Koleje krajów byłego ZSRR
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Myślę, że nie każdy musi lubić podróżować po krajach typu Rumunia, Ukraina, tak jak nie każdy musi lubić spać w hostelach czy też dla oszczędzenia 7,23 zł przesiadać się na pięćdziesięciu dworcach itp. Każdy ma inne priorytety i trzeba szukać kompromisów. I myślę, że nie zawsze to, czy ktoś lubi się przesiadać we Lwowie czy nie musi decydować o szczęściu w związku
Bardziej bym się jednak zastanowił w tym przypadku co złego jest ze Lwowem, jeśli ogólnie wyjazd odbywa się do Odessy
Bardziej bym się jednak zastanowił w tym przypadku co złego jest ze Lwowem, jeśli ogólnie wyjazd odbywa się do Odessy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Te 7,23zł wziąłeś z kosmosu, czy faktycznie tylko taka jest różnica między biletem ze Lwowa a biletem z Przemyśla?MeWa pisze:Myślę, że nie każdy musi lubić podróżować po krajach typu Rumunia, Ukraina, tak jak nie każdy musi lubić spać w hostelach czy też dla oszczędzenia 7,23 zł przesiadać się na pięćdziesięciu dworcach itp. Każdy ma inne priorytety i trzeba szukać kompromisów. I myślę, że nie zawsze to, czy ktoś lubi się przesiadać we Lwowie czy nie musi decydować o szczęściu w związku
Bardziej bym się jednak zastanowił w tym przypadku co złego jest ze Lwowem, jeśli ogólnie wyjazd odbywa się do Odessy
Trochę nie chce mi się wierzyć w to drugie Nikt nie kwestionuje szczęścia w związku, ja raczej mam na myśli zupełnie bezsensownie wydane pieniądze.
Jeśli sprawa rozchodziłaby się o jazdę Warszawa - Odessa lub Warszawa - Lwów - Odessa, zdecydowanie łatwiej zrozumiałbym niechęć do jazdy z przesiadką
noidea
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie, kwota abstrakcyjna w tym przypadkuAdam G. pisze:Te 7,23zł wziąłeś z kosmosu, czy faktycznie tylko taka jest różnica między biletem ze Lwowa a biletem z Przemyśla?
chodzi mi o to, że dla niektórych nie muszą to być bezsensowne pieniądze - kwestia wygody / poczucia bezpieczeństwa itp. (tak ogólnie mówię teraz). Po prostu nawyki podróżowania są przeróżne.
dlatego też ciekawie byłoby poznać powody takiego, a nie innego stanowiska.Adam G. pisze:Jeśli sprawa rozchodziłaby się o jazdę Warszawa - Odessa lub Warszawa - Lwów - Odessa, zdecydowanie łatwiej zrozumiałbym niechęć do jazdy z przesiadką
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
http://www.polityka.pl/swiat/obyczaje/1 ... rosje.read
Reportaż "Polityki" o Rosyjskiej kuszetce, have fun:)
PS: Nie wklejam tekstu artykułu, bo jest to kłopotliwe, poza tym są też fajne zdjęcia.
Reportaż "Polityki" o Rosyjskiej kuszetce, have fun:)
PS: Nie wklejam tekstu artykułu, bo jest to kłopotliwe, poza tym są też fajne zdjęcia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Poza tym, jak to zwykle bywa, artykuł należy traktować z przymrużeniem oka.kajo pisze:http://www.polityka.pl/swiat/obyczaje/1 ... rosje.read
Reportaż "Polityki" o Rosyjskiej kuszetce, have fun:)
I tak jest całkiem dobry, spodziewałem się czegoś gorszego i mniej obiektywnego.
noidea
Według mnie artykuły w Polityce są najlepsze na polskim rynku prasowym. (nie liczę prasy specjalistycznej)Adam G. pisze:Poza tym, jak to zwykle bywa, artykuł należy traktować z przymrużeniem oka.
I tak jest całkiem dobry, spodziewałem się czegoś gorszego i mniej obiektywnego.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to mamy Talgo w Uzbekistanie: http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=329536
Co jest w tym wagonie z podniesionymi oknami?
Co jest w tym wagonie z podniesionymi oknami?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
fik pisze:No to mamy Talgo w Uzbekistanie: http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=329536
Co jest w tym wagonie z podniesionymi oknami?
Restauracyjny, sądząc po tym, że odnalazłem na zdjęciu pozostałe 10 wagonów, o których tu pisząO'zbekiston Temir Yo'llari pisze:Электропоезд состоит из 2-х головных локомотивов, 8-ми пассажирских вагонов и 1-го вагона-ресторана.
http://www.uzrailway.uz/rus.html?id=325 - tu jest nieco informacji o tym pociągu.
noidea
Dla niecyrylicznych: Ukraina wprowadza "europejskie" rodzaje pociągów. W cytowanym tekście wpisałem nazwy tych pociągów i krótką charakterystykę.«Укрзализныцей» предложены следующие классы пассажирских поездов:
дневные пассажирские поезда - Евро Сити (EС), Интер Сити + (ИС +), Интер Сити (ИС), Региональный экспресс (РЭ), Региональный поезд (PП); ночные пассажирские поезда - Евро Найт (EN), Ночной экспресс (НЭ), Ночной скорый (НС), Ночной пассажирский (НП).
Согласно сообщению:
Евро Сити (EС) [Euro City - międzynarodowe pociągi dzienne, wysokich prędkości, trasowane na komunikacyjną 90 km/h]- дневной поезд высокоскоростной международного сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости более 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум» и 2 класса по уровню сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.
Интер Сити + (ИС +) [Inter City+ - szybkie połączenia krajowe, zasady jak dla EC] - дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости до 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум» и 2 класса по уровню сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.
Интер Сити (ИС) [Inter City - szybkie połączenia krajowe, trasowane na komunikacyjną między 70 a 90 km/h] - дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 160 км/час, минимум остановок, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «премиум», 2 класса по уровню сервиса «бизнес», 3 класса с уровнем сервиса «стандарт», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.
Региональный экспресс (РЭ) [Regionalny Ekspres - dzienny pociąg regionalny, czyli taki osobowy przyśpieszony]- дневной скоростной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами для сидения 1 класса с уровнем сервиса «бизнес», 2 класса по уровню сервиса «бизнес» и 3 класса по уровню сервиса «стандарт», при определении стоимости проезда учитывается доплата за скорость и комфорт/сервис.
Региональный поезд (PП) [Regionalny Pociąg - czyli odpowiednik naszej osobówki] - дневной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость до 70 км/час при допустимой скорости до 120 км/час, вагоны с местами для сидения 2 класса с уровнем сервиса «бизнес» и 3 класса по уровню сервиса «стандарт», при определении стоимости проезда учитывается доплата за комфорт/сервис.
Евро Найт (EN) [Euro Night - nocny odpowienik EC] - ночной скоростной поезд международного сообщения. Требования: маршрутная скорость 90 км/час и более при допустимой скорости до 200 км/час, минимум остановок, вагоны с местами СВ + с уровнем сервиса «премиум», СВ с уровнем сервиса «бизнес» и К (купе) с уровнем сервиса «бизнес», повышенная стоимость проезда за счет скорости и комфорта/сервиса.
Ночной экспресс (НЭ) [Nocny Ekspres - nocny odpowiednik IC, z tym, że może być krajowy i międzynarodowy, Vkom 70-90 km/h] - ночной скоростной поезд, который может использоваться как для международного, так и регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 70 до 90 км/час при допустимой скорости до 160 км/час, вагоны с местами СВ с уровнем сервиса «бизнес», К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ВЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест вагонах и уровня комфорта/сервиса.
Ночной скорый (НС) [Nocny Szybki - nocny odpowiednik RE, z tym, że może być krajowy i międzynarodowy, Vkom 50 - 70 km/h]- ночной скорый поезд, который может использоваться как для международного, так и регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость от 50 до 70 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами СВ с уровнем сервиса «бизнес» К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ПЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест в вагонах и уровня комфорта/сервиса.
Ночной пассажирский (НП) [Nocny Pasażerski - nocne połączenia krajowe, Vkom 50 km/h] - ночной поезд регионального сообщения. Требования: маршрутная скорость до 50 км/час при допустимой скорости до 140 км/час, вагоны с местами К (купе) с уровнем сервиса «стандарт» и ПЛ (плацкарт) с уровнем сервиса «эконом», стоимость проезда зависит от типа мест в вагонах и уровня комфорта/сервиса.
Całość tu: http://ugmk.info/news/ukrzaliznycja-soz ... ezdov.html
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43