[Wrocław] Kolej linowa w systemie zbiorkomu

Moderator: JacekM

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

[Wrocław] Kolej linowa w systemie zbiorkomu

Post autor: Mario » 12 wrz 2013, 21:58

Będzie to chyba pierwsza pierwsza w Polsce kolej linowa w ramach zbiorkomu/ wspólnego biletu.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3577 ... ezdza.html
Gazeta.pl Wrocław pisze:Kolejka "Polinka" na ukończeniu. Wagoniki już jeżdżą

Kolej linowa Politechniki Wrocławskiej już jeździ. Na razie pracownicy sprawdzają, czy wszystko działa jak należy. Oficjalnie "Polinka" ruszy początkiem października i do końca roku wszyscy będą jeździć nią za darmo.
Na razie dwa wagoniki, które jeżdżą wahadłowo z kampusu PWR na Wybrzeżu Wyspiańskiego do Geocentrum na przy ul. Na Grobli, wożą tylko beczki. Na stacjach końcowych kolejki trwają prace wykończeniowe. Układana jest kostka i montowane są ławki.

- Zanim oddamy kolejkę, musimy odbyć jeszcze 30 godzin jej ciągłej jazdy - mówi Marek Kalkowski, kierownik budowy "Polinki". - Zdążymy przed początkiem roku akademickiego.

W jednym wagoniku zmieści się 15 osób. Czas podróży z jednego na drugi brzeg Odry to od dwóch do dwóch i pół minuty - w zależności od warunków pogodowych, wiatru albo deszczu. Odległość między dwoma brzegami w linii prostej to 480 metrów.

W przypadku chwilowego braku prądu, kolejka będzie jeździć dalej. Wagoniki mają bowiem silniki z agregatami prądotwórczymi, które sprowadzą je na ziemię.

Do końca roku wszyscy zainteresowani kolejką gondolową pojadą za darmo.

- Od nowego roku kalendarzowego studenci uczelni będą przemieszczać się wagonikami za okazaniem legitymacji studenckiej - mówi Agnieszka Niczewska, rzeczniczka Politechniki Wrocławskiej. - Natomiast użytkownicy Urbancard na podstawie zakodowanego na niej biletu miesięcznego. Pozostali będą mogli kupić jednorazową przejazdówkę, która będzie kosztowała tyle, ile jednorazowy bilet na komunikację miejską.

Rzeczniczka dodaje, że kolejka będzie wykorzystywana także do badań naukowych, np.: wytrzymałościowych. Będą je przeprowadzali przede wszystkim studenci wydziału budownictwa.

Kolejka linowa będzie jeździć od godz. 7 do 19.30. Kosztowała ponad 12,5 mln zł, z czego ponad połowę tej kwoty pokryła uczelnia, a pozostałe 6 mln zł pozyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z budżetu Wrocławia.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

ODPOWIEDZ