inaczej stworzonego rynku.Snake.Griffin pisze: ↑21 maja 2021, 13:50Tak je obsługują lokalne samorządy, że prywatne firmy mają kontrakty managerskie na zarządzanie
Przecież cały temat problemów w UK nie rozbija się o fakt kto jest operatorem tylko o całkowite przeniesienie na operatorów ryzyka przychodowego.
A tak na serio, to widać i w Europie w USA, że jednak transport potrzebuje daleko posuniętych regulacji. Także prywatni operatorzy tak. Jak w Czechach czy Niemczech. Nadal mamy mocnego państwowego operatora, ale musi się on starać, bo w każdej chwili z konkretnej trasy może go wygryźć prywatny operator.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wi ... 04936.htmlZgodnie z zapowiedziami rządu Wielkiej Brytanii miejsce franczyz ma zająć ponownie utworzony jednolity operator połączeń dalekobieżnych. Minister transportu Grant Shapps, uzasadnia to tym, że przyjęte ćwierć wieku temu rozwiązania – zwłaszcza w czasie lockdownu – przestały się sprawdzać (sporo więcej na ten temat piszemy tutaj). Franczyzy, na które podzielono siatkę połączeń British Rail po ich prywatyzacji w latach 90. ubiegłego wieku, mają docelowo zostać ponownie połączone w ramach jednego przedsiębiorstwa. Sprawa z Go-Ahead i podległego firmie joint venture London & South Eastern Railway jest pierwszym przypadkiem nacjonalizacji przewoźnika kolejowego z powodu naruszenia zaufania, a nie z powodu jakości usług lub wyników finansowych.
Ciąg dalszy odchodzenia od franczyz w UK.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.