150 na miejscu, 750 na wynos, o ile pamiętam.
O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Nie rozumiem różnicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
130 i 650. Ja jestem fanem tej zmiany, przynajmniej nikt nie stoi nad głową. Temat na skyscrapercity wraca regularnie i był przemielony na wszystkie sposoby. Patologiczne w tym jest tylko to, że to pociągi przez Łódź.
ŁK
W bezprzedziałówce to ciężka sprawa ze stojącymi ludźmi nas głową. I linia Warszawa-Łódź dla pociągów dłuższych to kłopot. W każdym razie OMC ten mechanizm nie pozbawił Intercity przychodu z mojej wycieczki do Kalisza i z powrotem na rzecz Orlenu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tylko że statystycznie ci ludzie nie będą stali nad głową przez całą podróż bo znajdą sobie jakieś wolne miejsca siedzące chociaż przez część trasy. W systemie zakazującym podróży bez miejscówki na całą trasę osoba podróżująca na bardzo krótkiej trasie może zablokować możliwość jazdy komuś, kto chce przejechać pół kraju.
Jeśli faktycznie celem miałby być komfort pasażerów, to myślę że należałoby wprowadzić jakiś rozsądny limit overbookingu zwiększany na odcinkach wewnątrzmiejskich (30% normalnie i 100% w miastach?). W systemie dość mocno premiującym wcześniejszy/promocyjny zakup biletu jest spora szansa że część pasażerów nie pojedzie i taki pasażer w ostatniej chwili decydujący się na podróż co najwyżej będzie musiał w połowie drogi poszukać sobie miejsca.
Jeśli faktycznie celem miałby być komfort pasażerów, to myślę że należałoby wprowadzić jakiś rozsądny limit overbookingu zwiększany na odcinkach wewnątrzmiejskich (30% normalnie i 100% w miastach?). W systemie dość mocno premiującym wcześniejszy/promocyjny zakup biletu jest spora szansa że część pasażerów nie pojedzie i taki pasażer w ostatniej chwili decydujący się na podróż co najwyżej będzie musiał w połowie drogi poszukać sobie miejsca.
Można wprowadzić system, gdzie na różnych etapach podróży da się wybrać różne miejsca. A ponoć jak sprytne kasjerki tak robią, to są za to karane.
Można też nie robić pociągu przez pół kraju przez najbardziej zawaloną szczytową trasę.
Można też nie robić pociągu przez pół kraju przez najbardziej zawaloną szczytową trasę.
ŁK
-
- Posty: 4325
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Można też po prostu dostosowywać podaż do popytu? Można też dynamicznie sterować cenami, tak żeby podróż na bardzo krótkim odcinku pociągiem jadącym przez cały kraj była 1,5x droższa niż pozostałymi. Tyle możliwości, a na żadną narodowy kolejowy champion nie potrafi jakoś wpaść.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27588
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Pamiętajmy, że odpowiedzialnym za problem w pierwszej kolejności jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który zapewnia swoim pasażerom tak wspaniałą ofertę, że ci wolą jeździć pociągami dalekobieżnymi. Byłby REx co 30' z Żyrardowa i co 60' ze Skierniewic, to żadnych przepełnień w pociągach wrocławskich by nie było. Kiedyś sterowaliśmy tym wycinając te postoje na niektórych pociągach, były IC co stawały pierwszy raz w Piotrkowie Trybunalskim przykładowo, ale teraz panuje dogmat, że więcej pasażerów w krótkich relacjach z przychodami rzędu 6 zł za podróż z biletu okresowego to lepiej, bo trzeba nabijać statystyki.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 4325
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
A ty nie pisałeś kiedyś przypadkiem o tym że PIC celowo robi konkurencję cenową i rozkładową kolejom marszałkowskim?
A średnica ma miejsce, żeby te dodatkowe REx-y wpuścić?fik pisze: ↑07 lis 2023, 8:49Pamiętajmy, że odpowiedzialnym za problem w pierwszej kolejności jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który zapewnia swoim pasażerom tak wspaniałą ofertę, że ci wolą jeździć pociągami dalekobieżnymi. Byłby REx co 30' z Żyrardowa i co 60' ze Skierniewic, to żadnych przepełnień w pociągach wrocławskich by nie było. Kiedyś sterowaliśmy tym wycinając te postoje na niektórych pociągach, były IC co stawały pierwszy raz w Piotrkowie Trybunalskim przykładowo, ale teraz panuje dogmat, że więcej pasażerów w krótkich relacjach z przychodami rzędu 6 zł za podróż z biletu okresowego to lepiej, bo trzeba nabijać statystyki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Główny ma.pawcio pisze: ↑07 lis 2023, 9:11A średnica ma miejsce, żeby te dodatkowe REx-y wpuścić?fik pisze: ↑07 lis 2023, 8:49Pamiętajmy, że odpowiedzialnym za problem w pierwszej kolejności jest Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który zapewnia swoim pasażerom tak wspaniałą ofertę, że ci wolą jeździć pociągami dalekobieżnymi. Byłby REx co 30' z Żyrardowa i co 60' ze Skierniewic, to żadnych przepełnień w pociągach wrocławskich by nie było. Kiedyś sterowaliśmy tym wycinając te postoje na niektórych pociągach, były IC co stawały pierwszy raz w Piotrkowie Trybunalskim przykładowo, ale teraz panuje dogmat, że więcej pasażerów w krótkich relacjach z przychodami rzędu 6 zł za podróż z biletu okresowego to lepiej, bo trzeba nabijać statystyki.
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27588
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No tak, o tym jest m.in. moje ostatnie zdanie.Autobus Czerwon pisze: ↑07 lis 2023, 8:53A ty nie pisałeś kiedyś przypadkiem o tym że PIC celowo robi konkurencję cenową i rozkładową kolejom marszałkowskim?
Mogą jechać na Gdańską lub Główną, jak obecnie i tak robi spora część pociągów dalekich z Wiedenki.
(notabene, gdyby w PLK ktokolwiek podszedł do tematu rozsądnie, to rozłożono by pociągi miedzy Gdańską a średnicę funkcjonalnie - na Gdański dalekie, na średnicę krótkie łódzkie, żeby potoki choć częściowo separować, a nie mieszać, ale za trudne)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
PLK pociągi na lotnisko ze Wschodniego ustawia w takcie 2-58, więc wymaganie od nich czegokolwiek świadczy tylko o, cytuję, "niekompetencji przewoźników".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- vernalisadonis
- Posty: 3204
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czy ktoś z was wie wg jakiego klucza są sprzedawane bilety w 2 klasie?
Czasem jest tak, że 2-3 wagony są pełne, a inne totalnie puste.
Czasem jest tak, że 2-3 wagony są pełne, a inne totalnie puste.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej