[Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Moderatorzy: JacekM, person

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26663
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Re: [Łódź] Kolej aglomeracyjna i tunel średnicowy

Post autor: fik » 05 paź 2020, 9:21

No ze schematu, który wrzuciłeś, wynika że nie będzie możliwości wyjazdu z peronu 4 w kierunku Łodzi Śródmieścia po torze właściwym. Słyszałem też (ale nie zlokalizuję tego w czasie i miejscu, więc się nie upieram), że już obecnie komora stacyjna Fabrycznej jest "podzielona", co miałoby takie rozwiązanie uniemożliwiać/utrudniać. Jeśli mnie okłamano, to tym lepiej, ale takie rozwiązanie też ogranicza przepustowość - któraś połówka pociągu będzie musiała przeciąć tor kierunku przeciwnego.
we. will. not. sing. in. your. damn. parade.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1756
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 paź 2020, 9:28

Kurczę, za wcześnie obciąłem ten schemat, tam jest jeszcze wyrysowany półtrapez, którym da się do tunelu "aglo" po właściwym. Oczywiście przecinając tor kierunku przeciwnego (że to Ci się nie podoba już ustaliliśmy ;) ). Czy rzeczywiście zachodnia głowica Fabrycznej zostanie wybudowana w takim kształcie - nie wiem, bo mam tylko materiały z etapu przetargu i koncepcji wstępnej, a to co powstaje finalnie nie musi mieć z tym wiele wspólnego (vide niedawna dyskusja o Hajnówce).

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26663
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 05 paź 2020, 12:00

No że narysowane będzie jeszcze *naście wersji tego, to nie mam wątpliwości :) ale skoro jednak na którymś etapie przewijało się to połączenie, to dobrze, upgraduję Łódź Fabryczną KDP z MPO na POGP ;)
we. will. not. sing. in. your. damn. parade.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10291
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 paź 2020, 12:07

POPG = ?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26663
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 05 paź 2020, 12:11

Przystanek osobowy i posterunek odgałęźny.
we. will. not. sing. in. your. damn. parade.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7596
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 sie 2022, 14:20

W łódzkiem niedawno skończyły się dostawy hybryd (które umożliwiły uruchomienie rekreacyjnej Spały), a już myślą o kolejnych zakupach, bo wzrasta ruch i prognozują takowy.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 09471.html
Ech, kiedy na Mazowszu inwestycja w autobusy lokalne/regionalne i sieciowanie transportu zbiorowego na poziomie województwa...? :(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7596
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lis 2022, 10:45

ŁKA po raz kolejny pokazuje, że coś da się i w sytuacji ograniczonej podaży (slotów) można łączyć pociągi:
Mniej kursów na łódzkiej Kolei Obwodowej i na odcinku Łódź – Koluszki, autobusy zastępcze do Radomia i na trasie Łowicz – Skierniewice – to najważniejsze zmiany, jakie od niedzieli wejdą w życie w rozkładzie jazdy pociągów ŁKA.
(...)
Po godzinie 15 z Widzewa odjadą połączone jednostki ŁKA do Łowicza i Torunia (rozłączenie nastąpi na stacji Łódź Kaliska).
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 10605.html

Koleje Mazowieckie na to...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7596
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lis 2022, 13:51

No to niedobrze.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7596
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 gru 2022, 8:25

Dyskusja o łączeniach pociągów, czterech torach na linii do Piaseczna itp. itd. poleciała do wątku "Kolej w aglomeracji warszawskiej" na MiK.

ODPOWIEDZ